ساکنان غزه همچنان قربانی کمک‌های هوایی می‌شوند/ ویدئو

ارسال کمک به غزه به‌شکل هوایی و تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت افراد منتظر دریافت کمک، همچنان به شهادت شمار دیگری از فلسطینیان منجر می‌شود.

ساکنان غزه همچنان قربانی کمک‌های هوایی می‌شوند/ ویدئو

منابع محلی اعلام کردند که ۱۲ فلسطینی هنگام تکاپو برای دستیابی به کمک‌هایی که از هوا پرتاب شده بودند، در دریای شمال شهر غزه غرق شدند.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشری اروپا مدیترانه اعلام کرد: جان باختن افراد حین پرتاب بسته کمک‌ها از هواپیماها یا در جریان ورود محموله های کمک بدون تامین امنیت، تکرار می‌شود و این امر دخالت فوری جامعه بین المللی برای حفظ جان ساکنان غزه را می‌طلبد.

این مرکز بیان کرد: باید سازوکار مناسبی برای ارسال کمک‌ها به شمال غزه تدوین شود تا رساندن آنها به دست نیازمندان گرسنه با رعایت کرامت و حفظ جان افراد تضمین شود.

این مرکز حقوق بشری اعلام کرد: با نهایت تاسف شاهد جان باختن ۱۲ فلسطینی در روز گذشته بودیم که در پی آویزان شدن به چتر بسته‌های کمکهایی که از هواپیما پرتاب شد و در دریا در شمال غزه فرود آمد، رخ داد. اجساد هفت نفر از دریا خارج شد اما ۵ جسد دیگر پیدا نشدند.

این مرکز گزارش داد: همچنین روز گذشته در جریان پرتاب کمک هوایی در شمال غزه، یک فلسطینی بر اثر ازدحام جمعیت جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد.

مرکز مذکور به شهادت شماری از فلسطینیان در جریان تلاش برای دست‌یابی به کمک‌های ارسال شده هوایی اشاره کرد.

این مرکز به مصدوم شدن شماری از پدران بر اثر ازدحام ایجاد شده و هنگام تلاش برای دستیابی به بسته‌های کمک هوایی اشاره کرد. این افراد برای اینکه کودکان و خانواده های خود را از گرسنگی نجات دهند، خود را به خطر انداخته بودند.

مرکز حقوق بشری اروپا مدیترانه همچنین به تیراندازی نظامیان صهیونیست به افراد منتظر کمک‌ها و نیز هدف قرار گرفتن محافظان کمیته های مردمی یا افراد پلیس اشاره کرد که به شهادت ۵۶۳ نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر منجر شده است.

این مرکز بار دیگر بر اهمیت افزایش کمک‌ها به غزه به ویژه بخش شمالی آن و ضرورت تدوین سازوکار حمایت از ساکنان و حفظ کرامت آنها، تاکید کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    عوضش غارت مقاومت نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها