سفیر سوریه در ایران: بشار اسد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به تهران می‌آید

سفیر سوریه در تهران گفت: آقای بشار اسد در نزدیکترین فرصت ممکن در شرایطی که مناسب باشد جهت عرض تسلیت در تهران حضور پیدا می کنند.

سفیر سوریه در ایران: بشار اسد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به تهران می‌آید

«شفیق دیوب» ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همرانشان به مردم، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران گفت: شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان از دوستان بسیار نزدیک و وفادار به ملت و دولت سوریه بودند. اندوه و حزن ما با ملت دوست و برادر ایران مشترک است.

وی افزود: این دو عزیز تلاش‌های زیادی برای تقویت رابطه میان ایران و سوریه انجام دادند و برای گسترش روابط دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران نیز تلاش‌های زیادی انجام دادند.

این دیپلمات سوری گفت ما از تمام تلاش‌های آنها مطلع هستیم. این دو عزیز از شخصیت‌های مهم و شناخته شده در منطقه بودند و ما به عنوان شهروندان سوریه هیچ وقت تلاش‌ها و زحمات این دو شهید برای تقویت روابط دو جانبه را فراموش نمی‌کنیم.

سفیر سوریه اظهار کرد: با این که این ضایعه بزرگ است اما مطمئنم جمهوری اسلامی ایران از آن عبور می‌کند.

وی در پاسخ به این که احتمال دارد در روزها و هفته های آتی شاهد حضور آقای بشار اسد در تهران باشیم؟ گفت: جناب رئیس‌جمهور خیلی تلاش کردند در این مصیبت بزرگ کنار ملت ایران باشند اما برای شخص ایشان شرایط سخت و بسیار خاص پیش آمد که نتوانستند برای عرض تسلیت و همدردی شرکت کنند، اما ایشان چند روز پیش با آقای مخبر تلفنی صحبت کردند و از طرف خود و جمهوری عربی سوریه به مردم و مقام معظم رهبری تسلیت گفتند و مطمئنم آقای بشار اسد در نزدیکترین فرصت ممکن در شرایطی که مناسب باشد جهت عرض تسلیت در تهران حضور پیدا می‌کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    7

    بشار اسد رئیس جمهور سوریه بایستی به عنوان اولین رئیس جمهوری که با حکومت ایران روابط بسیار نزدیک دارد در مراسم اقامه نماز میت و تشییع پیکر رئیس جمهور رئیسی و امیر عبداللهیان وزیر خارجه شرکت می جست! ما مردم ایران ار او توقع بیشتری داشته و داریم. ما ملت ایران از او به عنوان دولت دوست نزدیک توقع نداشتیم بیانیه تعلق جزایر سه گانه را به امارت متحده عربی امضاء نماید!

  • 🌍
    0

    دو رو و پر رو ترین به اصطلاح دوست ایران !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها