در گفتگو با یک منبع آگاه بررسی شد

پاسخ به یک شبهه: چرا طراحی عملیات ایران در پاسخ به تروریسم دولتی اسراییل طولانی شده، آیا ایران از قبل برای چنین وضعیتی تدبیری اندیشیده است؟

یک منبع آگاه اظهار داشت: عملیات پیش‌رو صرفا انتقام آنچه در دمشق اتفاق افتاد نیست و بنای ایران بر ارتقاء سطح بازدارندگی مقاومت و به‌خصوص ایران در برابر جنایات صهیونیست‌هاست.

پاسخ به یک شبهه: چرا طراحی عملیات ایران در پاسخ به تروریسم دولتی اسراییل طولانی شده، آیا ایران از قبل برای چنین وضعیتی تدبیری اندیشیده است؟

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبر فوری مطرح کرد: محور مقاومت، سناریوهای از پیش‌آماده و حتی تمرین‌شده‌ای را برای نابودی اسراییل و آزادی قدس شریف در اختیار دارد که متناسب با تغییر شرایط، بروزرسانی می‌شود اما این سناریوها، مربوط به وضعیت اجرای یک جنگ تمام عیار علیه اسراییل است که در زمان و شرایط خاص خود قابل اجراست و در وضعیتی مثل حالا که یک جنگ تمام عیار علیه صهیونیست‌ها در دستور کار نیست و محور مقاومت به دنبال عملیاتی تا زیر خط جنگ است، کاربرد ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طراحی یک سناریوی عملیاتی برای شرایطی مثل الان(و حتی جنگ تمام عیار) صرفا یک طراحی نظامی نیست و مؤلفه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... را در بَر می‌گیرد که می‌تواند حتی بر راهکارهای نظامی و بکارگیری تجهیزات نظامی نیز اثر مستقیم داشته باشد. به عنوان مثال، در عملیات پیش‌رو، می‌بایست نتیجه جلسه شورای امنیت سازمان ملل مشخص می‌شد تا بعضی تصمیمات در داخل کشور و در سطح محور مقاومت اتخاذ شود.

این منبع آگاه اظهار داشت: همچنین عملیات پیش‌رو صرفا انتقام آنچه در دمشق اتفاق افتاد نیست و بنای ایران بر ارتقاء سطح بازدارندگی مقاومت و به‌خصوص ایران در برابر جنایات صهیونیست‌هاست. همچنین استراتژی فعلی محور مقاومت بر عملیات تا زیر خط جنگ تمام عیار است. این‌ دو مسئله، طراحی خاص و ویژه‌ای را می‌طلبد که طبیعتا نیازمند زمان و هماهنگی‌های لازم است.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق‌الذکر، در طراحی این عملیات، باید برای کاهش نقش و اثر حامیان و همراهان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رژیم صهیونسیتی طراحی داشت. از جمله باید برای عبور از خطوط و موانع چندگانه پدافندی که در سطح منطقه و برای دفاع از اسراییل در برابر این حمله پهن شده تدبیر داشت. همچنین باید پیام‌های لازم را خطاب به بعضی همراهان منطقه‌ای اسراییل طراحی و ارسال کرد که در خصوص شرایط حین حمله و پس از آن، رفتار خارج از قاعده همسایگی نداشته باشند. همه‌ی این‌ها نیازمند یک طراحی پیچیده و طبیعتاً زمان‌بر است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    4

    به این منبع اگاه بگید پاشوبرو غزه

  • ناشناس
    4

    ایران هیچ گاه در هیچ دوره ای آغاز گر جنگ نبوده ! درضمن تاخیر و تعلل و درنگ کردن دراین موقعیت بسیار عاقلانه و از روی تدبیر می باشد !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      امروز مثل روز اول حمله حماس است و یکسری افراد شیرینی پخش می‌کنند و شادی می‌کنند ولی دو سه روز دیگر آه و واویلا سر خواهیم داد که بیایید آتش بس کنیم. و بیچارگی آن برای قشر متوسط و ضعیف جامعه است و چقدر این قضیه برای آنهایی که می‌فهمند دردناک است

  • ناشناس
    3

    بنظر بنده شمافقط وفقط وفقط زورتون به ملت بدبخت وبیچاره ایران میرسه وبس به ملتی که به شما اعتمادکردند وشمارابه قدرت رساندند

  • ناشناس
    0

    قابل درکه. نباید بی گدار به آب زد.

  • ناشناس
    1

    ولمون کنید تورا خدا باشه قبوله شما همه را کشتید .

  • ناشناس
    0

    بله.
    احسنت که جوانب در نظر گرفته میشه.
    سریع پاسخ دادن افتخار نیست ، درست و با تدبیر و آگاهانه جواب دادن بهتر هست

  • ناشناس
    3

    به منبع آگاه بگید بهتر که پهلوان کوچه های تاریک سرجاش بشینه

  • مرگ برنظام رباوسهمیه وفسادودزومفت خورپرور
    1

    مثل غزه میشه

  • وحید
    2

    اگه جنگ بشه مردم طرف امریکا هستن با این وضعیت اقتصادی

  • ناشناس
    1

    پاک سازی محل حمله زمان بر بود و باید اجازه کد خدا رو هم دریافت میکردن

  • ارش
    4

    بر فرض که اسرائيل را نابود کرديد سودش براي مردم ايران چيه البته براي بعضي ها جنگ سود داره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همین امروز سرمایه ۴ درصدی ها دوبرابر میشود

  • ناشناس
    0

    به این منبع بگو دشمن اصلی ما فقر و فساد و اقتصاد ورشکسته است بیخیال اسراییل شوید و مملکت را بسازید

  • مهسا
    1

    مثل اینکه یه عده داخلی دارن یتیم و بی صاحب میشن که اینطور جز میزنن😏

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها