پایان‌ بی‌نتیجه مذاکرات قطر، امیرعبداللهیان خوشبین است، بورل نگران

با پایان مذاکرات دوحه، برای چندمین بار متوالی امیدها برای احیای توافق هسته‌ ای ۲۰۱۵ به ناامیدی بدل شد، با این حال در شرایطی که هماهنگ کننده برجام از خطر عدم عبور از خط پایان سخن می‌گوید، وزیر امور خارجه کشورمان ارزیابی مثبتی از آخرین دور مذاکرات دارد.

پایان‌ بی‌نتیجه مذاکرات قطر، امیرعبداللهیان خوشبین است، بورل نگران

روز شنبه و پس از انتظار ۴ ساعته خبرنگاران برای برگزاری نشست خبری میان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان، این پیام به جهان مخابره شد که بن‌بست مذاکرات شکسته شده و تهران و واشنگتن این بار در یک کشور حاشیه خلیج فارس و البته همچنان غیرمستقیم مذاکرات را از سر خواهند گرفت. 

به همین منظور نیز علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز سه شنبه عازم قطر شد تا دور جدیدی از مذاکرات را که به زعم بسیاری از کارشناسان دور پایانی تلقی می‌شد، آغاز کند. 

در غیاب خبرنگاران در دوحه، «نورنیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در خصوص روز نخست این مذاکرات نوشت: شروع این مرحله از مذاکرات با گفت‌وگوی علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان و انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد. در اولین روز، گفت‌وگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شده است.

امیدواری برای نزیک شدن به توافق در قطر اما تنها تا بعد از ظهر روز چهارشنبه ادامه داشت که یکی دیگر از خبرگزاری‌ها از شکست و پایان مذاکرات خبر داد و نوشت: پایان گفت‌وگوهای دو روزه؛ سنگ اندازی آمریکا صدای مورا را هم درآورد. 

انرکیه مورا در پایان این مذاکرات در حساب توئیتری خود نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و غیرمستقیم در دوحه در خصوص برجام. متأسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده به آن امید داشت، حاصل نشده است. همکاری‌ها را با فوریت بیشتر برای دستیابی به توافقی کلیدی در راستای منع اشاعه و بازگشت ثبات به منطقه ادامه خواهیم داد.

پایگاه خبری «اکسیوس» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که ایرانی‌ها هیچ حس فوریتی از خود نشان نداده و مسائلی که پیش از این حل شده بود را مجددا مطرح کرده و حتی مسائل جدید غیرمرتبط با برجام را طرح کرده‌اند. در همین راستا خبرنگار «وال استریت ژورنال» به نقل از دو دیپلمات غربی مدعی شد که ایران در مذاکرات دوحه بازگشت به برجام را مشروط به توقف تحقیقات پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده است. 

ناصر کنعانی، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه در صفحه توییتر خود در مورد مذاکرات دوحه نوشت: در ادامه روند مذاکرات رفع تحریم‌ ها، گفتگوهای فشرده‌ای طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت "انریکه مورا" در دوحه برگزار شد. نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد. در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفت‌ وگوها، طبق روال همیشه "باقری" و "مورا" در تماس خواهند بود. 

حسین امیرعبداللهیان در نخستین واکنش نسبت به پایان مذاکرات در دوحه، در گفت‌وگو با همتای قطری خود گفت: ​ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است. تاکید می‌کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع‌بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است. 

مذاکره‌کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می‌دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

در جهت جمع بندی آنچه تا امروز و در جریان مذاکرات دوحه اتفاق افتاده است، روز پنجشنبه جلسه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد منعقد شد. جوزپ بوررل در پایان این نشست در حساب توئیتر خود نوشت: با گذشت بیش از یکسال از مذاکرات، ما خطر عبور نکردن از نقطه پایان را داریم. باید در اسرع وقت توافق را نهایی کنیم و به اجرای کامل برجام بازگردیم. 

مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل نیز در این نشست در سخنانی گفت: ایران به دیپلماسی چندجانبه متعهد است که نتیجه آن باید تضمین کننده لغو موثر و قابل راستی‌آزمایی همه تحریم‌های غیرقانونی باشد.

ایران ضمانت‌های قابل راستی‌آزمایی و عینی از آمریکا درخواست کرده و اینکه، آمریکا بار دیگر تعهدات خود را نقض نخواهد کرد، تحریم‌ها به بهانه‌ها یا عناوین دیگر - همانطور که در دولت قبلی آمریکا اتفاق افتاد - اعمال نخواهد شد و سازوکار‌های برجام مورد سوءاستفاده قرار نخواهد گرفت. در واقع، این‌ها حداقل مقتضیات برای اطمینان نسبی از ثبات در برجام به شمار می‌روند.

نماینده کشورمان در پایان این نشست در حساب توئیتر خود نوشت: تیم ما آماده تعامل سازنده برای دستیابی به توافق است. اگر آمریکا واقع بینانه عمل کند و قصد جدی برای اجرای تعهدات خود نشان دهد، توافق دور از دسترس نیست.  

هرچند روند فرسایشی مذاکرات برای احیای برجام موجب شد تا اعلام شکسته شدن بن‌بست در روز شنبه حتی نتواند تحرکی را در میان افکار عمومی و نخبگان کشور پدید بیاورد اما کوچکترین روزنه‌های امید شکل گرفته در جامعه یکی پس از دیگری با پایان‌های بی‌نتیجه دورهای مذاکراتی به ناامیدی مبدل شده و شاید در آینده خیلی نزدیک دیگر خبرهای مرتبط با برجام حتی نتواند ساعتی بر بازار ارز و سکه تاثیر بگذارد و از این جهت نیز کارآیی خود را از دست بدهد.

در این شرایط است تنها انتظار از دولت سیزدهم شاید این باشد که یک بار برای همیشه این شجاعت را داشته باشد تا مرگ توافق هسته‌ای را بصورت رسمی اعلام کند چراکه این توافق دیرزمانی است که مانند بیمار مرگ مغزی شده تنها با دستگاه زنده است.   

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • نیری
    3

    آقا چندباربگم تیم رییسی جلیلی امیرعبدالهیان وباقری اصلا بدنبال توافق نیستنداینا فقط دارن ژست مذاکره میگیرن تا افکار عمومی را اقناع کنندبقول خودشون می‌خوان با توان داخلی مملکت را اداره کنندتحریم خنثی وملت را نجات بدن کسیکه جیبش پر شرمنده زن و بچه اش نیست هر دفعه مامویت خارجی وحقوق چند ده میلیونی میگیره چه می‌فهمه ملت چی می‌کشه چه می‌فهمه تحریم چیه ازاونطرف بدلیل خالی بودن خزانه .عدم توانایی پرداخت دیون به سازمان تامین اجتماعی افزایش قانونی ۳۸درصدی حقوق بازنشستگان که به تصویب شورای عالی کار وهیئت امنای سازمان رسیده را به ۱۰درصد کاهش و جوانک سخنگوی دولت با پررویی تمام بعد جلسه هیبت در دفاع از مصوبه خودش میگه چون دولت توان پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی را ندارد وبرای رد دیون ناگزیر به خلق پول بدون پشتوانه است و اینکار هم باعث تورم میشه به همین دلیل افزایش حقوق ازنشستگان سایر سطوح را به ۱۰درصدکاهش دادیم یعنی باشعور بیش از یک میلیون بازنشسته بازی کردولی جوانک سخنگو یقین داشته باش که زمستون می‌ره و روسیاهی واسه زغال میمونه بازنشسته سایر سطوح یعنی کسیکه
    چندین برابر حداقل دستمزد بیمه پردازی داشته و باید طبق عدالت بیمه ای ازضریب افزایش حقوق حداقل مساوی نه بیشتر از سایر بازنشستگان این سازمان داشته باشه کما اینکه هر ساله بهشون اجحاف میشد وضریب کمتری از افزایش حقوق را نسبت به حداقل بگیر دریافت میکرد ولی امسال دیگه باکاری که هیبت دولت انجام داداتش زیر خاکستر را شعله ور ساخت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      جناب نیری!! نمی دانم چرا همه موانع مذاکرات را به گردن ایران می اندازی؟با خروج امریکا و عدم تمایل به بازکشت برجام سابق مرده و دفن شده و مذاکرات جدیدشروع شده و مذاکره کنندگان ایرانی نمی خواهند یک برجام بی خاصیتی که صدها برابر تحریمها را زیاد تر کرد امضا کنند تو چه می گوئی مگر برجام گذشته بدون تضمین برای ایران سودی داشت که دوباره کشور و مردم را در یک گرداب دیگر بیندازیم !!!باید با تدبیر جلو رفت مطمئن باش با امضای یک برجام دیگر مشکلات مردم بیشتر می شود !!!

    • منتقد
      0

      شما لعنتی های بی سواد و مفت خور چهل و چهارساله که خوشبین و امیدوارید و مردم و جهان را سرکار گذاشته و اغفال می کنید.....

  • 17

    کسی نمی تواند راجع به تسلیحات ایران حرفی بزند
    اروپا حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد
    اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند

    نظرات شما -
    • 2

      مردنم چی حق دارند درموردسرنوشت خودوایران حرف بزنند.؟؟!اگه جرات دارید وراست میگویندهمه پرسی بگذارند.همجیزمشخص شوداگه جرات دارند

  • ناشناس
    3

    مشکل ایران اینه که فکر میکنه وقتی ما نقشه میکشیم غربیها توخوابن وامیر عبد الهیان آنقدر مغرور شده که فقط میخواهد خودش را ثابت کند منافع محرومان ومظلومان برایش مهم نیست وحرف اشخاصی مثل جلیلی برایش مهم است که این سنگ سنگین تحریم را به ته چاهی انداخت که کسی نمیتواند درش بیارد

  • 21

    آمریکا، قاتل میلیون ها شهروند!

  • 14

    اقدامات قضایی درباره پرونده ترور شهید سلیمانی تشریح شد

    نظرات شما -
    • به ادمک
      2

      بسیجی مزدور

  • 0

    باسلام و عرض وادب.آقای سردبیر محترم.این پیام رامدیر عامل ومسولین محترم برسان .چرا ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم وحق مسلمان می خوریم.وازطرفی یک بازنشسته برای گرفتن حق قانونی بعلت وضع معیشت زندگی خود فکر آتش کشیدن خود می کند . خداوند متعال روزی خواهد رسید که آه وناله بازنشستگان گریبانگیر شما خواهد شد.وشماهم مبتلا به چنین روزی خواهدرسید.خداوند جای حق نشسته است..

    نظرات شما -
    • 1

      زمانی که بشار اسد مردم سوریه را میکشت زنی را دیدم به عربی میگفت خدا برایم کفایت میکند ودیدم خدایش مغلوب شد وبدادش نرسید حال ایران ما هست مردم ظلم را تحمل وواگذار به خدایی میکنند که چی بگم

    • بادمک
      1

      دقیقا

    • 1

      خدا به داد ان زن رسید و انها را از دست داعش نوکر امریکائیها نجات داد !!!خدا تو و زن و بچه ات را هم نجات داد اگر در ایران سکونت داری وگرنه چند تا مهمان داعشی در خانه داشتی!!)

  • 0

    به والله زمان جنگ . انگاه که نیروهای گشت شناسایی دشمن در نیمه شب از جند قدمی من رد می شدند و من تنهای تنها انجا بودم انقدر که الان استرس می کشم .و در انتظار شنیدن جوابهای بی سر و ته مسولین عذاب میکشم در استرس نبودم .اقایونی که هم خودتان و هم خانوادتان در ناز و نعمت زندگی میکنید .بچه های من دیگه به من بازنشسته اهمینی نمیدند .نه اینکه من عرضه ندارم .نه . فقط بخاطر شما عزیزان بالا نشینه .که من را جلوی بجه هام خوار کردید .شماهایی که نه به قانون تامین اجتماعی اهمیت میدید .نه به فکر بازنشسته ها هستید… از ما ها چه انتظار ی دارید ؟فکر میکنی اکه توان کار کردن را داشتیم منت این چندر غاز حقوق شما را می کشیدیم؟ به والله مردانگی و عدالت را گذاشتید زیر پا….خدا به دادهممون برسه …والسلام

  • 10


    مشکلات مردم و کشور از طریق دشمنان حل و فصل نمی شود به بهترین گزینه این است که برجام و مذاکرات وین وغیره را هم لغو کند.

    نظرات شما -
    • 0

      بفرمایید راه روش راشرح دهید دولت یاد بگیرد شاید اقتصاد ایران به دلار گره نخورد.حرف شما ازشکم سیری هست ومثل باد معده هست فس

  • ناشناس
    0

    با این روند بی جهت خوشبین هستید بهتره واقعگرا باشید

  • کیوان
    2

    وقتی زیاده خواهی داشته باشید همین است... مثل ادم که نمی شینید مذاکره کنید

  • ناشناس
    0

    امیرجان باش خوشبین باش

  • ایرانی مزدور
    4

    ایرانی مزدور

  • ناشناس
    9

    50 درصد ایرانی ها خیانتکاران هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      خودت سردسته خيانت کارانی

    • به ناشناس
      1

      جناب ناشناس ساندیس خور کاسب تحریم

  • ناشناس
    6


    اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران
    «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین، عصر روز (چهارشنبه)، با «سامح شکری» همتای مصری خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در منامه حضور پیدا کرد.

  • kambiz
    4

    ترامپ و بایدن سر و ته یه کرباسند. میخان داخل برجام بشند تا این دفعه به صورت قانونی، مکانیسم ماشه را ضد ایران فعال کنند و ظلمشون را نسبت به ملت مضاعف کنند. کسی که از الفبای سیاست مطلع باشه این را می فهمه. بایدن حتی حاضر نشده تا آخر دولت خودش هم تضمین بده که از برجام خارج نمیشه.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مسئولین و نظام متوهم و خودشیفته ما چهل و چهار ساله که امیدوارند و مردم را سرکار گذاشتند و زندگی نکبت بار برای مردم به ارمغان آوردند !!!

  • 9


    بیانیه جدید اروپا درباره برجام، تقلا برای باجگیری است

  • 5

    ایالات متحده در این داستان طرفی است که از توافق خارج شده، تحریم‌های یکجانبه اعمال کرده، به مردم ایران درد و رنج داده و میلیاردها دلار به اقتصاد ایران ضرر زده و نه تنها ایران، بلکه حتی متحدانی که می‌خواستند با ایران تجارت کنند را تنبیه کرده است.

    نظرات شما -
    • 0

      اگه هنوز متوجه نشدی تجارت دنیا برپایه دلار آمریکا هست پس خفه شو

  • 4

    این فاز هنوز تمام نشده است. دولت بعنوان قوه مجریه تغییر کرده و این دولت جدید است که باید مذاکرات را انجام دهد. ایرانی‌ها همیشه نشان داده اند که دقیق صحبت می‌کنند و سخت هم گفتگو می‌کنند، اما وقتی چیزی حاصل شود آن را صریح بیان می‌کنند و اگر چیزی را امضا کردند دقیق اجرا می‌کنند.
    رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: آنچه که الان اتفاق می‌افتد این است که چرا شش دور مذاکره وین با اینکه دستور کار آن روشن بوده به نتیجه نرسیده است. یک آسیب شناسی لازم و نیاز است نقاطی که بطور جدی از طرف مقابل مورد انتظار بوده و انجام نشده اند، بررسی شوند.

  • 8

    همه باید مراقب باشیم که فریب استعمار را نخوریم، چرا که آن‌ها اقدامات جنایتکارانه خود را در پوشش اقدامات زیبا و اغلب بشردوستانه انجام می‌دهند.

  • احمد
    0

    دستگاه دیپلماسی ما شده سخنگو دولت فکر میکنه اینطوری میشه جلوی تورم ورشد دلار وسکه را گرفت یک مشت ادم بی تجربه گذاشتن سر کار فکر میکنند روزگار میکذرد معاون رییس جمهور و رییس برنامه بودجه که گند زدن به اقتصاد و سفره مردم امور خارجه هم اینطوری پیش بره تمام راههای دیپلماسی را میبنندد بازنشسته ها و معلمان و گارگران و کامیون داران و بازاریها هم کف خیابان این فقط یکسال اقای رییسی است خدا به عاقبت هشت سالش رحم کند بعضی وقتها میگن طرف چوب را برداشته به سرخودش میزنه واقعا مصداق همینه

  • ناشناس
    0

    یکی از سرشاخه های فساد آفرین تورم در سطح جامعه همین آقاست با افکار ملت له کن خود خیلی از مردم ایران را به خاک سیاه نشانده.

  • 9


    در ششم ذیحجه سال ۶۶، زائران ما توسط آل سعود در عربستان به شهادت رسیدند و همان زمان امام راحل فرمودند که منتظر ذلت آل سعود هستیم که هم اینک نیز شاهدیم که یکی از این ذلت‌ها، توسط ملت یمن انجام شده و ذلت‌های دیگر آنان نیز فرا خواهد رسید.
    ناو آمریکایی وینسنس آمریکا یک هواپیمای مسافربری را مورد هدف موشکی قرار داد و ۲۹۰ نفر از هم‌وطمنان بی گناه ما را به شهادت رساند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ما هم در عوضش پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی اوکراین را با ۱۶۷ نفر مسافر و ۹ نفر خدمه و جمعاً ۱۷۶ نفر با دو فروند موشک پدافند روسی مورد هدف قرار دادیم و همه را به خاک و خون کشیدیم!

  • 5

    ایران نه چیزی بیشتر از برجام در هسته‌ای می‌پذیرد و نه چیزی کمتر از بندهای رفع تحریمی برجام را انتظار دارد.

  • ناشناس
    6


    آمریکا و اروپا کاملا محتاج به جمهوری اسلامی هستند | غیر از احیای برجام هیچ راه دیگری در برابر آنها وجود ندارد

  • ناشناس
    1

    یه زمانی شیخ پردل میگفت دولت حسن روحانی دروغگوترین بعد انقلاب هست العان دولت ریسی رودست روحانی زده دوست دارم بدونم مردم تا چه اندازه میتونن سختی وگرونی را تحمل کنند

  • ناشناس
    4


    آزمایش موشکی آمریکا شکست خورد
    وزارت دفاع آمریکا از شکست آزمایش موشک مافوق صوت این کشور در هاوایی خبر داد.

  • 3

    دانشمندان ایرانی در هر نقطه از جهان وقتی که می بینند ایران در شرایط تهدید قرار گرفته، پر و بال می زنند تا خود را به ایران برسانند و برای حل مشکلات قدمی بردارند. آمریکا هنوز نتوانسته عرق ایرانی را درک کند و نمی داند که ایرانی ها در مقابل بیگانه چگونه عکس العمل نشان می دهد.

  • 2

    آمریکا از توافقی چند جانبه خارج شد و برنامه بازگشت تحریم ها و همچنین اضافه شدن تحریم های جدید را نیز امضاء کرد که در واقع این اقدام از جهات مختلف برای آنها بی آبرویی است.

  • 2

    رییس جمهور آمریکا که کارهای عجیب و غریبی انجام می دهد پیش از آنکه بیت المقدس را سفارت اعلام کند، خروج از برجام را اعلام کرد و در انظار مردم دنیا این کار نمایش نادرست و زننده ای تلقی شد.

  • ناشناس
    7

    در دوران 40 سال پس از انقلاب اسلامی ملت ایران انواع و اقسام دوران ها و سختی ها نظیر تحریم آمریکا و اروپا و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را پشت سر گذاشته است و سخت تر از همه این ها 8 سال دوران دفاع مقدس بود که تقریباً همه قدرت های دنیا همچون آمریکا، شوروی، فرانسه و سایر کشورها در مقابل ما بودند و این در شرایطی بود که انقلاب اسلامی به تازگی شکل گرفته بود و ما هنوز به اوضاع مسلط نبودیم اما ملت ایران از همه این آزمایش ها سربلند بیرون آمد.

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      جناب ناشناس ساندیس خور هرچی میکشیم از سربلندی سربلندی مردم از دین خارج شدن دم از دین نزن مزدور

  • 5


    به دستور خارجی‌ها گوش نمی‌کنیم

    نظرات شما -
    • به ادمک
      1

      آدمک از شکم سری این حرفارو میزنی مزدور شریک دزد رفیقه قافله

  • 1

    زیبا کلام: کاش می‌توانستید مانند رضا شاه خدمت کنید!

  • ناشناس
    2

    وزیر خارجه ما همیشه خوش بین است ولی هیچ اتفاقی نمی افتد ، واقعا به چی خوش‌بین ؟؟

  • ناشناس
    2

    اردوغان بی شرف، اسراییل را برادر خواند!!

  • 4

    دیروز افغانستان امروز اوکراین؛ «پشیمانی» حاصل اعتماد به آمریکا و غرب
    سقوط دولت اشرف غنی در افغانستان و بحران کنونی اوکراین بار دیگر ثابت کرد که رژیم مافیایی آمریکا و غرب غیرقابل اعتماد بوده و تنها به فروپاشی دولت‌های دست‌نشانده و چپاول دارایی‌ ملت‌های بیگناه می‌اندیشد.

    نظرات شما -
    • به ادمک
      0

      آدمک مافیای اصلی خودتی مزدور

  • ناشناس
    0

    جناب آقای دکتر ظریف
    کجایی که جانم فدای توست.

  • 0

    برجام دیگر وجود خارجی ندارد!
    برجام دیگر وجود ندارد که بخواهیم احیا کنیم
    علت واقعی قطع مذاکرات برای احیای برجام چیست؟
    مقام آمریکایی: چشم‌انداز احیای برجام بعد از مذاکرات دوحه بدتر شده است.
    کشورهای غربی امیدی به احیای برجام ندارند.

  • 0


    بدون شك، جنايت هاي آمريكا در عصر حاضر از هولناك ترين جنايت هايي است كه ... تجاوزات آمريكا به كشورهاي ديگر يا از اين متجاوز حمايت كرده

  • 0

    مزدوران آمریکایی‌ در اوکراین باید مسئولیت جنایات را بر عهده بگیرند
    آمریکایی‌هایی که در اوکراین اسیر شده‌اند مزدورانی بوده‌اند که فعالیت‌های غیرقانونی داشته و باید مسئولیت جنایت خود را بر عهده بگیرند.
    رهبران آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌ و باید محاکمه شوند.

  • 0

    تل‌آویو با ارسال تجهیزات حفاظتی به اوکراین موافقت کرد

  • 0

    کسانی که از تروریسم و جنایتکاران حمایت می‌کنند
    کشورهایی که در این قضایا دخیل‌اند مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.
    کسانی که با ارسال سلاح، تجهیز و آموزش به تروریست ها، منطقه را بحرانی کرده‌اند، سرانجام گرفتار تروریست‌پروری خود خواهند شد.

  • ناشناس
    0


    تجهیزکنندگان تروریست‌ها سرانجام گرفتار "تروریست‌پروری" خود خواهند شد
    کسانی که با ارسال سلاح، تجهیز و آموزش به تروریست ها، منطقه را بحرانی کرده‌اند، سرانجام گرفتار تروریست‌پروری خود خواهند شد.
    ما باید به صورت متحد با تروریسم مبارزه کنیم. این اقدام نشانگر آن است که افراط‌گرایان و تروریست‌ها منافع مادی و معنوی اقوام و مذاهب مختلف مردم عراق را نشانه گرفته اند.

  • 0

    خشم حامیان تروریسم از پیروزی دوباره بشار اسد
    آمریکا همچنان بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها