کمپین ترامپ امکان نامزدی نیکی هیلی برای پست معاون ریاست جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند

نیکی هیلی می‌تواند به ترامپ در پیروزی در انتخابات ریاست ‌جمهوری کمک و مانع از مجازات احتمالی زندان وی شود و یا در صورت شکست ترامپ در انتخابات، ده‌ها میلیون غرامت‌های او را پوشش دهد

کمپین ترامپ امکان نامزدی نیکی هیلی برای پست معاون ریاست جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که اخیرا از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داده بود بار دیگر در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته و دو منبع آگاه در‌باره این عضو حزب جمهوری‌خواه فاش کردند که کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده در حال بررسی نامزدی هیلی برای تصدی پست معاونت رئیس جمهوری آینده ایالات متحده است.

اگرچه روابط بین دو رقیب جمهوری‌خواه (ترامپ و هیلی) همچنان سرد است، در صورت متقاعد شدن رئیس جمهوری پیشین آمریکا، او ممکن است هلی را به عنوان معاون خود تعیین کند.

بنا بر اظهارات این دو منبع آگاه، ترامپ اگر متقاعد شود که هیلی به او در پیروزی در انتخابات ریاست ‌جمهوری کمک خواهد کرد و مانع از مجازات احتمالی زندان وی شود و یا در صورت شکست ترامپ در انتخابات، ده‌ها میلیون غرامت‌های او را پوشش دهد، در آن صورت ممکن است در صورت پیروزی، او را به عنوان معاون خود برای دوره آتی ریاست جمهوری منصوب کند.

وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که جمهوری‌خواهان نزدیک به دو کمپین بر این باورند که به رغم نبرد تلخ آن‌‌ دو (ترامپ و هیلی) در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان و دیدگاه‌های متفاوت آن‌ها در مورد برخی موضوعات مهم، میان هیلی و ترامپ، منافع مشترک وجود دارد.

سود ترامپ از انصراف هیلی

اگر این افشاگری صحیح باشد، ممکن است به سود ترامپ تمام شود و کمبود جمع‌آوری کمک‌های مالی در رقابت با جو بایدن را جبران کند و هزینه‌های قانونی را بپردازد، به خصوص که هیلی روابط عمیقی با کمک‌کنندگانی دارد که نسبت به رئیس جمهوری سابق نگرانی دارند.

آشتی ترامپ با هیلی همچنین می‌تواند به رئیس‌جمهوری سابق کمک کند تا برخی از جمهوری‌خواهان تحصیل‌کرده دانشگاهی را جذب کند که دو ماه پس از کناره‌گیری او از رقابت‌های حزب جمهوری‌خواه، به مقاومت با ترامپ در انتخابات مقدماتی ادامه می‌دهند.

در انتخابات مقدماتی ایالت «ایندیانا» این هفته، هیلی بیش از 20 درصد آرا را در رقابتی به دست آورد که به دموکرات‌ها و مستقل‌ها اجازه داد در رقابت‌های حزب جمهوری‌خواه رأی دهند.

مجبور بودن هیلی

با توجه به اینکه هیلی تاکنون از ترامپ حمایت نکرده است، اگر به عدم حمایت خود ادامه دهد و ترامپ در ماه نوامبر شکست بخورد، بخش بزرگی از پایگاه محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه ممکن است او را مقصر این شکست بدانند.

این در حالی است که احتمالاً هر کمپین ریاست جمهوری آینده یا آینده سیاسی او در حزب جمهوری‌خواه را تهدید می‌کند.

اختلاف نظرهای گسترده

شایان ذکر است که اختلافات ترامپ و هیلی در جریان انتخابات مقدماتی به اوج خود رسید، و رئیس جمهوری سابق او را به عدم صلاحیت برای ریاست جمهوری متهم کرد.

این دو نفر همچنین دیدگاه‌های متفاوتی در مورد مسائلی مانند جنگ و تغییر برنامه‌هایی مانند تامین اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی دارند.

هیلی همچنین حمایت خود را از ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و اجازه دادن به آن برای تبدیل شدن به بخشی از ناتو، برخلاف ترامپ، اعلام کرده است.

از دیگر سو، ترامپ به دلیل اصلاحات پیشنهادی آن، مانند افزایش سن بازنشستگی برای نسل‌های آینده، به هیلی حمله کرده بود.

منبع: العربیه فارسی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اگر دونلد نرامپ نیکی هیلی را به سمت معاون اولی خود برگزیند پیروزی قاطعش بر جو بایدن قطعی خواهد بود! با انتخاب نیکی هیلی به عنوان معاون اول رئیس جمهور ایالات متحده، سیاست خارجی دولت ترامپ در بهترین شرایط ممکن خود قرار خواهد گرفت به شرطی که آب این دو نفر بتواند در یک جوی قرار بگیرد!

  • ناشناس
    0

    آفرین به این شاهزاده که حتی در غربت هم به فکر منافع ملت ایران است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها