نماینده مردم شیراز:

افزایش مجدد مالیات‌ها رکود را تشدید می‌کند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه کلیات بودجه با توجه به شرایط تحریمی و وجود تحریم ها منطقی تنظیم شده است، تاکید کرد که فقط نگرانی هایی پیرامون منابع همسان سازی حقوق ها وجود دارد چرا که باید در سال اول اجرای بودجه ۴۰ درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان اجرا شود.

 افزایش مجدد مالیات‌ها رکود را تشدید می‌کند

جعفر قادری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: در شرایطی هستیم که هم تورم هم تحریم ها و هم محدودیت هایی وجود دارد کما اینکه در طول سال های گذشته فشار تحریم ها و فشار ناشی از مشکلات شیوع کرونا و خشکسالی ها در کشور وجود داشته و رشد منفی و صفر اقتصادی را در دهه ۹۰ داشتیم بنابراین باید به گونه ای عمل کنیم که بی ثباتی هایی که در کشور وجود داشت دوباره تکرار نشود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت نباید کاری کند که با نقدینگی و استقراض از بانک مرکزی زمینه نابسامانی اقتصادی فراهم شود ضمن اینکه رشد ۱۸ درصدی که در درآمدها پیش بینی شده نشان می دهد که یک بودجه انقباضی داریم که در این شرایط تورمی جهت گیری در بودجه به درستی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اجزای رشد درآمدها و رشد ۵۰ درصدی مالیات ها نشان می دهد که شاید نتوان بیش از این مالیات ها را افزایش داد بنابراین اگر بخواهیم مالیات ها را بیشتر اضافه کنیم رکود را تشدید می کند و مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ایجاد می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مورد درآمد نفتی هم ظرفیت تولید نداریم و هم تحریم ها و فشارهای خارجی اجازه افزایش درآمد این بخش را نمی دهد بنابراین ما در این دو منابع عمده با محدودیت مواجه هستیم.

وی افزود: در بحث مولد سازی نیز با توجه به مقاومت هایی که از سوی دستگاه های مختلف صورت می گیرد عملا قدرت مانور دولت را محدود می کند همچنین افزایش واگذاری دارایی های مالی و استقراض از مردم نیز منطقی نیست و در شرایطی که بدهی زیادی متوجه دولت است بخشی از این دارایی ها باید به بازپرداخت بدهی دولت اختصاص یابد.

قادری یادآور شد: اعداد و ارقام بودجه مناسب است ضمن اینکه کار خوبی که دولت کرد این بود که لایحه الحاق ۳ را همراه بودجه آورد که احکام غیر بودجه ای را از بودجه جدا می کند و این به کاهش کسری تراز عملیاتی، تراز سرمایه ای و تراز مالی و بهبود ترازهای مختلف کمک می کند و باعث می شود بودجه یک مسیر منطقی داشته باشد.

وی افزود: در بودجه سعی شده منابع دقیق تر برآورد شود و نوسانات ناشی از عدم برآورد دقیق بودجه وجود نداشته باشد همچنین منابع از محل تسهیلات و بانک ها مطلوب است و برای رشد اقتصادی دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: تلاش دولت این بوده که بودجه با سیاست های برنامه و بخش هایی از برنامه که امکان رد شدن آن ها از سوی شورای نگهبان و هیات عالی نظارت وجود دارد انطباق داشته باشد.

قادری بیان کرد: البته فقط نگرانی هایی پیرامون منابع همسان سازی وجود دارد هرچند در مجلس امکان جابه جایی منابع در این بخش وجود دارد بنابراین همان طور که مجلس مصوب کرده است باید سال اول اجرای بودجه ۴۰ درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اجرا شود.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    و داروغه ای که رحم نداشت رابینهودم کجایی؟

  • ناشناس
    0

    این مردم دیگه کلاهشون پشمی نداره هر چقدر می خواهید مالیات را افزایش بدین اینا صداشون در نمیا خیالتون راحت

  • ناشناس
    0

    پرچم فقر با رکود و تورم در حال وزیدن است.سازمان امور مالیاتی هیچ راهبردی جهت بهبود و توسعه بازار ندارد، افزایش مالیات رکود و تورم را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها