خبرفوری بررسی می‌کند

راند دوم نبرد بایدن و ترامپ/ شرایط برای دموکرات کهنسال سخت است/ مرد مونارنجی آماده بازپس گیری تاج و تخت خود است/ نظرسنجی ها چه می گویند؟

از هر چهار رأی دهنده، یک نفر معتقد است که کشور آمریکا در مسیر درستی حرکت می کند، در حالی که بیش از دو برابر این تعداد، تاکید کرده اند که سیاست های بایدن به جای اینکه به آنها کمک کند، به آنها آسیب رسانده است.

راند دوم نبرد بایدن و ترامپ/ شرایط برای دموکرات کهنسال سخت است/ مرد مونارنجی آماده بازپس گیری تاج و تخت خود است/ نظرسنجی ها چه می گویند؟

به گزارش خبر فوری، با برگزاری انتخابات درون حزبی 15 ایالت در «سه شنبه بزرگ» و کنار کشیدن بیشتر رقبای دونالد ترامپ در حزب جمهوری خواه، تقریبا مشخص شده که دونالد ترامپ رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خواهد بود و اگر دادگاه های ترامپ در لحظه آخر، یقه او را نگیرند، احتمالا رقابت حساس و نفس گیر سال 2020 در سال 2024 تکرار شود.

نظرسنجی ها درباره راند دوم رقابت بایدن – ترامپ چه می گویند؟

اما پیروز انتخابات آتی کیست؟ برخی تحلیلگران معتقدند بایدن می تواند بار دیگر ترامپ را شکست دهد و طرفداران خود را علیه مرد مو نارنجی آمریکا متحد کند. برخی دیگر اما معتقدند این بار ترامپ می تواند از نقاط ضعف بایدن در 4 سال اخیر استفاده کرده و آنها را برجسته کند و او را شکست دهد. این تحلیلگران معتقدند ترامپ در انتخابات 2024 بر خلاف انتخابات 2020، حالت تدافعی نخواهد داشت و از تخصصش یعنی حمله تمام عیار به رقیب استفاده خواهد کرد و این، برگ برنده او خواهد بود.

نظرسنجی ها به نفع ترامپ

اگرچه بسیاری دوست ندارند رقابت ترامپ – بایدن تکرار شود اما آنهایی که از این رقابت استقبال می کنند بیشتر ترجیح می دهند ترامپ پیروز رقابت شود. یک نظرسنجی جدید که توسط دانشگاه سیینا و پایگاه نیویورک تایمز صورت گرفته، نشان می ‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در برابر رقیب بالقوه‌اش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، شانس کمتری دارد و احتمالا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، شکست بخورد.

نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که 48 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات، ترامپ را حمایت می کنند، در حالی که اگر انتخابات امروز برگزار شود، فقط 43 درصد  از افراد واجد شرایط به بایدن رای می دهند.

اما نقاط ضعف برجسته و مهم بایدن در مقابل ترامپ چیست؟

شرایط بد برای بایدن

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نظرسنجی ها نشان داده اند که بایدن، با وجود بسیاری از شاخص های اقتصادی مثبت، در تلاش است تا آمریکایی ها را متقاعد کند که سیاست هایش برای آنها مفید بوده است. با این حال، او تا کنون نتوانسته در این زمینه موفق باشد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، از هر 4 رأی دهنده، یک نفر معتقد است که کشور آمریکا در مسیر درستی حرکت می کند، در حالی که بیش از دو برابر این تعداد، تاکید کرده اند که سیاست های بایدن به جای اینکه به آنها کمک کند، به آنها آسیب رسانده است.

نکته ترسناک برای بایدن و دموکرات ها این است که نظرسنجی ها کاهش حمایت از بایدن را در میان گروهی از رای‌دهندگان نشان می دهند که آراء شان معمولاً برای دموکرات ‌ها تضمین شده بود، مانند کارگران و رای‌دهندگان غیرسفیدپوست (اقلیت های نژادی). این افراد که معمولا از دموکرات ها حمایت می کردند در انتخابات 2024 کمتر به سمت بایدن رفته و ترجیح داده اند دست دوستی به سمت فرد دیگری دراز کنند.

این در حالی است که ترامپ توانسته به طور قابل توجهی پایگاه حمایتی خود را متحد کند. نظرسنجی ها نشان می دهند که 97٪ از کسانی که در سال 2020 به ترامپ رای داده اند، امسال نیز این کار را خواهند کرد. در مقابل، فقط 80٪ از کسانی که در سال 2020 به بایدن رای داده اند، اعلام کرده اند که دوباره به او رای خواهند داد.

دادگاه هایی که می توانند یقه ترامپ را بگیرند

ترامپ در حالی در انتخابات 2024 شرکت می کند که با 91 اتهام جنایی و قضایی مختلف روبرو است و انتظار می رود حداقل یکی از چهار محاکمه وی قبل از روز رای گیری که برابر با 5 نوامبر است، آغاز شود. بسیاری معتقدند این دادگاه ها می توانند برای ترامپ دردسر ایجاد کنند و اجازه ندهند او در انتخابات 2024 شرکت کند. با این حال، برخی حقوقدانان معتقدند بعید است این دادگاه ها بتوانند جلوی او را بگیرند. تنها اتهامی که می توند ترامپ را اذیت کند، اتهام حمله به کنگره آمریکا است که آن هم با لابی دیوان عالی ایالات متحده قابل رفع است.

تحلیلگران بر این باورند که تسلط ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان، مخالفت شدید با نامزدی او را در میان جمهوری خواهان و مستقلین محافظه کار کاهش می دهد و این مساله می تواند به او در انتخابات نهایی کمک کند؛ چون ترامپ برای شکست بایدن به حمایت هم حزبی هایش احتیاج مبرم دارد.

از آن سو، ممکن است مانند چهار سال قبل بسیاری از مستقلین علیه ترامپ متحد شده و به بایدن رای دهند تا ترامپ به کاخ سفید باز نگردد. البته هنوز مشخص نیست که چه تعداد از رای دهندگان بلاتکلیف به او رای خواهند داد تا شاهد بازگشت ترامپ به کاخ سفید نباشند. این مساله در روزهای آینده و با نزدیک شدن به انتخابات مشخص می شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 58
  • ناشناس
    16

    اولا این رای گیری ربطی به ریاست جمهوری نداره و فقط درون حزبی بین خودشون هست...دوم اینکه هنوز نامزدهای جدیدتری می‌توانند ثبت نام کنند،سوم اینکه قوانین آمریکا اجازه قدرت به آدمهای قانون شکن را نخواهد داد...پس ترامپ کلا منتفی هست و این خبرها از سیاست‌های متشنج کردن اوضاع بین المللی جهت گل آلود کردن آب و گرفتن ماهی هست...مافیای اقتصادی جهت کسب پول دست به هرکاری میزنن...در ضمن طلا و ارز بزودی نزول سنگین خواهد کرد.رودست نخورید

    نظرات شما -
    • قاسم
      1

      نیز تا به حال هم نداده!!!

    • ناشناس
      0

      نیز نه، نیست

  • 🐜
    4

    ترامپ برای سرو سامان دادن ب منطقه خاورمیانه خاتمه جنگ اوکراین روسیه مهار کردن کره شمالی و تکلیف سلاح هسته‌ای ایران زمین حتماً رییس جمهور آینده آمریکا است!!!

    نظرات شما -
    • قاسم
      1

      حتماً!!!!!!

  • ایرانی مظلوم
    1

    ابتدا باید بگویم لعنت بر هر دو حزب آمریکا . اما حقیقت اینه که دموکرات ها استاد نیرنگ و خدعه و لاشی بازی هستند . وضعیت فعلی به نفع ترامپ است . نظر شخصی بنده ادامه جنگ علیه پوتین متجاوز است ، با آمدن ترامپ شاید شرایط به نفع پوتین بشود . در هر صورت باید صبر کنیم و در آبان ماه شاهد نتیجه باشیم . احتمالا تا آن موقع دلار در ایران بین ۷۰ تا ۸۰ تومان خواهد بود .

  • ناشناس
    1

    ترامپ هر چی باشه دووووووووزد نیست

    نظرات شما -
    • قاسم
      8

      البته به دزدی کم قانع نیست.

  • عباسی
    9

    ترامپ برعکس جماعتی درایران مردی عمل گراست ودرپی منافع کشورش است وشعاردهنده وحرف مفتزن و.. نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      35

      خب به تو چه؟

    • طنازی ترامپ دلم را نبرده !!!
      26

      علت جذابیت زودگذر دونالد ترامپ 1- زبان تهدید 2- انگیزه های قمار بازانه 3- تمایل به ریسک تاجرانه در عرصه های سیاسی است که جزو خصلت هایی است که در هیچ سیاستمداری دیده نشده است وتازگی و طنازی ویژه ای دارد.
      این نوع تازگی ها در منظر عوام الناس خیلی زود رنگ می بازد .
      باور کردن و فریب خوردن و ترسیدن از این نوع افراد خسارت بار است که موجب انفعال و جری تر شدن طرف های مقابل می شود .
      یادمان نرفته که دومین رییس جمهور چهارساله آمریکا بودن این بشر .

    • ناشناس
      8

      درود یزدان پاک بر ترامپ بزرگ

    • ناشناس
      3

      به ۵۸ ۹ به من سرنوشت ایران و خودوفرزندانم ومردم که به افکاروکردارجماعتی که گفتم گره خورده ربط داره امثال توآنقدرپَرت هستیدکه حرف ودرد من وما رانمیفهمید

    • عباسی
      0

      به طنازی: ایران وایرانی بیش از۴دهه معنای نوع تاجرانه سیاسی وتهدیدووعدهای توخالی رادرسیاستمداران خود شاهدبوده وهست ومعنای انفعال رابه خوبی میداند ولازم به موئضه امثال توندارد

    • ناشناس
      1

      10:01 چاپلوسی طنازانه از نوع جهالت باعث توهمات ت بیشتر و یاوه گویی هر روزه امثال خودت ایران رو به منزوی تر شدن نزدیک
      و پسرفت بیشتر میشه پس خاموش باش

    • ناشناس
      16

      خطاب به ۱۰:۰۴
      شما از پروردگار اجازه نامه داری که درودش رو به هرکی خواستی بفرستی؟؟!!

    • ناشناس
      10

      هم جالبه و هم غم انگیز که انسان‌ها از آفریدگار جهان برگشته ن و امید به یاری همنوع خاکی و فانی بسته ن !!!!!

    • عباسی
      0

      به ۱۵ ۱۷ امثال توآیااجازه داریدکه بیش از۴دهه درود ونفرین خدارانثاردیگران میکنید؟؟؟

  • ناشناس
    7

    به امید خدا ترامپ رای می آورد. انشاءالله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ترامپ‌ در دوره قبل چه کرده با ساده لوحی خوشحالی میکنی در دوره قبل با آمدن ترامپ‌ بهانه‌ای برای اینها شد و دلار ۴ هزار تومانی را ۲۷ هزار تومان در یک سال کردند خوب این دفعه اگر بیاد ببین قیمت دلار چه میشود .....به دنبال آن گرانی قیمت تمامی اجناس و ......

    • ناشناس
      3

      حاجی بعد از ترامپ هم دلار از ۲۷ تومنی که خودت میگی رسیده به ۶۲ هزار تومن ! یه کمی سکوت برات خوبه

    • جواب ناشناس سوم
      1

      عامو‌ اگر ترامپ‌ بیاد در عرض یک سال قیمت دلار
      به ۲۰۰ هزار تومان میرسد خوش خیال نباش

    • ناشناس
      0

      مگه تو این چهار سال که دلار از دو برابر هم بیشتر شده ترامپی وجود داشته؟ شما خوش خیال نباشید ، باعث و بانی افزایش دلار امثال ترامپ نیستند ،
      زنده باد ترامپ

  • ناشناس
    2

    راند دوم نبرد بایدن و ترامپ/ شرایط برای دموکرات حرامزاده کهنسال سخت است/ ..

  • ناشناس
    3

    هر کدام بیایند فقط اوضاع اقتصادی مردم بدتر خواهد شد تا وقتی که وارد مذاکره نشویم وضعیت دشوار تر خواهد شد .البته برای کاسبان تحریم این وضعیت راضی کننده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه بی‌ مذاکره و نه با مذاکره هیچی به تو نمی‌ماسه بینوا. مشکلتون از امریکا نیست. مشکلتون خودتون هستید

  • فغان
    2

    مامنتظرآقا،ترامپ قلدرهستیم،
    هیچ جانمیریم همینجا هستیم...

  • ایرانی
    14

    گور بابای جفتشون

    نظرات شما -
    • ناشناس .
      25

      این یک جفت کار امریکا را یکسره خواهند کرد .
      آمریکای ذلیل شده در انتظار جهانیان است .

    • ناشناس
      1

      نه تو خوبی !
      حماقت هم حدی داره !
      شاخص های بین الملی رو نگاه کن تا ببینی کدوم کشور ذلیل شده !
      امریکا اتفاقا تو بهترین سالهای دوران خودش هست ، تولید نفتش از نزدیک به صفر رسیده به 20 هزار بشکه در روز!
      الان با اختلاف تو هوش مصنوعی از همه دنیا جلوتره!
      نمی دونم چی باعث میشه شما رو هوا یه حرفی رو با قاطعیت بزنید.
      من سه ماه پیش اقدام کردم برا وام تا بتونم بعد مدتها یه ماشن بخرم ، ماشینی که من می خواستم بخرم تو این سه ماه از 370 میلیون رسیده به 500 میلیون ! و با اینکه وامم رو دریافت کردم ، نمی تونم ماشین بخرم ! تو به این میگی رشادت ، میگی شجاعت ، به این چی میگی؟!

    • ناشناس
      5

      خشک و تر با هم میسوزیم

    • عباسی
      1

      به ۴ ۱۲ به این میگن سربه زیری سرسپرده وتوَهم بیحدوذوب شده درآن و..

    • ناشناس
      0

      خطاب به عباسی
      به توهم میگن شستشوی مغزی که در مقابل پذیرش واقعیت مقاومت میکنی

  • ناشناس
    3

    ترامپ یک میهن پرست واقعی هستش که بخاطر معیشت و آرامش و رفاه هموطنانش با همه دنیا میجنگه .💪

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      درود خدا بر ترامپ بزرگ که قطعا در آن دنیا در جوار نیکان جهان محشور خواهد شد

  • غربگرای بیزار از ساندیس
    4

    سلام بر عمو ترامپ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      درود بر داداش ترامپ

    • ناشناس .
      2

      ساندیس خوبه یا ترامپ ؟ کدوم یک !!؟؟ هان یک فکر کن عزیز .

  • ترامپ
    7

    سلام بچه های ایران برام دعا کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یک عده‌ای یاخیلی ساده هستند یا دلال دلار و سکه
      چون با آمدن ترامپ‌ قیمت دلار و سکه سر به فلک میشود

  • ناشناس
    2

    بیا مامنتظریم...
    هرجا که تو بگی...
    هرجاکه تو بخای....
    فقط آدرس بده...

  • ناشناس
    7

    امید مردم به ترامپ است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انسان همه تفسیر غم انگیز عذاب است
      تقدیر بشر فلسفه شرم و عتاب است
      گویی که بشر خلقتی از جنس هراس است
      در بحر زمان تشنه یک قطره آب است
      گه خنده زند نقش خوشی بر رخ سردش
      گاهی رخ او شاد ز تاثیر شراب است
      دوارن خوش گرمی سر چون سپری شد
      پی میبرد آن لحظه خوش لحظه خواب است
      در طی مسیرش همه باران بلا بود
      تا پیر شود حسرت ایام شباب است
      جمعی سپری کرده زمان در ته یک چاه
      جمعی که برون مانع ارسال طناب است
      آگه نشود کس سبب ظلمت مشکوک
      سلطان سیه پوش چو در پشت نقاب است
      در دست یکی خنجر و در دست دگر مال
      پنهان شده چون در بدر کار ثواب است

    • ناشناس
      2

      امید مردم نه بلکه امید دلال دلار و سکه و مسکن
      به آمدن ترامپ‌ است

    • ناشناس
      2

      حالا تو این چهار سال که ترامپ نبود مکه دلالان سکه و دلار خونه نشین شده؟ یه خورده فکر کن و مغز رو از آکبندی در بیار

  • زند
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    دانشکده علوم سیاسی ریاض برای اعضا محترم شورای امنیت دوره فشرده پلیتیک و سیاستهای کلان برگزار مینماید.فقط اعضا شورای امنیت.

    گواهینامه معتبر با امضا قریش صادر میگردد.

    ؛-)

  • کاکو
    15

    ترامپ قمار باز قاتل تقاص خون شهید ابول مهدی و حاجی قاسم پس میدهی مواضب پشت سرت باش کمین کردم واست ای ملعون یزید زمانه تو هستی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ابول؟

    • ناشناس
      0

      قبل از هر کسی خود تو باید تقاص یه چیزایی رو بدی ، بعد واسه ترامپ نسخه بنویس

  • ناشناس
    10

    آمریکا یک جوان به در بخور ندارد که این پیرمردها جولان می دهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه نداره. مثل ایران شده

  • ناشناس
    6

    سیاسیون و عقلای آمریکا نخواهند گذاشت فردی که با یاغی گری به کنگره با عواملش حمله ور شد و اسناد کنگره را دزدی کرده چگونه می گذارند در انتخابات شرکت کند دادگاههای آمریکا جلوی پیروزی ترامپ یاغی را خواهند گرفت ترامپ در لحظه های آخر از دور انتخابات کنار گذاشته خواهد شد

  • ناشناس
    4

    ترامپ بیاد،دلار ۳۰۰ تومنم میبینه

  • ناشناس
    1

    تا اردیبهشت دلار ۸۰ هزارو میبینه

  • ناشناس
    4

    صد در صد ، مردم آمریکا دوباره به بایدن رای خواهند داد.

  • ناشناس
    2

    فقط ترامپ
    فقط ترامپ
    فقط ترامپ

  • حسین ایرانپور
    5

    ترامپ قاتل اگه بیاید من شخصا حکم قصاصش احرا خواهم کرد

  • ناشناس
    0

    بازم به غیرت ت که این چنین عاشق اجنبی شدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها