جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:

یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند/ کادر پروازی رئیس جمهور بهترین کادر پروازی ما بودند

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه خلبانان ما تجربه شرایط اضطراری و شرایط بد آب و هوایی را در کارنامه خود دارند، اظهار کرد: در خصوص حادثه سقوط بالگرد یک تیم بسیار مجرب در حال بررسی این موضوع هستند‌ و قطعا نظر نهایی داده خواهد شد.

یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند/ کادر پروازی رئیس جمهور بهترین کادر پروازی ما بودند

امیر سیدکمال هادیان چهارشنبه، 2 خرداد در گفت‌وگویی تلویزیونی ضمن تسلیت شهادت رئیسی و همراهان به ملت شریف ایران، گفت: اگر به تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی بنگرید، در بخش‌های مختلفی از آن برگ‌های زرینی به نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

وی افزود: در ۸ سال دفاع مقدس، مقابله با داعش و کمک رسانی به مردم در زمان کرونا، سیل و زلزله و در هر جایی که نیاز به حضور نیروهای مسلح بوده، نهاجا به عنوان عضوی از این خانواده حضور قدرتمندانه داشته است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: ما علاوه بر موارد فوق، مأموریت‌های حوزه آشیانه جمهوری اسلامی را نیز بر عهده داریم. در آشیانه، مأموریت خاص جابه‌جایی مقامات تراز اول نظام، بر عهده نهاجا است.

امیر هادیان ادامه داد: پرواز همواره شرایط خاص خود را دارد و هیچگاه کسی چه در هواپیمای نظامی و چه شخصی، کمترین ریسک را نمی‌کند، در حقیقت با حداکثر موارد ایمنی چه به لحاظ کادر پروازی و چه کادر فنی، یک پرواز ایمن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۵ سال است که تمام مقامات کشور توسط آشیانه جابه‌جا می‌شوند، گفت: بالگردها در شرایط و در باندهای مختلف پرواز می‌کنند، حتی این افتخار را داریم که در خارج از مرزها نیز مقامات را جابه جا کنیم.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره شهید مصطفوی خلبان بالگرد حامل رئیس جمهور، گفت: پروازهای مقامات نظام برای آشیانه ویژگی بسیار خاص و حساسی داشت و بسیار پر اهمیت است.

بهترین‌های کادر پروازی و فنی برای آشیانه انتخاب می‌شوند

امیر هادیان با اشاره به اینکه در حقیقت بهترین‌های کادر پروازی و فنی برای آشیانه انتخاب می‌شوند، بیان کرد: کادر پروازی رئیس جمهور در واقع بهترین کادر پروازی ما بودند، همواره برای ماموریت‌های خاص از بهترین‌ها استفاده می‌شد.

وی بیان کرد: شهید مصطفوی ۲۵ سال سابقه پرواز در آشیانه بالگرد وی‌آی‌پی را داشت، شهید مصطفوی و دریانوش هر دو استاد بالگرد بودند و نیز شهید قدیمی از بهترین‌های فنی حوزه هوانوردی بالگرد بودند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه خلبانان ما تجربه شرایط اضطراری و شرایط بد آب و هوایی را در کارنامه خود دارند، اظهار کرد: در خصوص حادثه سقوط بالگرد تیم بسیار مجربی در حال بررسی این موضوع هستند‌ و قطعا نظر نهایی داده خواهد شد.

امیر هادیان با بیان اینکه در نیروی هوایی به لحاظ شرایط خاص پیش‌بینی وضع هوا برای پرواز ایمن بسیار اهمیت دارد، گفت: امروز با توجه به امکاناتی که در نیروی هوایی ارتش در اختیار داریم پیش‌بینی‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود و ریسک بسیار کمتر است.

جانشین نیروی هوایی ارتش در پایان تأکید کرد: مدیریت صحیح شهید مصطفوی سبب شد که از سه فروند بالگرد که وارد شرایط بد جوی شدند، دو فروند به سلامت از آن عبور کنند اما ما باز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است و منتظر اعلام نتایج هستیم.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 26
  • حسن . بیسواد.
    20

    همین تیم های مجربتون این بلا را سر مان آوردند.

    نظرات شما -
    • قاسم
      6

      خفه شو ، وقتی از چیزی اطلاع نداری الکی نظر نده.
      هر چند که از نظرت معلومه که نیت پلیدی داری

  • ناشناس
    0

    تا خر است خرسوار هم است ما همان ملتی بودیم صبح زنده باد مصدق بعد از ظهر مرگ بر مصدق

  • ناشناس
    8

    خدا رحمتشان کند روحشان شاد

  • حسن . بیسواد.
    0

    به همین راحتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رئیس جمهور و وزیر و امام جمعه و استاندار مردن ؟؟؟؟؟؟ بخدا هیچ چیز سر جای خودش نیست .برید کنار آبروی ایران و ایرانی رو بردید چی میخواید از جون ما.بس دیگه.خجالت بکشید چقدر شما پر رویید.

    نظرات شما -
    • M
      8

      مردک تو که تا دیروز یه سره بد و بیراه پشت سر این دولت می گفتی یه دفعه شدی دلسوز نظام و شهید رئیسی.خودتی

  • ناشناس
    1

    تیم نمی خواهد که همه مردم و خودشان اون بالا می دانند چه اتفاقی افتاده !!!

  • محمد
    0

    تکنولوژی ترکیه خوب جواب میده اگه دوست دارین به نتیجه برسین زنگ بزنین رو بندازین تیم مجرب اونا بیان حتما نتیجه مطلوب میگیرید البته اگه هدفتون به دونستن حقیقت و صدالبته اطلاع رسانی درست به مردم ایران باشه والا ماهم عادت کردیم به دروغ هاتون هرچی دوست داشتین سرهم کنید ماهم میگیم بله بله بله شما راست میگین.

  • واحد حقگو
    1

    سلام هی گفته میشود از سه هلی کوپتر چرا یکی سقوط کرده خب مگر هر کدام موتور جداگانه ندارند آن یک فروند احتمالا موتورش ممکن است از کار افتاده باشد و از طرفی بارها در کشورهای مختلف سانحه هوایی برای مقامات عالیرتبه اتفاق افتاده است و کشورمان از این قاعده مستثنی نیست روحشان شاد باشد.

  • بی نام
    0

    به نظرم اسراییل از طریق جمهوری آذربایجان کارش تر تمیز انجام داد در جواب موشک باران ایران مطمن باش و به تیم امنیتی و حفاظتی ریس جمهور حسابی ناکام ماند

  • ناشناس
    0

    طرف دست پیش گرفته که پس نیوفته!!!
    میگه با مدیریت صحیح دو بالگرد دیگه سالم رسیدن!!!
    عمق فاجعه در تمامی سطوح کشور در همین قضیه سقوط بالگرد،مشهود است

  • ناشناس
    0

    امید است این بار نیز مثل تجربیات پرتکرار تلخ گذشته تقصیر به گردن خطای انسانی خلبان نیفتد و آنچه بطور واقعی در صحنه حادثه اتفاق افتاده بدون کم و کاست به افکار عمومی گزارش شود. در صورت ضرورت از توان فنی کارشناسان خارجی برجسته هم بهره گرفته شود.

    نظرات شما -
    • M
      8

      تصمیم گیری در این مورد مکانیزم و صاحب خودش رو داره.به تو و امثال تو هم اصلا ربطی نداره

    • ناشناس
      1

      M این نونها حوردن نداره

  • ناشناس
    1

    چطور بالگرد سومی سقوط بالگرد ریس جمهور رو ندید؟ فقطی بالگرد سقوط کرده حتما دود بلند شده.... چطور بالگرد پشت سری اینو ندید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از این چطورها و سوال ها فراوان است که متاسفانه هیچگاه حاکمبت و مسئولین و دولت پاسخگو نبوده و نیستند !!!

    • ناشناس
      0

      فکر کرده سرخپوستا دارن پیام میدن .

  • ناشناس
    6

    حوادث ناگواری که درمجموع ملت ایران را درسوک این عزیزان نشاند صداقت وپاکی آنها بود .مردم به این جمله واقف هستند هرکه دراین بزم مقرب ترست ،جام بلاش بیشترست .حقیقتا جانباختگان صرفنظرازاینکه چه جایگاهی دارند بسیارانسانهای وارسته ایی بودند وهمین وارستگی آنها سیل خروشان جمعیت را برای مشایعت درجایگاه ابدی همراهی کردند .اما باید موضوعات داخلی وخارجی را که درمقطع کنونی بوده ریزبیننانه بررسی جامع کرد .سپس به عوامل اجرایی وبرنامه ریزیها و سوابق گذشته شمال کشور پرداخت .معمولا درسفرهای مقامات درحوزه داخلی نیروهای امنیت پرواز باید ازقبل علاوه بر این سه بالگرد .بالگردهای مسلح نظامی دیگری را همراه آنان و یا نیروهای تجسس هوایی را پیرامون جابجایی بلندپایگان کشوری بکار میگرفتند .اینکه گفته شود دوبالگرد اطراف بالگرد رئیس جمهور بوده و در مه داخل کوهستان مثل یک سفره گسترده دردامنه وقله کوه بوده وما مفقودشان کردیم اقناع کننده نیست.اینکه گفته بالگرد توسط عاملهای بیرونی درهوا منفجر شده هم دور از ذهن است زیرا پیکرها بعضی سالم بوده است وروی زمین احتمالا انفجار صورت گرفته است .امروزه یک کوادکوپتر مسلح ومجهز به جی پی است قطعا بالگرد رئیس جمهور را تحت نظر داشته است .برنامه ریزی دقیق بوده که شروع کار رئیس جمهور درتولد ثامن الحجج ع وخروج او از ریاست جمهوری با تولد امام رضا ع دلالت بر یک برنامه پشت پرده دارد .

  • ناشناس
    0

    مقصر از مجرب یا غیر مجرب نیست مقصر ناو هوایی است که فرسوده است هرسال همین اتفاق می افتد یک را سری جو می گیرد شروع به علل وعلت یابی می کنند اما همین که جو آرام شد دوباره یادشون می رود چه اتفاق بدی افتاد

  • ناشناس
    1

    به هر حال، حادثه نه تنها عادی به نظر نمی رسد بلکه بسیار هم مشکوک است. احتمال توطئه، خرابکاری و دخالت عوامل خارجی فراوان است. بخصوص وقتی که این حادثه نزدیک مرز آذربایجان و در حوزه نفوذ اسراییل رخ داده باشد.
    با توجه به قطع ارتباط رادیویی و دیگر موارد مطرح شده، علت اصلی سقوط بیشتر به سمت غیر عادی بودن حادثه و دخالت عوامل خارجی قوت پیدا می کند و احتمال تاثیر شرایط جوی نامناسب کمتر است و ممکن است عامل ثانویه سقوط باشد.

  • ناشناس
    0

    تیم مجرب .میشینن تو خونه یک گزارش باب میل خودشون می نویسن ... یک کم هم طولش میدن برای دریافت حق ماموریت بیشتر . ...تو ایران همه کارها ماستمالی و سرهم بندی است .

  • رامین
    0

    سهل انگاران و بی تدبیران و نالایقانی که توانایی تدبیر جان و امنیت رئیس جمهور مملکت رو ندارند چگونه میخواهند در انتخابات آتی اسم بنویسند و باهم رفاقت کنند(رقابت معنی ندارد زیرا نهادی به نام شورای نگهبان این دور نیز از قبل روی گزینه مورد نظر توافق کرده و به نظر مشترک رسیده و گزینه هایی که رقیب جدی برای گزینه مورد نظرشان باشه را تایید نخواهد کرد) برای ریاست جمهوری و مهمترین مقام اجرایی کشور...این راه که میروی آخرش دره است...آب در هاون کوبیدن است...درشنزار آب ریختن است

  • ناشناس
    0

    ایضا بهترین کادر فرود .

  • ناشناس
    1

    باز نمی دانیم,خیلی معنی دار است!

  • ناشناس
    0

    بنظر سقوط .... بوده

  • حسین جليلوند
    0

    چگونه بررسی میکنید؟ دریک کلام میگوئید برخورد به کوه وتمام مانند همه حوادث اینچنینی ماازقبل جواب این سقوط رامیدانیم نیازی به بررسی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها