بعد از اعلام خبر پرداخت دیون

وکیل بابک زنجانی خواستار عفو و آزادی او شد

وکیل بابک زنجانی بلافاصله بعد از اعلام خبر پرداخت دیون موکلش با ارسال فایل صوتی برای خبرنگاران ضمن تشکر از قوه قضاییه و ریاست دستگاه قوا خواستار بخشش و آزادی بابک زنجانی شد.

وکیل بابک زنجانی خواستار عفو و آزادی او شد

رسول کوهپایه‌زاده با تاکید بر این مسئله که موکلش، بابک زنجانی از ابتدا هم تمایل داشته که بدهی خود را به دولت پرداخت کند، درباره وضعیت حقوقی زنجانی تاکید کرد که مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور موکلش امکان استفاده از ماده 114 قانون مجازات اسلامی و درخواست عفو و بخشش را دارد.

او افزود: در دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور ذکر شده چنانچه که ایشان بتواند بدهی خود را پرداخت کند استحقاق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده 114 قانون مجازات اسلامی را دارا خواهد بود.

کوهپایه‌زاده در ادامه درباره ماده 114 گفت: ماده 114 ق م به تخصیص عفو و بخشش اشاره می‌کند. با توجه به اینکه موکل از سال 1392 تا امروز به مدت 10 سال در بازداشت به سر می‌برده است امیدوار هستیم طبق قوانین و مقررات این مهم مد نظر قرار گیرد و حقوق شرعی و قانونی موکل نیز احقاق شود. 

امروز غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز 30 بهمن در نشست عالی قضایی اعلام کرد که پس از 10 سال از باداشت بابک زنجانی بالاخره بدهی او به دولت پرداخت شد. 

ماجرای بازداشت و بدهی بابک زنجانی چه بود؟

گفتنی است که بابک زنجانی 9 دی ماه سال 1392 به اتهام اختلاس و کلاهبرداری از دولت و وزارت نفت بازداشت شد. 

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت آن زمان  ۱۹ شهریور 1392 ، (۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳) گفت بابک زنجانی، تاجر ایرانی بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت ایران را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مسئله هستند. اگرچه بعد از آن اعلام شد که این مبلغ چیزی حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلار است.

محسنی اژه‌ای که آن زمان سخنگوی وقت قوه قضائیه بود روز یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ اعلام کرد که دادگاه بدوی بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده را به اعدام محکوم کرده‌است. همچنین این سه متهم به رد مال مربوط به شاکی (شرکت ملی نفت ایران ) و جزای نقدی معادل یک چهارم پول‌شویی نیز محکوم شده‌اند.

پس از اینکه بعد از مدتی امکان پرداخت ردمال فراهم نشد روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، حکم اعدام بابک زنجانی ابلاغ شد.

اما به دلیل تلاش‌ها برای ردمال و پرداخت بدهی او به شرکت ملی نفت که وکیل او هم بارها به آن تاکید کرده بود تا به امروز که رئیس قوه قضاییه خبر پرداخت بدهی را اعلام کرد، اجرای حکم متوقف شده بود. 

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    یعنی چی بخشش؟!مگر کسی که دزدی می کند با صرف اینکه اموال دزدی را بر گرداند آزاد باید شود؟!این طوری که دوباره به کارش ادامه خواهد داد فقط مواظب است که گیر نیوفتد!

  • ناشناس
    0

    عذرخواهی وجبران تئلماتم میخواستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها