پزشکان بدون مرز: حمله اسرائیل به رفح، آن را به گورستان تبدیل می‌کند

روسای گروه‌های بشردوستانه هشدار دادند حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، این شهر جنوبی غزه را به گورستانی تبدیل می‌کند و خطر قحطی را گسترش می‌دهد.

پزشکان بدون مرز: حمله اسرائیل به رفح، آن را به گورستان تبدیل می‌کند

«آوریل بنوا» مدیر اجرایی پزشکان بدون مرز در ایالات متحده به خبرنگاران گفت: عواقب یک حمله تمام عیار به رفح واقعا غیرقابل تصور است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنوا در یک نشست مطبوعاتی توسط پزشکان بدون مرز، پناهندگان بین‌المللی، آکسفام، عفو بین‌الملل و سایر گروه‌ها گفت: انجام یک حمله نظامی در آنجا، رفح را به قبرستان تبدیل می‌کند. رفح، جایی که ۱.۴ میلیون فلسطینی در پناهگاه‌های شلوغ و چادرها زندگی می‌کنند، «پایان خط» است.

وی ادامه داد: این آخرین مرکز خدمات بهداشتی و کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه است. حمله به رفح به طور موثر به معنای قطع راه زندگی افرادی است که همه چیز را به جز جان خود از دست داده‌اند.

بنوا همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا و دیگر کشورها باید خواستار آتش‌بس باشند، افزود: آتش‌بس تنها راه برای جلوگیری از مرگ و میر و رنج بیشتر در غزه است. تیم‌های ما در منطقه همچنان شاهد بیمارانی هستند که به دلیل حملات مکرر و مداوم به مراکز درمانی و اطراف آنها نمی‌توانند به مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

«جرمی کونیندیک»، رئیس سازمان بین‌المللی پناهندگان هم گفت حملات اشغالگران عملا امکان فعالیت ایمن در داخل غزه را برای گروه‌های بشردوستانه غیرممکن کرده‌است و خطر قحطی فزاینده وجود دارد. مردم به ویژه در شمال غزه در آستانه قحطی قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر یک عملیات بشردوستانه معنی‌دار در این مکان اجازه فعالیت نداشته باشد، قحطی رخ می‌دهد. این قحطی نه به دلیل هیچ پدیده طبیعی، بلکه صرفا به دلیل نحوه انجام این جنگ و محرومیت مداوم و عمدی دسترسی بشردوستانه توسط اسرائیل رخ خواهد داد. این یک «سراب» است که باور کنیم می‌توان جمعیت رفح را با خیال راحت تخلیه کرد، چون هیچ جای امن دیگری برای رفتن آنها وجود ندارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    بزدلهای حماس به جای مقاومت در غزه به رفح فرار کرده اند و اینبار مردم رفح را سپر انسانی قرار داده اند.
    به رفح که هیچ به مکه نیز بروند اسرائیل تا تک تک اونها را به درک واصل نکند دست بردار نیست.
    شما خودتان را جای اسرائیل بگذارید.برای همسایه فقیرتان آب تصفیه شده و برق و گاز مجانی داده اید و فرزندان آنها را هر روز با خودتان به سرکار می برید و بهشون حقوق عالی پرداخت می کنید.اما یک روز از سر کار برمی گردید و می بینید همون همسایه به خانه شما حمله کرده و به زنان و دختران و کودکان شما تجاوز جنسی کرده و کودکان شما را سربریده و آتش زده.
    اگر شما به جای اون اسرائیلی باشید با این همسایه حرامزاده و نمک نشناس و جنایتکار چه رفتاری خواهید داشت؟
    خود من اگر بودم پوستشان را زنده زنده میکندم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها