امیرعبداللهیان: در دولت ما، پیشرفت‌های زیادی در مسیر مذاکرات حاصل شد

حسین امیرعبداللهیان ظهر روز چهارشنبه و در سخنانی در دیدار جمعی از سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی در ایران با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به موضوع فلسطین و غزه اشاره کرد.

امیرعبداللهیان: در دولت ما، پیشرفت‌های زیادی در مسیر مذاکرات حاصل شد

دیپلمات عالی‌رتبه ایران گفت: «امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی گرامی می‌داریم که بیش از چهار ماه از جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کرانه باختری سپری شده است».

او با بیان این‌که «کسانی که در ابتدای جنگ صحبت از تلاش برای نابودی حماس و مقاومت فلسطین می‌کردند، امروز از اینکه حماس یک ابتکار سیاسی را مورد بررسی قرار داده و بخشی از آن را پذیرفته و شروطی را نیز به آن اضافه کرده ابراز خرسندی می‌کنند»، گفت: «ما از ابتدا اعلام کردیم جنگ راه‌حل نیست و مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست. امروز طرف‌های مذاکره‌کننده در انتظار پاسخ حماس و مقاومت فلسطین هستند».

امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد: «ما همبستگی خود را با زنان و کودکان و مردان و مقاومت فلسطین اعلام می‌کنیم و اعتقاد داریم فروکش کردن جنگ و تنش‌ها در منطقه ریشه در حل مشکل فلسطین دارد».

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: «دولت آقای رئیسی قویا معتقد به مسیر دیپلماسی و مذاکراتی است و هیچ‌گاه از میز مذاکره در راستای تامین حداکثری منافع ملت بزرگ ایران فاصله نگرفته است؛ لیکن مذاکره برای رسیدن به دستاورد، نه مذاکره برای تعویق نتایج و یا مذاکره برای مذاکره».

او در همین راستا ادامه داد: «تاکید می‌کنیم ایالات متحده آمریکا باید دست از بدعهدی خود بردارد و در مسیر مذاکرات که در دولت ما با تلاش‌های همکارانم پیشرفت‌ها و تلاش‌های زیادی در این مسیر حاصل شد، به نتایج مورد توافق پایبند باشد».

امیرعبداللهیان بر سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با همسایگاه تاکید و گفت: «ما علاوه بر حرکت در مسیر استقلال سیاسی و حفظ اصول اساسی سیاست خارجی و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، در توسعه همکاری‌ها و تعامل با همه کشورها، در سیاست خارجی دولت سیزدهم تمرکز ویژه به نگاه به آسیا و همسایگان خود داریم».

امیر عبداللهیان در پایان گفت: «توصیه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به همه ما در دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است که به کمک شما روسای محترم دیپلماسی و بین‌المللی در تهران آنچه را که به عنوان توافق بین سران ۲ کشور و اسناد دیپلماسی که به امضا رسیده است را با دقت در راستای تحقق منافع مشترک ایران و دیگر کشور‌های دوست و برادر و کشور‌هایی که روابط دیپلماتیک با آن‌ها داریم، پیگیری و در جهت اجرای آن‌ها در مسیر تعامل و همکاری تلاش کنیم».

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    از نتیجش معلومه

  • 🐜
    0

    خیلی دیر شده ترامپ کوچولو هم سرو کله اش پیدا شده واویلا لیلی دیر شده خیلی!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخخ

  • ماور سه بچه
    0

    جنگ افروزی رو ما میبینیم و دلار ۵۸هزار تومنی و گوشت ششصد هزار تومنی و سکه حدود ۳۳میلیون .....دیشب حداد عادل گفته بود هرچند اوضاع مردم بده و مردم ناراضی هستن اما نمیشه مذاکره کنیم ...الان شما رو کدوم سند میگید مذاکره داشتین؟

  • ناشناس
    0

    مذاکره یا حرف مفت زدن
    تفاوت از زمین تا آسمان است
    مذاکره نتیجه داره نتیجه رو مستند کنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها