پشت پرده حملات به ظریف چه کسانی هستند؟

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت سابق تندور‌ها را پشت پرده حملات به ظریف می‌داند و می‌گوید: نگاه تندرو‌های داخل دولت با تندرو‌های خارج از آن، نسبت به ظریف فرق نمی‌کند و از عملکردشان مشخص است.

پشت پرده حملات به ظریف چه کسانی هستند؟

تندرو‌ها بازهم ظریف را سیبل حملات خود قرار داده اند و از چپ و راست حملات به وزیر خارجه دولت روحانی را طی روز‌های اخیر دوباره کلید زده اند. حملات آنجا شدت می‌گیرد که ظریف یا از موضع دفاع از حق مردم اظهارنظر کند یا گریزی به کارشکنی‌های روس‌ها در مذاکرات برجام، غزه و ... بزند. اما پشت پرده حملات به ظریف چه کسانی هستند و سخنان ظریف چه کسانی را عصبانی کرده است؟

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت سابق تندور‌ها را پشت پرده حملات می‌داند و می‌گوید؛ «نگاه تندرو‌های داخل دولت با تندرو‌های خارج از آن، نسبت به ظریف فرق نمی‌کند و از عملکردشان مشخص است»

بخش‌هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه می‌خوانید:

حمله به ظریف به این باز می‌گردد که افرادی که سال ۹۸ به مجلس رفتند و آنجا را گرفتند، قول‌هایی دادند و بعد هم در انتخابات سال ۱۴۰۰ در مورد مسائل سیاست خارجی و اقتصادی وعده‌هایی دادند، اما اتفاقی که الان افتاده این است که هیچ‌کدام از این قول‌ها عملی نشده، شرایط اقتصادی سخت‌تر شده، سفره‌های مردم کوچک‌تر شده و گرفتاری آن‌ها بیشتر شده است، لذا تندرو‌ها به دنبال فرافکنی هستند.

در مورد ظریف، به نظر بنده عملکرد او و دولت روحانی با آنچه اتفاق می‌افتد، قابل مقایسه نیست، مخصوصاً در مورد سیاست خارجی وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم.

به این ترتیب که سیاست خارجه دولت فعلی نتوانسته در خدمت اقتصاد قرار بگیرد، بنابراین برای اینکه فرافکنی کنند و اذهان مردم را از قول‌هایی که دادند دور کنند، مرتب به دنبال سوژه‌هایی برای حمله هستند، یکی از این سوژه‌ها هم ظریف است.

اما مردم ما آگاه و بهترین قاضی هستند و وضعیت امروز کشور را با وضعیت دوره دولت روحانی مقایسه می‌کنند، به عبارت دیگر این افراد تندرو و کسانی که در انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ آمدند و به دنبال این بودند که دولت انقلابی سرکار بیاورند و همه مشکلات کشور را حل کنند، به این وضعیت فعلی رسیدند، در این شرایط طبیعی است که یا باید صادقانه و شفاف به مردم پاسخ بدهند که چرا به وعده‌ها عمل نکردند یا افکار مردم را متوجه موضوعات انحرافی کنند.

روشی دولت و مجلس اداره می‌شود، این نهاد‌ها را با مشکل جدی روبرو کرده است. بر این اساس، تفکر همگی شبیه هم است، تعدادی در ویترین می‌آیند و فحش می‌دهند، البته این تعداد معدود نیستند بلکه دیگرانی هم وجود دارند که به این ترتیب تفکر می‌کنند، به این معنی که در روابط خارجی، اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی نگاه بسیار محدودی دارند.

علاوه بر این در مورد اداره کشور نگاه امنیتی دارند، این‌ها مواردی است که در مورد مردم آگاه ایران جواب نمی‌دهد و به همین دلیل نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشارکت در انتخابات نسبت به گذشته پایین‌تر است.

نگاه تندرو‌های داخل دولت با تندرو‌های خارج از آن، نسبت به ظریف فرق نمی‌کند و از عملکردشان مشخص است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    1

    درود بر ابر مرد تاریخ ظریف

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      . پشت پرده حملات به احمدی نژاد چه کسایی هستند ؟
      خبر فوری خودت گرفتی واسه چی نوشتم .

    • ناشناس
      0

      خاک بر سرت

  • ناشناس
    0

    مردم شانتاژ این افراد را گول نمی خورند و میدانند که این افراد تندرو چه مصیبتی برای کشور به بار اورده .این افرادبدانند که کاملا شناخته شده و ورد زبان عامه مردم در کوچه و خیابان هستندواز یک طرف نوک حملات به سوی مردم که(مردم غلط میکنند که به انتخابات نمی ایند) واز طرف دیگر که فشار گرانی و مالیات و...را به سوی ملت واز انجا هم فشار وتبلیغ برای حضور در انتخابات. این را بدانید ای مسئولین مردم به این دلیل با شما دور شده وشما هم به دزدیتان که هر لحظه بیشتر میشود ادامه خواهید داد و این یکی از خصلتتان است.

  • پاسخ تیتر
    1

    وطن دوستان.

  • ناشناس
    1

    ظریف یکی از مردان پر افتخار تاریخ این کشور است که ثابت کرد در هر شرایطی می شود برای مردم کار کردحتما فرزندان و نوادگانش به او افتخار خواهند کرد برخلاف نوادگان دشمنانش که باید نام فامیل خود را عوض کنند یا به قول خودشان باید جمع کنند و از این کشور بروند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      دقیقا ظریف مرد اعظمی است ولی از نوع ماله کش

  • ناشناس
    4

    از سال1400 که رییسی اومد نه تنها هیچ تحریمی از جانب آمریکا اضافه نشد بلکه بایدنبعضی ازتحریمها رو برداشت ویا کم کردف بخصوص تحریم فروش نفت رو.اما اوضاع اقتصادی مردم و امنیت کشور و سیاسی بدتر شد تا جاییکه امریکا ایران رو تهدید به حمل با تاسیسات کرد.این یعنی کاسبان تحریم از تحریم شدن ایران منافع کسب میکنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب ما داریم بنزین روی به کشور های دوست میفروشیم لیتری 3500 تومن ( طبق آمار گمرک)
      نفت خام رو نصف قیمت به چین میفروشیم که پولش رو هم نمی تونیم بگیریم و دوست و برادر چین گفته به جای پولاتون یه ورزشگاه تو تهران میسازیم ( اولا خودمون توان ساخت داریم و دوما با هزینه خیلی کمتر می تونستیم ورزشگاه آزادی رو نوسازی کنیم ) . الان کشور با این شرایط واقعا نیاز به این ورزشگاه داشت یا میشد به جاش ماشین آلات معدنی و یا خودروی کم مصرف وارد کرد؟

    • شول
      0

      چون حکومت رییسی و آمریکا دوستان صمیمی و شریک تجاری هستند شک نکنید

  • 🐜
    0

    من یکی از مردم کف جامعه ایران زمین هستم در درجه اول هردو حزب فقط برای بدست آوردن رانت و منافع شخصی خود نماینده مجلس یا وزارت دولت را پذیرفتند منافع ملی مردمی را هردو حزب در ۴۵سال گذشته نادیده گرفتن!!! دوم حکومت حسن روحانی چهار سال اول جای پایس را صفت کرد چهار سال دوم با فشار حداکثری مردم را له کرد ظریف و عراقچی هردو خیانتکار و خاعن بالفطره هستند دولت رییسی و مجلس قالیباف بزرگترین فشار روانی و اقتصادی را ب معیشت خانوارهای ایرانی روا داشتن و با مردم ایران لجبازی می‌کنند گرانی کالاهای اساسی را دانسته ب مردم تحمیل کردند و می‌کنند!!! بنابراین رأی بی رأی حق مسلم ملت شریف وفرودست ایران است فقط بروید سر مردم ساده و فراموش کار را کلاه بزارید مردمی که سیمای میلی را تماشا می کنند!!! که تعداد کمی هستند

  • ناشناس
    0

    مردم ، کدوم مردم ، مردمی که شامل شما و فامیل و اشنایانتونه یا مردمی که هروز تو خیابونا می‌بینیم

  • عباسی
    0

    درود برشرفت دکترظریف عزیز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها