لاوروف برای صلح روسیه و اوکراین شرط گذاشت

وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت نه اوکراین و نه حامیان غربی‌اش به پایان‌بخشیدن به درگیری با روسیه تمایلی ندارند؛ حال‌ آنکه تنها راه برقراری صلح «بی‌طرف‌شدن اوکراین» و پذیرش «واقعیت‌های ارضی جدید» است.

لاوروف برای صلح روسیه و اوکراین شرط گذاشت

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت اوکراین و حامیان غربی این کشور هیچ تمایلی برای پایان‌دادن به درگیری با روسیه ندارند. او گفت برای برقراری صلح در اوکراین، این کشور باید به موضع «بی‌طرف و غیرهسته‌ای» بازگشته و «واقعیت‌های ارضی جدید» را بپذیرد.

 

لاوروف در گفت‌وگو با یک رسانه برزیلی گفت روسیه از راهکار دیپلماتیک در مسئله اوکراین استقبال می‌کند، اما «کی‌یف و غرب عزم سیاسی لازم را برای حل این مناقشه» نشان نمی‌دهند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، سران اوکراین و حامیان این کشور همچنان بر فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پافشاری می‌کنند؛ طرحی که به گفته لاوروف «یک ضرب‌الاجل غیرقابل‌قبول برای روسیه» است. او گفت اوکراین و مقامات غربی هر پیشنهاد دیگری برای پایان این جنگ به‌غیراز پیشنهاد زلنسکی را چشم‌بسته رد می‌کنند.

لاوروف گفت: «ما هیچ گزینه‌ای نداریم. عملیات نظامی ویژه ادامه می‌یابد تا به اهداف خود دست یابیم.»

روسیه در آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌سازی» اوکراین را از اهداف و «خواست اوکراین برای پیوستن به ناتو» را از انگیزه‌های حمله خود به این کشور عنوان کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت نسبت به احیای روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا بدبین است و همچنین متذکر شد که هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات ایالات متحده، روسیه را «یک تهدید و یک دشمن» می‌دانند. او در این باره گفت: ما متوهم نیستیم. انتظار نداریم آمریکا در آینده نزدیک رویه ضدروسیه خود را تغییر دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اوایل هفته جاری گفت روسیه بر خلاف کشورهای ناتو، مناقشه اوکراین را به چشم «مسئله مرگ و زندگی» می‌بیند.

او در اوایل ماه میلادی جاری در گفت‌وگو با «تاکر کارلسن» مجری سرشناس و جنجالی آمریکایی گفت روسیه هنوز به هدف خود برای ازبین‌بردن ایدئولوژی نازیسم در اوکراین دست نیافته است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها