قادری مطرح کرد:

افزاش نرخ دلار متاثر از سفته بازی است/ دولت با جدیت برای کنترل قیمت ارز ورود کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بخش زیادی از افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته مربوط به سفته بازی است و دولت باید تلاش کند تا انگیزه های سفته بازی را کنترل کند.

افزاش نرخ دلار متاثر از سفته بازی است/ دولت با جدیت برای کنترل قیمت ارز ورود کند

جعفر قادری با اشاره به افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر و تاثیر آن در بازارهای مختلف گفت: بخش زیادی از  افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته مربوط به سفته بازی است و دولت باید تلاش کند تا انگیزه های سفته بازی را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه شاید در شرایط فعلی فروش بخشی از دارایی های اموال دولت سبب کاهش نقدینگی سرگردان در بازار شود. افزود: از سویی هم اگر دولت این اطمینان را به مردم بدهد که در تامین منابع ارزی مشکلی ندارد و مقداری هم مسائل سیاسی و منطقه آرام شود؛ قطعا التهاب در بازار ارز نزولی می شود و به گونه ای آرامش روانی اقتصادی در جامعه ایجاد می شود.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس عنوان کرد: طبعا وقتی نرخ دلار مقداری بالا و پایین می شود همه به سمت خرید دلار و ارز می روند و یا افزایش تقاضا برای خرید ارز بیشتر می شود که این موضوع زمینه ای برای افزایش قیمت ها خواهد شد؛ لذا در شرایط فعلی، انتشار اوراق مشارکت و امثالهم می تواند تا حدودی نقدینگی را در سیستم بانکی حفظ کند و بخشی از این مشکل برطرف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط فعلی مولد سازی دارایی ها می تواند باعث کاهش نرخ ارز شود که دولت باید با جدیت چنین اقدامی را انجام دهد؛ چرا که با فروش اموال دولتی نقدینگی سرگردان در بازار جمع آوری می شود که همین اقدام باعث کاهش تلاطم نرخ ارز می شود.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اخبار ضد و نقیض یعنی کی بود کی بود من نبودم ......

  • ناشناس
    0

    در کشوری که ۷نوع نرخ ارز و لنگر آن به درهم امارات هست کشوری که طمع خاک ایران را دارد وضع خرابتر می شود بهتر نمی شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها