تحلیل رای الیوم از توان نظامی و هوایی آمریکا:

ایالات متحده به دلیل فقدان خلبانان موشکهای جنگی با بحران مواجه شده است

بنا به گزارش رای الیوم ارتش آمریکا دچار کمبود وحشتناک خلبان در نیروی هوایی خود شده است و ممکن است این معضل ارتش این کشور را دیر یا زود، دچار مشکل نماید.

ایالات متحده به دلیل فقدان خلبانان موشکهای جنگی با بحران مواجه شده است

روسا و فرماندهان ارتش ایالات متحده اعلام کرده اند که ارتش این کشور در مورد تعداد خلبانان جنگی در نیروی هوایی دچار مشکل شده است. بر اساس آمار " فارن پالیسی" حدود دو هزار خلبان از ارتش امریکا جدا شده اند. این تعداد نشان می‌دهد که خلبانان آمریکایی در حال خروج از خدمات نظامی آمریکا هستند.

بنا به گزارش نشریه "فارن پالیسی"، که در 4 ماه مه انتشار یافت، تعداد خلبانان نیروی هوایی ایالات متحده به 18 هزار خلبان تجاوز نمی‌کند، در حالی که اکنون با توجه به احتیاجات و شرایط این کشور، آمریکا به 20 هزار خلبان آموزش دیده و حرفه ای احتیاج دارد که بتوانند حدود 5500 هواپیمای نظامی را هدایت کنند.

این فهرست شامل خلبانان جنگنده ها، بمب افکن، هواپیماهای حمل و نقل معمولی و حمل و نقل نظامی سنگین و هلیکوپتر است.

کمبود خدمه هوایی در ارتش آمریکا در حال حاضر به حدود 6 برابر از سال 1947 شده است.

بنا به گفته کارشناسان، عدم توجه به ایجاد یک رهبری قوی در نیروی هوایی ایالات متحده، یکی از دلایل اصلی است که خلبانان را به ترک نیروی هوایی هدایت می‌کند.

نشریه " فارن پالیسی" معتقد است ایالات متحده آمریکا در طول این چند سال، بسیاری از خلبانان خود را در چند جبهه در خاورمیانه به ویژه در سوریه، عراق و افغانستان به کارگرفته است و به همین دلیل، بسیاری از خلبانان آمریکایی در حال ترک خدمت خود در نیروی هوایی هستند و به جای آن در شرکتهای هوایی خصوصی مشغول به کار شده اند. علاوه بر این، فقدان برنامه ای مشخص جهت آموزش تعداد زیادی از خلبانان نوپا و جوان جهت جبران و پرکردن نیروهای مستعفی، منجر به ایجاد خلائی بزرگ در ارتش آمریکا شده است.

این مشکل زمانی بیشتر بروز می‌کند که به این نکته توجه داشته باشیم که آمریکا در حال حاضر، بیشتر ترجیح می‌دهد که با اتخاذ استراتژی جدید، از حملات هوایی علیه نیروهای متخاصم خود استفاده کند و نه بهره گیری از نیروهای نظامی بزرگ.

اما نباید فراموش کنیم که آمریکا راهکارهایی را جهت حل این معضل به کار گرفته است. وزارت دفاع ایالات متحده در تلاش است تا با استفاده گسترده از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ های آینده به ویژه خاورمیانه، خلاء نبود خلبانان حرفه ای را جبران کند و مشکل خود را حل نماید.

منبع: رای الیوم . خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها