آمریکا یک شبکه تدارکاتی را با ادعای تهیه فناوری پیشرفته آمریکایی برای بانک مرکزی ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده یک شبکه تدارکاتی را که مسئول تسهیل صادرات «غیرقانونی» کالا و فناوری از چندین شرکت‌ آمریکایی به طرف‌های ایرانی، از جمله بانک مرکزی ایران است، را تحریم کرد.

آمریکا یک شبکه تدارکاتی را با ادعای تهیه فناوری پیشرفته آمریکایی برای بانک مرکزی ایران تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را در ارتباط با تهیه فناوری پیشرفته ایالات متحده برای استفاده بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به‌دلیل نقض محدودیت‌ها و تحریم‌های صادراتی آمریکا، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس این بیانیه، در میان کالاها و فناوری‌های ارسالی برای بانک مرکزی ایران، مواردی وجود داشتند که توسط دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده به‌عنوان اقلام امنیتی و اطلاعاتی طبقه‌بندی شده‌اند که تحت کنترل‌های امنیت ملی و ضد تروریسم قرار دارند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی پیشتر در سال ۲۰۱۹ به خاطر نقش آن در حمایت مالی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس و حزب‌الله لبنان تحریم شده بود.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این زمینه گفت: «بانک مرکزی ایران نقش مهمی در حمایت مالی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان، دو بازیگر کلیدی دارد، که قصد بی‌ثبات کردن بیشتر خاورمیانه را دارند».

او افزود: «ایالات متحده به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مختل کردن تلاش‌های غیرقانونی رژیم ایران برای تهیه فناوری حساس و حیاتی ایالات متحده ادامه خواهد داد.»

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    باز کاغذ پاره ، تورم هزار درصد هم شود باز آنقدر پولدار داریم که به بازار رونق دهد ، پس بیخیال هر گونه تحریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها