بُرد بزرگ ترامپ در سه‌شنبه بزرگ/ اگر من سر کار بودم ایران را اینقدر تحت فشار قرار داده بودم که پولی برای حماس و حزب الله نداشت/ ویدئو

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، پس از پیروزی‌های گسترده‌اش در «سه‌شنبه بزرگ» گفت که این روز شگفت‌انگیز و الهام‌بخش بود.

بُرد بزرگ ترامپ در سه‌شنبه بزرگ/ اگر من سر کار بودم ایران را اینقدر تحت فشار قرار داده بودم که پولی برای حماس و حزب الله نداشت/ ویدئو

 ترامپ شامگاه سه‌شنبه به وقت آمریکا در سخنرانی خود در فلوریدا گفت: «آنها به دلیلی آن را سه‌شنبه بزرگ می‌نامند. این یک شب شگفت‌انگیز، یک روز شگفت‌انگیز بود، این یک دوره زمانی باورنکردنی در تاریخ کشور ما بود. از بسیاری جهات هم غم‌انگیز بود، اما فکر می‌کنم الهام‌بخش خواهد بود، زیرا ما کاری را انجام خواهیم داد که، رک و پوست کنده بگویم، کسی نتوانسته است برای مدت طولانی این کار را انجام دهد.»

ترامپ در ۱۲ انتخابات مقدماتی از ۱۵ رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شده و نتایج از سوی ایالت‌های آلاسکا، ورمونت و یوتا فعلا منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: سه شنبه بزرگ در انتخابات آمریکا فرا رسید / تکرار رویارویی "جو" و "دونالد"؟

شبکه ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که ترامپ تاکنون رای ۹۱۱ هیات نمایندگی را به دست آورده، در حالی که نیکی هیلی، رقیب او که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، به رای ۷۸ هیات نمایندگی دست یافته است.

ترامپ برای تضمین نامزدی جمهوری‌خواهان به رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ طی سخنانش در فلوریدا به نیکی هیلی اشاره خاصی نداشت، اما جو بایدن را به باد انتقاد گرفت و او را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشورمان» توصیف کرد.

با مشخص شدن نتایج رای‌گیری‌های روز سه‌شنبه، بایدن و ترامپ در واقع یک گام به رقابت با یکدیگر در نوامبر نزدیک‌تر شدند.

این نامزد پیشتاز جمهوری خواهان همچنین از دوره ریاست جمهوری ۲۰۱۷-۲۰۲۱ خود به‌عنوان دوره‌ای یاد کرد که «کشور ما در حال متحد شدن بود» و به رای‌دهندگان یادآوری کرد که او هیچ جنگ جدیدی را رهبری نکرد و روابط خود را با چین و کیم جونگ، رهبر کره‌شمالی گسترش داد. او همچنین مدعی شد که کشورش را در مسیر سلطه انرژی قرار داده بود.

او گفت که در پنجم نوامبر ۲۰۲۴ (روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) «کشورمان را پس می‌گیریم» و آن روز به‌عنوان «مهم‌ترین روز در تاریخ کشورمان ثبت خواهد شد.»

جو بایدن هم در شانزده ایالتی که دموکرات‌ها در آن انتخابات مقدماتی دارند، تاکنون به رای ۵۷۵ هیات نمایندگی دست یافته است. پیش‌بینی می‌شود ترامپ و بایدن در تمام ایالت‌هایی که شاهد رای‌گیری هستند، به موفقیت برسند. البته بایدن در میان دموکرات‌ها رقیب و چالش خاصی ندارد.

در همین حال «جان راست» نامزد جمهوری‌خواهان برای مجلس سنای ایالات متحده از ایالت ایندیانا، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «پیروزی قاطع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که او نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات سراسری آمریکا در ماه نوامبر خواهد بود و رقیبش، نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، باید از انتخابات کناره‌گیری کند.»

پانزده ایالت آمریکا از جمله آلاباما، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، تگزاس و ویرجینیا، انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان را در روز سه‌شنبه برگزار کردند، در حالی که آلاسکا و یوتا در حال برگزاری جلسات حزبی هستند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، با فرا رسیدن «سه‌شنبه بزرگ» در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با وجود این که نه جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و نه دونالد ترامپ که هر دو، نامزدهای احتمالی حزب خود خواهند بود، امسال، مجبور به رقابت سختی درون حزب نشده‌اند، اما سه‌شنبه بزرگ هنوز حائز اهمیت است.

در سه‌شنبه بزرگ، به جای یک رای‌گیری مقدماتی یا نشست‌ها یا همان گردهمایی‌های حزبی، ۱۵ ایالت برای جمهوری‌خواهان و ۱۶ ایالت هم برای دموکرات‎ها، در یک روز، در سراسر این کشور انتخابات برگزار می‌کنند.

هم‌چنین در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، ذکر این نکته حائز اهمیت است که رای‌گیری مقدماتی به روند رای‌دهی در سطح یک ایالت اطلاق می‌شود که در آن رای‌دهندگان نامزدهای حزبی را انتخاب می‌کنند که سپس در مراحل بعدی، یکی از این نامزدها به نمایندگی از حزب در انتخابات ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد. براساس مقررات انتخابات و رای‌گیری مقدماتی، روند رای‌دهی سری است.

گرچه نشست‌های حزبی هم مانند رای‌گیری مقدماتی، روشی برای احزاب سیاسی است تا نامزد مورد نظر را برای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزینند، اما برخلاف رای‌گیری مقدماتی، ‌نشست‌های حزبی نوعی گردهمایی‌های محلی است که در تاریخ مشخص برگزار شده و چندین ساعت طول می‌کشد. شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها پیرامون نامزدها گفت‌وگو کرده و رای‌گیری در این نشست‌ها علنی است. در گذشته نشست‌های حزبی متداول‌ترین روش برای انتخابات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود، البته در عصر جدید شمار معدودی از ایالت‌ها به این روش متکی بوده و آن را همچنان حفظ کرده‌اند.

ترامپ سخنرانی پیروزی سه شنبه بزرگ را با سیاست خارجی شروع کرد

به گزارش فراز، ترامپ سخنرانی پیروزی سوپرتیوزدی را با سیاست خارجی شروع کرد و از اوکراین، اسرائیل و ایران نام برد. گفت: اگر من سر کار بودم نه به اوکراین حمله می‌شد و نه به اسرائیل و سپس گفت ما ایران را اینقدر تحت فشار قرار داده بودیم که فلج شده بودند و پولی برای حماس و حزب الله نداشتند. 

حجم ویدیو: 11.37M | مدت زمان ویدیو: 00:02:37 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 78
  • 🐜
    10

    ترامپ هم فهمیده دلارهای نفتی ماملت فرودست در کشورهای مختلف عربی دود هوا شده اما هنوز دو صدر در ایران پافشاری می کنند برای دود شدن دلارهای نفتی ماملت فرودست ایران در سرزمین بیگانگان!!!

    نظرات شما -
    • مبهوت و مقهور ترامپ نیستیم !!!!!
      78

      ترامپ را باور نکنیم . از او گول نخوریم . و نترسیم .
      این سه عنصر باید در همه ما و جامعه باشد تا بتوانیم قد علم کنیم .
      ایران در مقابل ترامپ و امثالش دستش خالی نیست . از کودتای 28 مرداد ما دیگر آمریکا و آمریکایی جماعت را بهتر شناخته ایم و در مقابل سخنرانی این احمق منفعل نمی شویم .

    • ناشناس
      9

      زنده باد فرستاده یزدان پاک ، منجی عالم ، دونالد ترامپ بزرگ

    • عباسی
      3

      هرسه عنصرکه نام بردی درمردم وجوددارد نه گول میخورندونه میترسندونه هرآنچه را که جماعتی بگویندوانجام دهند باورمیکنندمیگی نه از۱۱ اسفندبپرس

  • کرمی
    16

    به امید خدا ترامپ برمی گرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      انشالله

    • غربگرا
      7

      آب زنید باغ را ، هین که نگار میرسد ، مژده دهید خاورمیانه را بوی ترامپ میرسد🥰

    • ناشناس
      3

      بایدن و ترامپ هردو به فکر منافع آمریکا هستند هردوشون لازم باشه مردم ایرانو زیر پا له میکنن
      ما هرچی میخوایم فقط باید خودمون کاری کنیم هیچکس دیگه ای نگران من و شما نیست

    • ناشناس
      1

      ناشناس 23:32
      شما چکار می خوای بکنی؟
      من چهل ساله شدم ، بیست سال زور زدم نشد، گشتم نبود نگرد نیست.
      این شعار های آبکی هم تو ایران جواب نمی ده
      زنده باد ترامپ حتی اگر ما رو زیر پا له کنه

  • بینام
    2

    پس خوشحال به حال آقای زیباکلام و خانوم فائزه هاشمی که بعد از شکست قبل ترامپ ناراحت بودند و گفتند شاید فشار حداکثری با رفتن ترامپ کم شود چون دمکرات ها شل و امتیاز دهنده،هستند

    نظرات شما -
    • یکی از همین مردم
      50

      در زمان حمله مغول ها به ایران یک عده ایرانی در دلشان برای چنگیز خان قند آب می کردند . ولی چنگیزخان کرد آنچه نباید می کرد.
      دلخوش بودن به دشمن غدار مرضی است که اگر انتشار یابد همه جا را ویران می کند .

    • ناشناس
      5

      نه طرفدار ترامپ بودن کار درستی ونه طرفدار حماس و حزب الله کوفت و زهر مار بودن طرفدارمردم ایران باشیم وبس

    • ناشناس
      1

      مابایدبه منافع ملت فکرکنیم راه کسی که منافع ما اتأمین کند تا آنجا با اوهستیم بعدش نه مثل ژاپن بعد ازجنگ

    • عباسی
      0

      به یکی ازمردم :چراراه دورمیروی همین چنددهه پیش مردمی باساده اندیشی همه چیزخودرابا امیدرسیدن به خوشبختی بدون زحمت وصبرتاخت زدندوامروز....

    • ناشناس
      0

      البته ما در تاریخ خوانده ایم که ایرانی ها با آغوش باز از سپاه اسلام استقبال کردند و سپاه اسلام هم مردان را از دم تیغ گذراند و زنان را به کنیزی گرفت !

  • ناشناس
    113

    کور خواند آقای دکتر ترامپ ،از نون شب مردم هم می زدند تا پول حماس ‌وحزب الله تامین شود ،مرگ بر امریکا

    نظرات شما -
    • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
      4

      چرا از نان شب مردم مایه میزاری از اختلاس های حکومتی آقا زاده ها سرمایه‌گذاری کنید لطفاً

    • عباسی
      0

      دریک جمله ما درایران ومسائلش بیش از۴دهه هیچکاره ایم ولعنت بربانیانش

  • ناشناس
    10

    کل ایران هم متوجه شده پولهای ملت ایران صرف موشکهای لنان سوریه غزه شده درود بر شرفت ترامپ شاید شما بتونی به داد ملت ایران برسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      26

      آخه عادم آقل کسی که هم طون و از مملکت خودت هست به دادت نرسیده حالا میخوای کسی که آدم حساب نمیکنه و خودش نژاد برتر میدونه به کمکت برسه !!!
      شب سیاه هست و قلندر بیدار!

    • ناشناس
      0

      لعنت بر قرار داد محرمانه .......مردم ایران سرکاری است

  • حسن کریمی
    5

    خسته شدیم خدایا
    همه کاره مملکت شده دلار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از دلار خسته شدی یا از آنهایی که تحریم برای مردم ایران آوردند و خودشان با دلالی میلیاردها دلار به جیب زده و خوانواده های شانها در اروپا و کانادا صاحب ملک و مزرعه و شرکت شده اند و خودشان در ایران مسئول هستند البته ما ایرانی ها بیشتر از این باید تاوان بدهیم .

    • ناشناس
      1

      همه کاره جهان سیاست مدارانش قویه نه اینکه مثل ما همش درس حوزه خواندند

    • عباسی
      0

      ماتاوان کوته فکری وناسپاسی خودرامیدهیم وهمچنان خواهیم دادچون این قصه سردرازدارد....

  • ناشناس
    1

    می ترسم از روزی که جشن پیروزی ترامپ در ایران باشکوه‌تر از آمریکا برگزار شود

  • حائری
    36

    برانداز های کثیف ترامپ آدم گش شده بت شما غیرت راخوردید یک شراب خوار سرکار آمده خوشحالی می کنید ووطنتان راحت می فروشیدچونکه مانند شما است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شرابخواره. تریاکی نیست

    • ناشناس
      1

      کثیف تر از شماها تو کل دنیا وجود نداره اوضاع کشور گواه پس زر نزن

  • اسد
    1

    سلام و درود خدا بر ترامپ ولی کار رو برای مردم ایران سخت میکنی تندروها از ترس آسیب دور ایران رو حصار میکشن و بدتر از کره شمالی میشیم و سلام و درود به بدبختی که تا چند وقته دیگه گریبان ما رو میگیره

  • ناشناس
    18

    من یک چیزی دقت کردم توی این مملکت هر چقدر روشنفکرتر باشی محبوب تر هستی ولو به از دست دادن مملکت و آبادانی و ...
    این رو راحت از مطالب این روزها فهمید

  • ناشناس
    1

    ترامپ هرگز برای سرنگونی جمهوری اسلامی کاری نکرده و نمی کند . فقط از نظر اقتصادی فشار وارد می کند

  • ناشناس
    5

    درود بر منجی عالم بشریت حضرت ترامپ .....

  • برگرد
    2

    برگرد عشقم که بی تو نمی تونیم بمونیم
    برگرد عشقم برگر.........ددددد

  • ناشناس
    18

    تو نمیتونی بیای

  • ناشناس
    1

    نهال درخت گاک فروت را از کجا می توانم تهیه کنم

  • ناشناس
    1

    عشق عشق ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران

  • تنوک وت مریک
    4

    فشار رو دوش ملت هس نه دولت حالا فشار را زیاد می‌کنی لعنت به تو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هم لعنت به ترامپ ها و بایدنهاو مزید بران بر مدیران داخلی نالایق دزدپلشتی که مردم را به دامن بیگانه می رانند!

  • ناشناس
    2

    با آمدن ترامپ قطعا مکانیسم ماشه فعال خواهد شد و فشار حداکثری و قطع چندرغاز درآمد نفتی هم به باد خواهد رفت.منتظر روزهای سیاه برای این کشور باشید.

    نظرات شما -
    • سعید ترک
      30

      نترس عزیز . جدی نگیر این ترامپ رو .
      زوزه گرگ را خنجری کافیست .

    • ناشناس
      1

      14:02 لطفا قبل از زدن خنجر مای بی بیت رو عوض کن

    • تبریز
      3

      در جواب 18/29:کافر همه را به کیش خود پندارد بقیه پوشاکت را مخفی کن که لازمت میشود

  • ناشناس
    29

    دل خوش بودن به امدن ترامپ بیهوده است سیاسیون آمریکا نخواهند گذاشت یک دیوانه سر کار بیاید که دنیا را بهم بریزد ترامپ بیاید جنگ داخلی و هرج مرج در آمریکا اتفاق خواهد افتاد

    نظرات شما -
    • ناشناس .
      19

      مثل روز روشن است که آمدن ترامپ آمریکا را وارد باتلاق خواهد کرد. سیاسیون آمریکایی اجازه عرض اندام به ترامپ را نمیدهند.
      ترامپ کنترل شده و ترامپ تحت نظر است .

  • ناشناس
    2

    درود بر تو مرد با شرف.

  • ناشناس
    23

    فعلا اونی که فلج شده تو جنگ اسرائیل آمریکاست که یمن بدجوری دماغتو سوزونده .آب رو بریز جایی که سوخته است .

  • ناشناس
    26

    ایشالله بایدن می بره تا تو بمیری و دق کنی ..البته سگ زرد برادر شغال است .ولی بین بد وبدتر چاره ایی نیست .

  • ناشناس
    1

    الان ریال غش می‌کنه خخخخخ

  • ناشناس
    1

    مردم ایران تحت فشار قرار میدادی وگرنه مسئولین که دوست دارن ما تحریم باشیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تاریخ ثابت کرده که متاسفانه مردم ایران ما تحت فشار قرار گرفتن را دوست دارند. خوششون میاد

  • الی
    2

    جانم عمو ترامپ

  • دولت بهار
    30

    مرررررگ بر ترامپ
    مرررررگ بر دلار
    مرررررگ بر دنیا پرستان غرب‌ زده
    مرررررگ بر نوکران حلقه بگوش آمریکایی...

    تاااااااماااام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ۴۳ ساله داریم میگیم هرروز بدبختر میشیم آخرش که چی

    • ناشناس
      0

      زنده با ترامپ ، زنده باد آمریکا ،

    • ناشناس
      0

      شما الان به رفتن به کشور و پول همین شرابخوار محتاجید

    • ناشناس
      0

      مرگ بر کسانی که مردم را به این فلاکت انداختند و ثروت مردم ایران را در جیب تروریستها ریختند

    • ناشناس
      0

      اولین کاری که ترامپ باید بکند تمام فرزندان مسئولان که در آمریکا با پول مردم ایران خوشگذرانی می کنند را دستگیر و به حبس ابد محکوم کند و اموال آنها را نیز مصادره کرده در راه بهبود وضعیت مردم ایران مصرف کند

  • ناشناس
    10

    نوبت تو هم میرسه

  • ناشناس
    0

    سونامی به زودی به ایران میرسه

  • ناشناس
    24

    هزاره سوم دوره گردن کلفتی و یاغی گری نیست .شما با لشکرتان اطراف ایرا ن بودید آخر با فضاحت از منطقه خارج شدید اکنون وقت آن رسیده فکری به حال کشور بدهکارتان نمایید.

  • ملت شریف ایران
    4

    خدا را شکر که ترامپ اووومد.....

    نظرات شما -
    • تبریز
      6

      پس خودت و خانواده ات را آماده کن...

  • ناشناس
    0

    در جواب مبهوت
    آمریکا چند سال پیش حدود پنجاه سال پس از اجرای کودتا مرداد از مردم ایران رسما عذرخواهی کرد کمتر از یک دهه دیگر بابت سال ۵۷ معذرت میخواد و ..... این چرخه ادامه داره

    نظرات شما -
    • ناشناس .
      0

      هیچگاه آمریکا از کودتای 28 عذرخواهی نکرده است .
      مطالعه کن . نباید گرانی ها و نابسامانی اقتصادی ما را دچار اشتباه کند .

    • ناشناس
      0

      با یه سرچ ساده مستند و بیانیه عذر خواهی دولت آمریکا از مردم ایران بابت کودتا قابل مشاهده است

  • فرهادی
    4

    فقط اوضاع اقتصادی مردم بدتر میشه و جیب ترامپ پر از پول .

  • علی
    0

    بیا ترامپ مگر تو روی این مفت خورهای دزد را کم کنی دمت گرم که خیلی مردی

  • ایران
    13

    ترامپ اگه میتونست منافع آمریکا رو تامین کنه دوره قبل انتخاب میشد،هیات حاکمه آمریکا متوجه شدند کا آمریکا با ترامپ به جای نخواهند رسید ،

  • perham
    4

    ترامپ تنهاشخصی است در جهان که میتواندایران ایرانی راازگروگان شدن نجات دهد

    نظرات شما -
    • علی
      19

      باشه بشین تا ترامپ دلقک بیاد نجاتت بده😄😏

  • لبا
    2

    دمش گرم

  • ناشناس
    1

    و بدانیم آنموقع که شرارت به اوج میرسد و سیاهی شب تیره تر میگردد آن موقع ، موقع ترکیدن ترامپ است بعدش سیاهی شب که همان سیاهی شیطان بزرگ است به پایان میرسد

  • تبریز
    6

    ترامپ قمارباز عیاش و قرومساق ، زود بیا، ایرانیان پا برهنه باز کشتی حامل نفت شیطان بزرگ را مصادره کردند خودت را برسان که باهات خیلی کار داریم ....

    نظرات شما -
    • عباسی
      0

      شما کاروکاسبیتان گروگان گیری و..است

  • ناشناس
    0

    تنها کسانی که یا آمدن ترامپ نابود می شوند ملت اسران هستند اگر دلار دوباره افسار پاره کنه دیگه زندگی غیر ممکن میشه

  • سید
    1

    بیا ای منجی سردار را بزن مارا نجات بده

  • ناشناس
    0

    آمریکا باید به تمام ایرانی های مقیم ایران حق شرکت در انتخابات آمریکا را بدهد چون که اینقدر که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روی کشور ایران تاثیر دارد بر خود کشور آمریکا تاثیر ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها