۳۶ کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ کدام اصلاح طلبان وارد گود می شوند؟/ اصولگرایان به صف شدند/ احمدی نژاد هم هست

کمتر از ۵۰ روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برگزار خواهد شد و هم اکنون، گمانه زنی هایی درباره لیست کاندیداهای احتمالی صورت گرفته است.

۳۶ کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ کدام اصلاح طلبان وارد گود می شوند؟/ اصولگرایان به صف شدند/ احمدی نژاد هم هست

روزنامه «اعتماد» اسامی شخصیت‌های در مظان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری را منتشر کرده است.

 به دنبال شهادت رئیس جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، کمتر از ۵۰ روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

احمدی نژاد دوباره می آید؟ /پرویز فتاح رقیب جدی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری/ مدل ۱۴۰۰ تکرار می شود یا مدل ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶؟

 اسامی کاندیداهای احتمالی عبارتند از؛

(اسامی شخصیت‌ها صرفا بر اساس حروف الفبا است)

عباس آخوندی

محمد جواد آذری جهرمی

محمود احمدی‌نژاد

مجید انصاری

محمد باقری

مهرداد بذرپاش

مسعود پزشکیان

عزیز جعفری

سعید جلیلی

اسحاق جهانگیری

غلامعلی حداد عادل

محمد جواد حق‌شناس

حسین دهقان

علی ربیعی

محسن رضایی

علیرضا زاکانی

محمد شریعتمداری

علی شمخانی

محمد صدر

عزت‌الله ضرغامی

علی طیب نیا

محمدجواد ظریف

محمدرضا عارف

حسین علایی

پرویز فتاح

محمد باقر قالیباف

مصطفی کواکبیان

علی لاریجانی

غلامحسین محسنی اژه‌ای

محمد مخبر

علی مطهری

شهیندخت مولاوردی

محسن مهرعلیزاده

محمدباقر نوبخت

محسن هاشمی

ناصر همتی

تکلیف محمد مخبر و مهرداد بذرپاش برای حضور در انتخابات هنوز مشخص نیست

چه کسی راه شهید رئیسی را ادامه خواهد داد؟/ همه نامزدهای ۸ تیر

 

شورای پیش‌بینی‌شده در قانون اساسی متشکل از سرپرست ریاست‌جمهوری و رؤسای قوه مقننه و قضائیه موظف است طی ۵۰روز مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند. از ۱۰خرداد و با آغاز مهلت ثبت‌نام نامزدها انتخابات رسما وارد پروسه قانونی می‌شود. به همین دلیل «دنیای‌اقتصاد» به گمانه‌زنی درباره فهرست نامزدهای احتمالی انتخابات پرداخته است.

با شهادت ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری ایران و ناتمام ماندن دوره دولت سیزدهم، به زودی انتخاباتی زودتر از موعد برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری در کشور برگزار خواهد شد. براساس جدول زمان‌بندی که وزارت کشور، مطابق با اصل۱۳۱ قانون اساسی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده است، انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در تاریخ هشتم تیرماه۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این انتخابات در شرایطی برگزار خواهد شد که به‌دلیل محدودیت زمانی، در عمل نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری وقت چندانی برای تبلیغ نخواهند داشت و از همین رو کارشان برای جلب نظر رای‌دهندگان سخت خواهد بود. در این بین شاید این انتظار که دولت چهاردهم ادامه راه دولت سیزدهم باشد کار را برای کاندیداهایی که می‌خواهند برای انتخابات بعدی وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند، سخت می‌کند؛ امری که طی روزهای گذشته از سوی برخی مقامات کشور تکرار و بر آن تاکید شده است.

 طبق قانون انتخابات، ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری از ۱۰خرداد ماه آغاز و تا ۱۴خرداد ماه ادامه خواهد داشت. در ادامه شورای نگهبان از روز ۱۵تا ۲۱خرداد به بررسی صلاحیت نامزدها می‌پردازد. اسامی نامزدهای نهایی روز ۲۲خرداد اعلام و کاندیداها از ۲۳خرداد تا ۶تیرماه برای تبلیغات فرصت خواهند داشت. درنهایت انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نیز روز ۸تیرماه برگزار می‌شود و نامزد پیروز سکان پاستور را به‌دست می‌گیرد. براساس خبرهایی که به ما رسیده تاکنون حضور سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی تقریبا نهایی شده است. محمدباقر قالیباف نیز در انتظار نتایج انتخابات هیات رئیسه و نشستن بر کرسی ریاست مجلس است و لذا هنوز به جمع‌بندی نهایی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نرسیده است. علی لاریجانی نیز که با رد صلاحیتش در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰به یکی از شگفتی‌های تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری درکشور بدل شد، ظاهرا در انتظار سیگنالی برای حضور مجدد در این عرصه است. بنا بر گزارش‌ها، او درصورت دریافت نشانه‌ای مثبت برای حضورش در انتخابات تمایل دارد یک‌بار دیگر شانس خود را آزمایش کند.

براساس گزارش‌ها، تکلیف محمد مخبر و مهرداد بذرپاش برای حضور در انتخابات هنوز مشخص نیست. این درحالی است که محمد مخبر، پس از شهادت ابراهیم رئیسی بر اساس اصل۱۳۱ قانون اساسی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به مدت ۵۰روز به‌عنوان جایگزین موقت رئیس‌جمهور اداره کشور را بر عهده خواهد داشت و می‌تواند یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی پست ریاست‌جمهوری باشد. از سوی دیگر اخبار و اطلاعات از حضور احتمالی سیدپرویز فتاح که هم‌اکنون به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت می‌کند و سابقه ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد، حکایت می‌کند. خبرهای رسیده به «دنیای‌اقتصاد» همچنین حاکی از تمایل مصطفی پورمحمدی به‌عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است. او نیز سابقه رد صلاحیت و اعتراض و درنهایت تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان۱۴۰۲را درکارنامه خود دارد. محمدرضا عارف نیز ظاهرا تمایل خود رابرای کاندیداتوری اعلام کرده است.

چه کسانی نمی‌آیند ؟

 در میان اسامی‌ای که این روزها مطرح است، نام محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه اسبق نیز به چشم می‌خورد که براساس شنیده‌ها به جد اعلام کرده است که تمایلی برای حضور ندارد. علی‌اکبر صالحی نیز اعلام کرده که باتوجه به سنش امکان حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد و بنابراین نامش در لیست نامزدهای احتمالی انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری نیست. براساس قانون برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری حداقل سن نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۴۰ و حداکثر سن ۷۵سال در نظر گرفته شده است.

نماد ادامه‌دهنده راه رئیسی چه کسی می‌شود؟

اینکه کدام‌یک از این اسامی یا افرادی که طی روزهای آتی نامزدی خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌کنند و موفق به ورود به پاستور خواهند شد، آینده مشخص خواهد کرد؛ اما شواهد نشان می‌دهد چنانچه شرایط به سمت انتخاب نزدیک‌ترین فرد به تفکر رئیس دولت سیزدهم پیش برود، سعید جلیلی احتمالا شانس زیادی را برای نشستن بر صندلی سلف خود خواهد داشت. در واقع با توجه به اینکه بسیاری از همان روزهای نخست تشکیل دولت سیزدهم، دولت ابراهیم رئیسی را مولود تفکر خاص در جبهه اصولگرایان می‌دانستند، حالا دست جلیلی رابرای تصدی کرسی ‌ریاست‌جمهوری بازتر از گذشته می‌دانند و او را ادامه‌دهنده تفکر شهید رئیسی توصیف می‌کنند.

از سوی دیگر می‌توان از پرویز فتاح درصورتی که جلیلی پا به عرصه انتخابات نگذارد، به‌عنوان یکی دیگر از نمادهای این تفکر یاد کرد. فتاح یکی از افرادی است که به تفکر سعیدجلیلی نزدیک است و آمدن او به میدان رقابت‌ها به عدم حضور پدر این تفکر وابسته است. در واقع با اطمینان می‌توان گفت که احتمالا اصلی‌ترین گزینه برای طرفداران ادامه راه رئیسی کسی جز سعید جلیلی نیست و چنانچه پا به میدان رقابت‌ها بگذارد، نامزدی چهره‌های مشابه نیز ملغی خواهد شد. از زمانی که شهیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ پیروز شد، خبرها حکایت از آن داشت که دولت سیزدهم از دو هسته اصلی تشکیل شده است.

 هسته‌ای با هدایت تفکر سعید جلیلی که برخی منتسبان رئیس جمهوری فقید هدایت‌کننده این تفکر در دولت بودند و هسته‌ای دیگر که به نوعی منتسب به محمد مخبر و همچنین مهرداد بذرپاش بود. دراین میان ائتلاف امنا که توانست در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بخش مهمی از کرسی‌های مجلس را به‌دست بیاورد، حاصل ائتلاف این دو هسته بود. «شریان» نیز به‌عنوان مهم‌ترین تشکل سیاسی که نمایندگان سطح بالایی در دولت داشت، یکی از جریان‌هایی بود که به این ائتلاف پیوسته بود.

 شریان یکی ازاحزاب جدید اصولگرایان است که سال۱۴۰۱ با محوریت مهرداد بذرپاش تاسیس شد و با ائتلاف با امنا در واقع دوهسته اصلی دولت راتشکیل می‌دهند. حالا باید دید کدام‌یک از این دوهسته اصلی می‌تواند نبض دولت بعدی را به دست بگیرد یا یک‌بار دیگر ائتلافی میان این دوهسته شکل خواهد گرفت یا نه؟

مخبر می‌آید؟

 دراین میان گزینه دیگری نیز مطرح است و آن احتمال حضور جدی محمد مخبر درانتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۳ است. محمد مخبر که تا پیش ازاین معاونت ریاست‌جمهوری را در دولت سیزدهم برعهده داشت، به نظر می‌رسد نیم نگاهی به ریاست‌جمهوری دارد و شاید از دید بسیاری مطلوب‌ترین گزینه برای ریاست دولت چهاردهم باشد. خصوصا انکه او از همه مسائل و مشکلات دولت سیزدهم آگاه است و از این منظر شاید بتواند امور را بهتر از دیگران به‌دست بگیرد.

با این حال با توجه به برآیند امور در صورتی که سعید جلیلی نامزدی خودرا اعلام کند، برد مخبر در انتخابات با چالش‌هایی مواجه می‌شود؛ خصوصا که شنیده‌ها از برخی اختلافات او با هسته اصلی تشکیل‌دهنده دولت خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد حالا با شهادت ابراهیم رئیسی او مهم‌ترین حامی خود در دولت را از دست داده است. اما اینکه هرکدام ازاین نامزدها تا چه اندازه شانس حضور در عرصه رقابت‌های انتخابات را دارند، بستگی به شرایط حاکم بر کشور دارد. در واقع فضای سیاسی کشور با توجه به شهادت ابراهیم رئیسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری هنوز شفاف نیست و نمی‌توان از حالا تصویر روشنی ازانتخاباتی که قرار است ۸تیرماه برگزارشود، ارائه کرد.

 

بخوانید: جلیلی رئیس جمهور آتی ایران می شود؟

بخوانید: در چه شرایطی احمدی نژاد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 153
  • ناشناس
    168

    ظریف وشمخانی و علی لاریجانی گزینه مناسب هستند کشور نیاز به آدم های متعادل دارد نه تندروی اصلاح طلب یا اصولگرا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      لاریجانی و شمخانی مگه متعادلند?!!!!

    • چای دبش باغ ازگل
      9

      لاریجانی که دو رگه است تایید صلاحیت نمیشه

    • 🐜
      205

      احمدی‌نژاد بیاید رأی می‌دهیم در غیر اینصورت رأی بی رأی

    • میثم
      52

      نه ممنون همون روحانی واسه هفت نسلمون بسه

    • اردبیل
      63

      سال گذشته کارکنان خبر فوری با آقای ظریف عکس یادگاری گرفته بودند. من تو نظریاتم نوشتم که خبر فوری با رئیس جمهور آینده دارند عکس می اندازند.

    • ناشناس
      154

      هیچکس نمیتواند جای شهید رئیسی را پر کند .
      جانم فدایت شهید مظلوم

    • ناشناس
      197

      باورکنیدرئیس جمهوربعدی مرد کهنه کار اجرایی کشور یعنی محمدباقرقالیباف خواهد بود،حالا ببینیدکی گفتم!

    • ناشناس
      133

      احتمال زیاد قالیباف بشه؛قالیباف با شعارها و وعده های تحولی نظر اکثریت رو به خودش جلب میکنه

    • ناشناس
      128

      شک نکنید قالیباف همه رو سورپرایز میکنه

    • ناشناس
      113

      دربین این همه اسم فقط قالیباف برنامه جدی واساسی برای اداره کشور داره

    • ناشناس
      125

      قطعا قالیباف رای میاره؛ بعداز7سال شانس واقبال به سمت قالیباف روی آورده

    • ناشناس
      5

      عجب فتنه ای هستی هی به اسم و شهر افراد نظر می نویسی عقده خود را خالی کنی که یک بار جواب گرفتی ....منتها امثال تو از راه کثیف حقه کلک وارد می شن که. ویژگی اخلاقی شون می خوره

    • ناشناس
      37

      وقتی سیدمحمد خاتمی نیست یعنی یعنی انتخابات درحد یک حداقل هم نیست چرا رسانه ها واقعیت گریزشده اند وهنوزهم فکرمیکنند باشعارمی شود مشکلات را حل کرد

    • ناشناس
      10

      ای پی آت معلوم می کنه اصلا اردبیل نیستی فقط برای بد نشان دادن این و آن به اسم و شهر فرد نظر می دی که حقارت ذات خودت را نشان میدی و آخر عاقبت نداری

    • فاطمه ح اردبیلی
      14

      من اسم اردبیل را تازه کشف کردم به کسی مربوط نیست من کی هستم هرچی هستم خودم هستم که مستم

    • جوجوله
      3

      مملکت به رئیس جمهور کاردان باسواد دلسوز وطنپرست سیاستمدار آشنا به علوم اقتصادی خارجی داخلی تعامل با دنیا احتیاج داره به قول یک نفر شراب مرد افکن می خواهد و به قول گاو نر می خواهد و مرد کهن

    • فاطمه
      23

      من پیشگو هستم الان پیش بینی کردم یکنفر میشه رییس جمهور اما اسمشو بعدآ به شما میگویم من در پیشگویی قوی هستم

    • علی
      26

      همین آقایون با کمک روحانی کشور و اقتصاد و معیشت مردم دا نابود کردن، اون وقت شما فکر می‌کنید معتدل هستن
      از اینها نامیزون تر وجود نداره

    • ناشناس
      33

      احمدی نژاد بشرطی که همونی باشه که بود .نترس وشجاع .

    • ایران زمین
      37

      به احتمال زیاد قالیباف منصوب خواهد شد

    • فاطمه اردبیل
      2

      آدم عقده ای هستی که به اسم من نظر می دی و شخصیت خانوادگی نداری که بیصداقتی

    • فاطمه اردبیل
      1

      مست تویی که آی پی آت معلومه به اسم بقیه نظر الکی می دی

    • فاطمه اردبیلی
      2

      اصالت خانوادگی نداری که به اسم بقیه نظر بدی ..

    • ناشناس
      2

      مانع اصلی سرمایه های صهیون رئیسی بود،،
      کارفرما این مانع را حذف کرد
      چرا کفتار هاو شعالها اینچنین به صف شده اند با سابقه تحریم انتخابات
      کارفرما جاده را صاف کرد برای
      کسانی که سابقه باز کردن کمربند ایران را در مقابل کار فرما دارند
      کار فرما وکارگران با هم به دراز کش کردن ایران فکر می‌کنند
      ننگ بر کار گرانی که اینگونه تاریخ را نقاشی میکنند
      درود بر نواب ، بت شکن ،سلیمانی ، رئیسی وتمامی بیداران
      ن سانسور

    • ناشناس
      1

      به من پیشگو هستم
      من پیشگو هستم پیش بینی میکنم
      بیکربنات : پیشگویی با پیش‌بینی فرق میکنه

  • ناشناس
    9

    از این لیست اسامی اعلامی حدود ۸۵٪ آن از عبور از فیلتر بسیار ریز شورای نگهبان به بهانه های مختلف باز می مانند و فقط کمتر از ۱۵٪ موفق به احراز صلاحیت شورای نگهبان می شوند که از این ۱۵٪ اسامی تائید صلاحیت شده ها سهم اصولگرایان بیش از ۱۰٪ و سهم معتدلین و مستقلین و اصلاح طلبان کمتر از ۵٪ خواهد بود!

    نظرات شما -
    • باغ باغ
      3

      منم بیااااااااااااااااااااااااااام


      بابای تقی معمولی : منم بیااااام

    • طاها
      3

      باغ باغ چقدر بی‌مزه ای

  • ناشناس
    19

    اسمی از تاج زاده و محمد خاتمی نیست؟؟این اشخاصی که اعلام کردید،همه امتحان پس داده و مردود شده اند؟کسانی که در این ۴۰ سال قدرت داشتن،کاری نکردن،آیا در ۴ سال رئیس جمهوری کاری خواهند کرد؟؟؟محال است،محال؟؟؟فقط برا قدرت طلبی و خودنمایی و خودشیفتگی می خواهند کاندید بشن و بس.باید کسانی بیان که تاکنون در قدرت نبوده و جرات تغییر سیاست های داخلی و خارجی کشور ،طبق خواست اکثریت ملت را داشته باشند،این افرادی را که اعلام کردید،یک کارگزاری بیش نیستند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      تاج زاده که در حال گذران محکومیت و حبس طویل المدت خود است و سیدمحمد خاتمی هم که شرایط شکلی ریاست جمهوری یعنی سن ۴۰ تا ۷۵ سالگی را ندارد و شرایط ماهوی اش را هم که همه می دانند!

    • ناشناس
      21

      خاتمی 70سال دارد وبا یک دوره ریاست جمهوری تحول شگرفی ایجاد خواهد کرد مثل دوره اصلاحات که بهترین دوره اقتصادی ،فرهنگی،وسیاست خارجی را داشتیم در آن زمان اینهمه بی‌حجاب نداشتیم چراکه سید اکثریت را حول محور اسلام آورده بود والان اینها پراکنده کرده اند به مسجدها وعزادا یها نگاه کنید انکاروضع موجود احمقانه است

    • ناشناس
      19

      سلام سید محمد خاتمی تنها رئیس جمهوری بود که هیچ انگی به وزرا و کابینه اش از لحاظ اختلاص زده نشد در آن زمان بنزین لیتری 8 تومان بود و واقعا تورمی نبود بنحوی که کارکنان دولت نصف حقوق خود را ذخیره می کردند ولی الان با وجودی که حقوق ها زیاد شدند ولی جواب گوی تورم نیستند و حقوق کارکنان دولت به زور به نمیمه ماه برسد در حال حاضر رئیس جمهوری بایستی انتخاب شود که با تامیین هزینه های شرافتن مردم باعث حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد حالا هر کی میخواهد باشد

    • چای دبش باغ ازگل
      11

      همتی هست و میاد اگرچه رد صلاحیت از طرف شورای نگهبان سد راه اصلاح طلب هاست

    • علی
      33

      مگه قراره مملکت بدیم دست فتنه گران
      خاتمی و تاج زاده کدوم خری هستن

  • ناشناس
    28

    مزیت احمدی نژاد اینه که مثل هاشمی متوجه اشتباهات شد. این احمدی نژاد احمدی نژاد 84 نیست برای همین رد صلاحیت می شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      49

      احمدی نژاد بد نیست ولی شدیدا بوی ریاست جمهوری قالیباف احساس میشه

    • امیر
      16

      همین احمدی‌نژاد بود یارانه انداخت 45500 بازم بهش رای میدین سلاح هسته‌ای ساخت شماها مردم چه قدر خرین بنزین گران شد آب و برق گاز همین طور دست بردارین اگه یارانه بکنه 5 میلیون نان میشه 100 هزار

    • ناشناس
      7

      این دوره چون با شورای شهر یکی نیست رای کمتر میشه . پس احمدی نژاد رو تایید می کنند تا میزان مشارکت و رای بره بالا .

    • ناشناس
      2

      ذات بد نیکو نگردد چونکه بنیانش بد است

    • فاطمه
      4

      اشتباه مثبت دادم

    • ناشناس
      9

      فکر کردید احمدی‌نژاد فرق کرده در واقع پستی ندارد که شخصیتش مشخص شود

    • فاطمه
      13

      من فقط عاشق پول هستم یارانه بده مموتی پول خوب بده مموتی من با یارانه ام تا حالا ۲۴ النگو خریدم عشقم کشیده اینجوری باشم

    • ناشناس
      2

      علم اقتصاد میگه (از اقتصاد دانا بپرسید)هروقت مردم زیرخط فقر بودندمقداریارانه سه برابر آن قدرت خرید را کاهش می دهد یارانه (پول نفت)در کشورهایی مفید است که مردم آن بالای خط فقر زندگی می‌کنند سیاست های اقتصادی میتوان قدرت خرید را افزایش دهد یارانه قدرت خرید را تا سه برابر کاهش می دهد

    • Yo
      1

      این همه النگو خریدی یعنی همش پس انداز کردی پس بپا النگوهات نشکنه الحمداله طلا سقوت کرده از این پس طلا راحت تر بخر

  • ناشناس
    3

    دست آخر یک لیست 3-4 نفره از تیپ امثال جلیلی باقی می ماند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      48

      شانس قالیباف از بقیه بیشتره

  • خانی
    24

    خانه از پای بست ویران است

    نظرات شما -
    • رابی
      8

      هم از پای بست هم از پای منقل

  • ناشناس
    6

    خب! 80 درصد اینها که رد صلاحیت می شوند!ما بقی هم که امتحان پس داده اند و اهل شعار!بعد هم حتما دوباره برای جبران کسری بودجه از جیب ملت می خواهند خرج کنند و برای سرگرمی مردم زنان و دختران را به داخل ون هدایت کنند!روال از قبل بدتر نشود بهتر نخواهد شد.

  • ناشناس
    76

    اجازه بدهيد چهلم مرحوم بگذرد بعد انتخابات كنيد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      شما مثل اینکه تکلیف قانونی اصل ۱۳۱ قانون اساسی سرت نمی شود! انتخابات زودهنگام و پیش از موعد از تاریخ فوت رئیس جمهور فقید حداکثر باید ظرف ۵۰ روز برگزار شود!

    • ناشناس
      26

      مثلا ديرتر برگزار بشه چي ميشه؟

  • ناشناس
    73

    مخبر دزفولی خوب است!

  • شهرام.ر
    5

    قحطی رجال سیاسی آبرومند در کشور هشتاد و نه میلیونی !!!.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خیلی غصه نخور تو کشور 300میلیونی آمریکا هم ، همیشه یه عده خاصی هر دوره کاندید میشوند ‌.
      همه جا همین هست . هر دکتر مهندس نا آشنا را که نمیتوان گذاشت روی صندلی ریاست جمهوری...
      باید فرد رجل سیاسی باشد و در جهان آشنا و شخصیتی بین المللی باشد .
      اگر غیر این بود که تا الان فرماندار اهواز با مدرک دکتری هم میومد رییس جمهور میشد😂

  • ناشناس
    57

    ظریف و شمخانب و لاریجانی همونهایی هستند که برجام نافرجام لعنتی را به ملت ایران تحمیل کردند که عامل بدبختی شد اینها ثابت شده و مردودی هستن و مردم از کسانی که چشمانتنشان و لبخندشان به شیطان بزرگ هست بیزارند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      از دهانه ی گشادش داری میدمی ،،،،،اخوی انچه در این مملکت رخ داد و مردم را به تنگنا کشاند از صنعت تا بیماران و کمبود دارو و معیشت و تورم و گرانی و خلق پول و تاراج نفت و گاز و نفت بری و مفت خری نفت و گاز میشود و شد ، تصویب لایحه و امضای نمایندگان اتش زننده برجام و مخالفان برجام و کاسبان تحریم حکومتی بودند که مافیا و نقش اصلی را در تحریم ها داشتند ، که خود را دور زنندگان تحریم میدامستند

  • ناشناس
    8

    به به شمع و گل و پروانه و بلبل همه جمعند
    از بس همه لایق و سزاوارخدمت به مردمند که ما موندیم کدومو انتخاب کنیم!!!
    چقدر بدبختیم به خدا

  • ایران
    94

    دیگر هیچکس به خوبی شهید آیت الله رییسی و شهید حاج قاسم نیست .روحشان شاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      ظاهرا همیشه در ایران اموات بهتر هستند!تا موقعی که زنده هستند که اخ هستند وقتی که می میرند به می شوند!

    • ایرانی
      0

      نه بابا تو راست میگی

  • ناشناس
    19

    باز هم حاج حسین شریعتمداری را از قلم انداختید !
    چرا اخه ؟؟!!
    یعنی زاکانی بیاد حاج حسین نیاد ؟؟!!!

  • محسن
    27

    چرا اسم سعید محمد رو ننوشتی؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      چونکه رجل سیاسی نیست و سابقه مدیریتی کلان ندارد!

    • سید
      28

      سعید محمد بهترین گزینه هوش اقتصادی اونو هیچکس نداره

    • ناشناس
      7

      به آقایان محسن و سید: امام خمینی (ره) تأکید فرموده اند نظامیان وارد سیاست نشوند!

    • ناشناس
      0

      ناشناس 11:43
      نظران ایشان در این مورد و موارد بسیار دیگر 35 ساله کنار گذاشته شده

  • وحید
    1

    لطفا نظرات رو نمایش بدید یه مقدار بخندیم.

  • حسن فریدون
    6

    من و داداشم ، شما همه

  • Slam
    24

    پزشکیان

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      2

      اصلأ قابل اعتماد نیست میگی نه توی مجلس پنج درصدی نگاه ش کن یک قدم برای مردم بر نمی داره

  • ناشناس
    64

    اگر احمدی‌نژاد بیاید رأی می‌دهیم و الا رأی بی رأی

  • ناشناس
    32

    فقط حاج محسن

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      0

      ۸۶سال شه

  • ناشناس
    21

    بهترین گزینه آقای خاتمی ک خبر فوری هیچ اشاره ای بهش نکرده ! موفق ترین سیاستمدار بعدازانقلاب! اما......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      مردم در مقابل مردم رو همین شخص کلید زد . گندهای این اقا بعد چند سال بوش دراومد .

  • رابی
    10

    آمنه سادات چرا کاندید نشد؟صد در صد رای می آورد.

  • علی کرمانی
    25

    منتظر حضور سعید محمد در انتخابات هستیم
    یک مرد با تجربه بسیار عالی و موفق و درختان در قرارگاه خاتم الانبیا که خود نوعی دولت کوچک به حساب می آید
    با دیدگاه و‌ تفکر جهادی در عرصه میدان که ثابت کرده است اهل میدان است
    دکتر سعید محمد یک انتخاب عالی برای ادامه راه رییس جمهور شهید است

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      1

      باش تا علف زیر پات سبزشه

    • چای دبش باغ ازگل
      4

      ب کسی رأی میدم که شعار تبلیغاتی دروغین تحویل مردم نده فقط بگه یارانه نقدی خانوارهای ایرانی نفری ۵۰۰ دلار بحساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و در مناظره تلویزیونی دو دستش را روی قران کریم بگذارد و سوگند یاد کند هر ماه نفری ۵۰۰ دلار یارانه نقدی برای هر نفر ایرانی واریز شود چه فقیر چه غنی همه ملت بزرگوار ایران زمین بجز هزار فامیل!!! هرکس مرد میدان است بسم الله

  • مهدی
    41

    سلام ،بهترین گزینه محمدباقر ی وبذرپاش هست وبقیه بهتراستراحت کنند.

  • ناشناس
    38

    فقط احمدی نژاد

  • ناشناس
    25

    قالیباف باوعده تبدیل زمین ومسکن به یک کالای مصرفی ونه سرمایه ایی قطعا بیشتر آرای انتخاباتی رو بدست میاره چون دغدغه بیشتر مردم ایران فقط زمین ومسکنه

  • ناشناس
    28

    ازشواهدوقرائن پیداست که قالیباف صندلی دولت رو تصاحب میکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      قالیباف تا قبل از اینکه رئیس مجلس یازدهم بشود اکثر مردم ایران شناخت لازم و کافی نسبت به عملکرد خانوادگی و سیاسی او نداشتند ولی الآن اینطور نیست و آگاهی اکثریت مردم نسبت به نوع عملکرد شخصی و سیاسی او بالا رفته و اگر در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری اصلاح طلبان گزینه سرشناس و قابلی داشته باشند قطعاً قالیباف رأی نخواهد آورد!

  • ناشناس
    45

    صددرصد رئیس جمهور بعدی قالیبافه

  • ناشناس
    6

    چقدر سیاه بازی جمع 5نفر میرن ثابتشون محسن وقالیبافن ،برادر فکرها پوسیده هیچکداممناسب نیستن

    نظرات شما -
    • علی
      4

      فکر کنم شما منتظر یکی هستین که دست دلالهارو باز بذازه تا شکاف طبقاتی بیشتر تر بشه درست مثل دلال بازی های مابین سالهای ۱۳۹۷ الی ۱۴۰۰ در نتیجه بهترین گزینه برای امثال شما جهانگیریه

  • ناشناس
    18

    قالیباف فقط چونکه مرد میدان و عمل هست از فرماندهی جنگ و انتظامی بعد شهردار تهران بزرگ که تحول ایجاد کرد و ربس مجلس شایسته تر و مدیرتر و شجاع تر است

  • ناشناس
    3

    جناب ظریف سال گذشته فرمایش کرده بودند که بنده قصد... تعهد محضری هم می دهم.

  • ناشناس
    3

    باید دید کدخدا نظرش روی کیه !!!!!

  • رضا
    1

    اندکی از مردم چقدر ساده اند، چیزی حدود ۱۰ درصد.

  • ناشناس
    2

    قاضی زاده هاشمی از قلم افتاده

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      0

      جاش خوبه بخور بخور تا دلت بخواد

  • ناشناس
    10

    خواهشا از احمدی نژاد درگذرید که مملکت رابهم می‌ریزد.

  • صادق
    0

    کسیم موند اسمشو ننویسید تو لیست!!

  • قاسم
    18

    ادامه راه رییسی ، تنها با انتخاب مخبر

  • ایرانی
    18

    قالیباف انتخاب شده است الکی خودمونو خسته نکنیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همون شهرداري و مجلس رو آباد كرد بسه.... هنوز هم صداش مياد

  • حائری
    17

    سلام خودم یکی از منتقدین شهید رئیسی بودم وسخت در اشتباه بودم او بی وقفه کار می کرد واهل نشستن پشت میز نبود وشب وروز برایش فرق نداشت وخیلی از کار خانه های بدهکار را فعال کرد وبدهی دولت قبلی که خورند به صفر رساند ووووو ای کاش دوبار ه رئیس جمهورکه انتخاب می کنید مانند ایشان باشد عالم باعمل وحامی محرومان

  • فرشید
    2

    هیچ کدام از اینها برنامه ای مشخص برای کشور ندارند
    فقط قول الکی میدن

  • ناشناس
    16

    سعید جلیلی خیلی خوبه اما در عین حال سعید محمد از لحاظ دانش و بِروز بودن یک سر و گردن از همه بالاتره، اگر مناظره ها رو در رو باشد و نه مثل مسابقه هفتۀ مرحوم نوذری، آنوقت خواهیم دید که هیچ کدام حریف سعید محمد نخواهند بود.

  • امییییییییییر
    7

    یه مشت ساندیسخوره چپاولگرند همشون

  • ناشناس
    10

    ظريف با هوش تر از اين حرف ها است كه خودش درگير اين بازيها بكند

    نظرات شما -
    • علی
      10

      آقای زمخت با برجامش مملکت را نابود کرد،

  • ناشناس
    0

    داداش اسم من را چرا درج نکردی .
    ا . مقیمی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شما فعلا حشد الشعبیها را فارغ التحصیل کن

  • ناشناس
    22

    قطعا رئیس جمهور شهیدآیت الله رئیسی با این زمان کوتاه و کارهای زیر ساختی به این مهمی انجام دادن برنامه دراز مدت داشته اند. قانون رسیدگی به دارایی و اموال مسئولان یکی دیگه از کارهایی مهمی بود که داشت پیگیری میشد. فکر میکنم یکسری افراد خوشحال شدن با این وضعیت پیش آمده.. چقدر خوبه کسی رئیس جمهور بشه که ادامه دهنده سازندگی جناب رئیس جمهور شهید مان باشه.. بعداز مدتها یه نفر مرد میدان پیدا شده بود داشت اوضاع داغون مملکت و اساسی درست میکرد..تازه داشتیم به مرحله مثل بعضیا ترسو و بذدل نبود که فقط شعار میدادن و چشمشان را هشت سال به برجام بسته بودن خوشبختی رو در برجام میدیدن... کسی که پیرو واقعی خط رهبری باشه نه به دروغ و ریا بدبختانه این مدل افراد فراوان داریم..

  • بهار
    14

    من انقدر دلم میخواد اقای خاتمی دوباره ریس جمهور بشن.یادم دوره ایشون همه چیز عالی بود...

  • ناشناس
    7

    شرکت در انتخابات فرمایشی خریت محض است رئیس جمهوری قبلی چه دسته گلی زدند برای ملت چکار کردند که یکی دیگر بیاید نه به انتخابات چه شرکت بکنی چه نکنی انتخاب شده است

  • رضا
    16

    سالهاست رای ندادم اما اگر احمدی نژاد بیاد شرکت میکنم و بهش رای بدم.فقط چون فردی با جنم است.شجاعت دارد.باج نمیدهد.یا او یا هیچکس

  • ناشناس
    5

    طوری درمورددولت سیزدهم حرف می زنیدکه انگاردلارشده ۵تومن.گوشت شده ۱۵۰.مرغ شده ۱۷.برنج شده ۱۸.مسکن شده متری ۵۰۰ هزارتومن.

  • مه لقا
    13

    یا احمدی نژاد یا هیچکس . که ایشون هم مخالفانی توی شورا پاره ک رد صلاحیت می شه.
    گمانه زنی ها و پیش بینی ها از انتخاب قالیباف خبر می دهد

  • ناشناس
    24

    من به آقای اژه ایی رای میدهم وخانواده وبستگان را به آن رای تشویق میکنم احساس میکنم تنها کسی است که ادامه دهنده راه رئیسی است .درمیان همه فقط اوست که این خصائص ذاتی دراو دیده میشود .

  • فاطمه
    27

    ما رئیس جمهوری نمیخوایم که روی حرف رهبر حرف بزنه و 11 روز قهر کنه بشینه تو خوانه ...ریس جمهوری که میگه نابودی اسرائیل حرف من نیست...اجمدی نژاد با کارهاش گور خودش رو کنده

    نظرات شما -
    • ف فرفری
      7

      حتی یه نفر حرفت تایید نکرده پس النگوهات نشکنه بانو

  • وهاب
    12

    متاسفم برای خودم و برای مردمی که اینقدر زود فراموش میکنند کاش صبر میکردند تا حداقل خاک قبر رییس جمهور فقید کمی خشک میشد ...بی اعتنا از علل و عوامل مرگ ایشان ،لشگر کشی های سیاسی را راه انداختند تا این ملت ساده به خود بیاییند .کی بود،کی بود من نبودم ...با این تفکر و فهم، رییس جمهور جدید هم استخوانش سختتر خواهد شکست

  • ناشناس
    7

    رای ما مرد میدان نیکزاد و یاحاجی بابایی اینها نیروی های جهادی در میدان هستند و صندلی نشین نیستند

  • ناشناس
    12

    احمدی نژاد اصلا .

    نظرات شما -
    • احمدی نژاد رای اکثریت مردم
      1

      صد در صد احمدی نژاد

  • حسین
    12

    به نظر بنده منصوریان یا مخبر باشه بهتر انتخابات هم لازم نیست اگر کس دیگه ای بیاد تمام استانداران و مدیران باید عوض کنند یعنی ویرانی دوباره

  • ناشناس
    0

    به حال مملکتی که حداد عادل کاندید ریاست جمهوریش باشد باید گریست !!!!

  • ناشناس
    2

    خدا کنه رییس جمهور تحمیلی نباشه
    بن آش کشک خاله بخوری پاته نخوری پاته
    شمخانی زاکانی رضایی جعفری جلیلی نه تنها رای نمیارن باعث ابرو ریزی هم هستن
    فقط رشیدی کوچی

  • قاسم
    2

    بچه های شیراز رشیدی را مجاب کنید

  • ناشناس
    0

    پرسیدند سال ۱۴۰۰ تکرار میشه یا ۱۳۹۶ یا ۱۳۹۲؟؟؟؟
    فقط مدل بالا مطمئن باشید ۱۴۰۰ تکرار میشه !!!!!

  • ناشناس
    0

    خاک برسرتون که همه نوچها رو انتخاب میکنید

  • ناشناس
    0

    عجیبه سید و آیت الله توو لیست این دوره نیستن

  • حسین آهنگری
    7

    سلام برشهدا خداکنه هرکسی که ریس جمهور میشه مثل شهید ابراهیم ریسی سالم ودلسوز مردم باشه

  • ناشناس
    7

    3 تا داداشام با حقوق کارگری زمان احمدی نژاد صاحب خونه شدن.حالا من مجردم و موندم چجور صاحب خونه بشم.دیگه تا ته حرفم و برو تا ببین کجا میرسی

  • همرزم هادی
    13

    مقدم دکترظریف درصورت صحت به فال نیک میگیریم وجود دکتراحمدی نژاد وآقای جهرمی ولاریجانی وهمتی وروحانی باعث حضور حداکثری مردم درانتخابات خواهدشدواین یعنی جمهوریت نظام

  • ف ح
    14

    درود بر احمدی نژاد

  • ناشناس
    13

    حضور احمدی نژاد مردم رو دوباره پای صندوق های رای میاره

  • ناشناس
    5

    حاج آقا اژه ایی ازجنس حاج آقارئیسی است .تصور میکنم او بمیدان خدمت به مردم پا گذارد تصورات غلطی که دامنگیر عوامل داخلی وخارجی برای ضربه زدن به ارکان نظام جمهوری اسلامی هست تماما نقش برآب میشود .قطعا راه رجایی بسته نخواهد شدوشعله فروزان انقلاب اسلامی و شعاع نور ایمانی او درعالم معنی گسترده تر خواهد شد وهرتوطئه ایی را درنطفه خفه خواهد کرد ان تنصرالله ینصرواکم ویثبت اقدامکم .

  • موسی بنداوی
    6

    با سلام و تحیت .
    لطفا به همدیگر احترام بگذارید .
    عرض تسلیت شهادت شهید رئیسی و همراهان .
    :
    رئیس جمهور با خاکی مردی مردی متدین فعال باهوش درک اقتصادی وغیره را دارا باشد .چون کشور به همچین مسئولی نیاز دارد
    تقریبا اغلب این خصوصیات در شخصیت شهید رئیسی بود .
    و در افرادی که اسمشون به عنوان کاندیدا مطرح شد شخصی مشابه رئیسی نیست جز سعید جلیلی ، خودتان هم در سایت ها و غیره بگردید و با زندگی و سیره آقای جلیلی آشنا شوید .
    بقیه افراد از دم مایل به اشرافی گری و کم دلسوز هستند از قالیباف گرفته تا احمدی نژاد.
    احمدی نژاد هم آدم درست حسابی بود
    الان نیست به این نکته باید توجه کرد
    و السلام

  • امید
    9

    با سلام
    بنظرم با توجه به شرایط و بررسی عملکرد افرادی که احتمال می رود برای انتخابات ۱۴۰۳ بیایند بهترین گزینه و بیشترین شانس برای دکتر قالیباف متصور می شوم و ان شاالله آدم متعهد ، انقلابی ،جهادی و کاردانی مثل ایشان سکان این قوه مجریه رو به عهده بگیره

  • ناشناس
    5

    رای بی رای

  • ناشناس
    0

    اگر اینا در راس کار بودند قبلا چه کار مفیدی برای مملکت انجام دادن روز بهروز اقتصاد کشور لنگ تر میشه پول بی ارزش تر میشه

  • ناشناس
    1

    اکثر این اسامی صرفا میخوان معروف بشن و جایگاه مردمی ندارن!امیدوار باشیم شورای نگهبان تندرویی نکند تا منتخب واقعی مردم ریس جمهور شود و میانه رو باشد و نه صرفا ریس جمهور ۱۰ درص مردم باشد

  • ساده
    3

    هر دم به این دیار ساده دلان داستان مینویسند
    سرخ و آبی تا نباشد سیاه نشود ز جمعیت نقشه راه
    آب سالهاست گل آلود است چشم به راه نباشید
    چند صباحی زندگی در این دنیای کثیف را تحمل کنید
    فقط خدا فقط خدا فقط خدا را امید است و بس

  • غلامزاده مرکیه
    7

    به کسانی رائ دهید که از امریکا و اسرائیل جنایتکار نترسد به آن کسانی که میگفتند اگر امریکا یه دگمه را فشار دهد ایران ویران میکند رائ ندهید

  • حمید
    7

    نظرم احمدی نژاد بشه چون در زمان تصدی پست ریاست جمهوری به قشر محرومین کمک شایانی کرد و نمونش مسکن مهر بود که خیلی از مردم صاحب خانه کرد

  • ناشناس
    4

    کارنامه ی بدبخت کردن ملت را ببینید، فقط کسانیکه مثل شهید رئیسی باشه و بس ، عقبشون چطور بوده

  • مسیح الله پایکاری
    6

    با تمدن میر حسین موسوی و اقای خاتمی و احمدی نژاد ۹۰در صد مردم در انتخابات شرکت میکنند احمد نژاد به مرحله دوم احمد نژاد با اکثریت ار ریس جمهور میشود در مرحله اول انشاالله

    نظرات شما -
    • محمد از تبریز
      2

      من فقط به صالحی رای می دهم والا رای بی رای

  • بشر امیدوار
    0

    کاش بالاخره یه ناجی بیاد برای این کشتی مانده در طوفان ........

  • فیض الله عبدالهی قشلاقی
    3

    شماهارو به همان خدایی که بهش معتقدین اسم احمدی نژادرواصلانیارین چون اصلادانش سیاسی نداره دانش اقتصادیش هم که زیرصفره دانش علمی که قابلیت کاربردی که درحدریاست جمهوریت ایران فعلی باشه نمی بینم دراداره ی بزنگاه ها مستعسله دیپلماسی بین المللی هم اصلابلدکارنیست اینه که اصلا خبرهای شبکه ای رو بااسمش دوچار اشکال نکنید.

  • منیژه
    2

    من فقط و فقط و فقط اگر جناب ظریف کاندید بشن حتما رای میدم وگرنه رای بی رای من مطمئنم اگه دکتر ظریف کاندید بشن یک ملت پشت ایشونه مردم تو این چند سال نشون دادن که این طرز تفکر را برای اداره کشور نمیپسندند مردم خسته شدند نیاز به افراد متعادل و مدبر برای ریاست جمهوری نیاز دارن وگرنه دوباره همون رآئ هشت درصدی مجلس تکرار میشه اگه افکار عمومی واقعا براشون اهمیت داره چون کشور جمهوری اسلامی را به یدک میکشه نه حکومت اسلامی و حضرت علی وقتی مردم برای بیعت با ایشون جمع شده بودند فرمودند تا مردم نخواهند بر آنها حکومت نخواهم کرد پس اصل مردم هستند نه یک جمعیت هشت درصدی

  • ناشناس
    0

    اصل کاری یا گرمکن انتخابات را نام نبردید! محمد خاتمی؟

  • X
    0

    ملت هیچکدام اینا رو نمی خواهند ، بخدا بدون رئیس جمهور بیشتر پیشرفت میکنیم ، یا اینکه بازی بذارید کنار یه نفر خودتون بزارید ملت را عذاب بیشتر ندهید

  • ناشناس
    0

    سلام
    هیچ کس مثل رییسی نمیشه
    شاید حاجی زاده شاید

  • عباس
    0

    معتقد هستم یکبار دیگر به احمدی نزادفرست بدن کشوررا نجات می دهد ادم باکفایتی هستش.

  • ناشنای
    0

    فقط احمدی نژاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها