زیدآبادی: حملۀ دیشب آمریکا یادآور عملیات عین‌الاسد بود

احمد زیدآبادی فعال سیاسی، به حمله شب گذشته آمریکا به مواضع عراق در شرق سوریه واکنش نشان داد.

زیدآبادی: حملۀ دیشب آمریکا یادآور عملیات عین‌الاسد بود

زید آبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: حملات نظامی آمریکا به مواضع گروه‌های شبه نظامی عراق در شرق سوریه بی‌شباهت به عملیات ایران علیه پایگاه عین‌الاسد آمریکا در ۴ سال قبل نبود. هر دو حمله، با تأخیرِ معنادار، کنترل‌شده، محدود و همراه با وسواس لازم برای پیشگیری از نبردی گسترده‌تر بوده است.

بنابراین، حملۀ دیشب که به عنوان آغاز یک سلسله حملات معرفی شده است، به طور بالقوه می‌تواند آخرین آن هم باشد به شرطی که آتش‌بسی اعلام شده یا اعلام نشده بین دو طرف برقرار شود.

آتش‌بس اعلام شده یا اعلام نشده، نیاز به مذاکره و توافق دارد. در غیاب مذاکره و توافق، هیچ صلحی بین دو نیروی متخاصم پایدار نیست و روند امور به دست تصادف و اتفاق و رفتار‌های خودسرانۀ افراد سپرده می‌شود.

شاید اگر گروه النجباء دیروز بر ادامۀ عملیات خود علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه تأکید نمی‌کرد، حملۀ دیشب نیز رخ نمی‌داد.

در هر صورت، زمان توافق یا جنگ است. حرکت بین این دو، به وقوع جنگ شانس بیشتری می‌دهد.

آنچه، اما نهایتاً می‌توان بر آن تأکید کرد این است که عملیات گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی در هر نقطه از خاورمیانه به "وادارسازی اسرائیل برای پایان دادن به جنگ در نوارغزه" کمکی نمی‌کند، بلکه به عکس، توجه جهان را از غزه به نقاط دیگر معطوف می‌کند. درست به همین دلیل است که اسرائیل اشتیاق آشکاری برای گسترش دامنۀ جنگ از خود نشان می‌دهد.

خلاصه وقت انتخاب است و حرکت بین خطوط روز به روز دشوارتر و پرهزینه‌تر می‌شود.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • 🐜
    1

    صلح بین دو کشور ایران و آمریکا سند محکمی برای پایان جنگ در خاورمیانه است!!! و پایان استعمارگران روسی وچینی بر ایران زمین می‌باشد!!!

  • متفاوت
    0

    شما که تحلیل گرهستید نمی‌توانید تکلیف کنید چون کسانی که این کارهارامیکنند می‌گویند خب بشود.ولی شما آزادید که درست انتخاب کنید تانشود.

  • رحیم آب منگل
    0

    آقای زید آبادی پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه و اردن و قطر و امارات و بحرین و عربستان و جیبوتی و .... خط قرمز شماست ؟

  • ناشناس
    1

    بنظر بنده جنگی بشه واولین نفرم بنده کشته بشم وبعداز بیست سالم ایران به آسایش برسه بهتره تا این وضعیت سگ مرگی که هر روز با استرس میخوابیم وبا استرس بیدارمیشیم وبا استرس به آینده کشور نگاه میکنیم خداشاهده اونقد از لحاظ مالی به هم ریختم که هر دقیقه آرزوی مرگ میکنم وچون دزدی وخلاف هم بلدنیستم نمیدونم چجوری باید کرایه خانه وخرج زن وبچمو که متاسفانه خانمم بیماره وکلی هزینه داره را تهیه کنم دیروز با پر رویی توخبرها میگن کمتراز بیست درصد مردم ایران افسردگی دارن تورابخدا این آمار را ازکجا می‌آورید هر روز با هزاران آدم سروکار دارم که همشون بازبان خودشون دم از ناامیدی ومرگ وخستگی میزنن

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      تازه کجاشو یدی؟ نشانه های آخرالزمان هنوزازاین بدتره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها