ترامپ در کالیفرنیای جنوبی هیلی را شکست داد

نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی شکست خورد اما گفته از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری نمی‌کند.

ترامپ در کالیفرنیای جنوبی هیلی را  شکست داد

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ روز گذشته (شنبه) به راحتی سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل نیکی هیلی را در ایالت وی یعنی «کارولینای جنوبی» شکست داد.گزارش‌ها حاکی از آن است که با شمارش حدود 80 درصد از آرا، ترامپ توانسته بیش از ۶۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و هیلی نیز ۳۹ درصد آرا را کسب کرده است. طبق گزارش آسوشیتدپرس، علی‌رغم آن‌که هیلی جمهوری‌خواه برای ترک رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا تحت فشار قرار گرفته، گفته علی‌رغم شکست در کارولینای جنوبی که در بین سال‌های 2011 تا 2017 بعنوان فرماندار این ایالت فعالیت می‌کرده، از رقابت‌های درون حزبی کناره‌گیری نخواهد کرد.

پیش از این، ترامپ در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالات آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و جزایر ویرجین پیروز شده بود و هم‌اکنون رویارویی مجدد بین ترامپ و رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در دور نهایی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 محتمل شده است.

با این‌حال هیلی گفته است «اعتقادی ندارم که ترامپ بتواند جو بایدن را شکست دهد». هیلی علی‌رغم شکست مقابل ترامپ در ایالتی که خود در آن‌جا به دنیا آمده و بعنوان فرماندار آن برای مدتی فعال بوده است، گفته حداقل تا انتخابات مقدماتی پنجم مارس (14 اسفند) که معروف به «سه‌شنبه بزرگ» است، در انتخابات حضور خواهد داشت. طبق گزارش آسوشیتدپرس، پیروزی در کارولینای شمالی، راه را برای سومین نامزدی پیاپی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه هموار می‌کند. طبق نظر کارشناسان، با توجه به شکست هیلی در ایالت کارولینای جنوبی، پیروزی هیلی در انتخابات درون حزبی ایالت میشیگان بسیار ضعیف است.ترامپ پس از پیروزی در کارولینای جنوبی گفت «هرگز حزب جمهوری‌خواه را به اندازه زمان حال، متحد ندیده بودم».

انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی از لحاظ تاریخی برای جمهوری‌خواهان بسیار مهم تلقی می‌شود زیرا از سال 1980 تاکنون به جز یک مورد استثنا، فرد پیروز در این ایالت، بعنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزیده می‌شده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها