شرورترین صهیونیستی که جنگ غزه را به وجود آورد/ بن گویر، عامل کشتار زنان و کودکان فلسطینی

ابتامار بن گویر بارها تهدید کرده که در صورت توقف جنگ در غزه، از ائتلاف دولت نتانیاهو خارج خواهد شد. بنابراین، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در صدر افرادی است که جنگ ویران کننده غزه و کشتار مردم بی گناه را به وجود آوردند.

شرورترین صهیونیستی که جنگ غزه را به وجود آورد/ بن گویر، عامل کشتار زنان و کودکان فلسطینی

به گزارش خبر فوری، در میان مقامات رژیم صهیونیستی و دولت راست گرای بنیامین نتانیاهو یک شخص بیش از سایرین خطرناک است. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، یکی از افراطی ترین مقامات اسرائیل است. بسیاری معتقدند بن گویر آتش جنگ غزه را شعله ور کرد و باعث شهادت هزاران زن و کودک فلسطینی شد. اما او چگوه آغازگر جنگ غزه بود؟

تندرویی که پشت پرده جنگ خونین غزه قرار دارد

بن گویر 3

بن گویر رهبر حزب تندرو «قدرت یهود» است که به خاخام های ضد اعراب نزدیک است. او به اخراج همه اعراب از اسرائیل، افزایش شهرک‌سازی‌ ها، افزایش اختیارات پلیس و ارتش برای استفاده از اسلحه گرم علیه فلسطینی ها، افزایش صدور حکم اعدام برای مسلمانان و اعراب و... اعتقاد دارد. او پیش از این، عضو حزب تندرو و تروریست «کاخ» بود و از طرفداران حاخام «مئیر کاهان» به حساب می آمد. کاهان کسی بود که صهیونیست های مذهبی را به ترور تشویق می کرد اما خودش در 1990 در نیویورک ترور شد. بن گویر همچنین از جمله کسانی بود که از باروخ گلدشتاین، تروریستی که 30 مسلمان را در شهر الخلیل به گلوله بست حمایت کرد و عکس آن را در خانه اش نصب نمود (اینجا بخوانید).

بن گویر به محض ورود به کابینه نتانیاهو شروع به افزایش تنش با فلسطینیان کرد. بن گویر بر نتانیاهو فشار آورد که سرعت شهرک سازی ها را بالا ببرد. او همچنین، وعده داد که اجازه حمل سلاح توسط افراد غیرنظامی را صادر خواهد کرد. همسر بن گویر در مراسم رسمی با خود سلاح حمل کرد تا نشان دهد قرار است اتفاقات جدیدی در فلسطین اشغالی رخ دهد. بن گویر بعد از ورود به کابینه نتانیاهو شروع به فعالیت علیه مسلمانان کرد. او به مسجد الاقصی رفت و صهیونیست های جوان و سربازان ارتش اسرائیل را تشویق به درگیری با مسلمانان نمود. او همچنین، بعد از درگیری صهیونیست ها و مسلمانان در مسجد الاقصی در توییتر نوشت: «زمان بازگرداندن امنیت به خیابان ها فرارسیده است... زمان آن رسیده است که نشان دهیم رئیس کیست». این اتفاقات درگیری شهرک نشین ها با ساکنان فلسطینی را افزایش داد و آرام آرام زمینه ساز جنگ بزرگ غزه و عملیات طوفان الاقصی شد.

همان زمانی که بن گویر وارد کابینه نتانیاهو شد و تغییرات ساختاری خود را آغاز کرد، بسیاری پیش بینی کردند که احتمالا جنگ بزرگی میان مقاومت فلسطین و اسرائیل رخ خواهد داد. عبدالباری عطوان، سردبیر رای الیوم در گزارشی که در بهمن 1401 منتشر کرد اعلام کرد که «بعید نیست به زودی شاهد جنگ دوم سیف القدس باشیم.» (اینجا بخوانید). پیش بینی عطوان درست از آب درآمد و کمتر از یکسال بعد از این سخن، عملیات بزرگ طوفان الاقصی که به نوعی همان جنگ دوم سیف القدس است، به وقوع پیوست.

در واقع، حملات حماس به فلسطین اشغالی واکنشی به جنایات راست گرایان دولت نتانیاهو و در راسشان بن گویر بود. حماس که می دانست بن گویر با افزایش شهرک سازی ها و مسلح ساختن اسرائیلی های غیر نظامی قصد دارد قتل عام راه انداخته و بیش از پیش بر گروه های فلسطینی فشار آورد، عملیات طوفان الاقصی را طراحی و اجرا کرد.

الجزیره: بن گویر، آن چهره از اسرائیل که دنیا نمی خواهد ببیند

بن گویر 4

الجزیره قطر نیز در مقاله ای به این موضوع پرداخته است. این مقاله که به قلم «ابراهیم هلال» است، با تیتر «ایتامار بن گویر... آن چهره اسرائیل که دنیا نمی خواهد ببیند» منتشر شده است. نویسنده در این مقاله تاکید دارد که تندروی ها و جنایات بن گویر در پشت پرده رفتارهای دولت اسرائیل قرار دارد اما غربی ها علاقه ای ندارند که به آن توجه کرده، ضمن بازیابی و بازشناسی آن، محکومش کنند. نویسنده با اشاره به تاریخ زندگی بن گویر و مرور جنایاتش علیه فلسطینی ها و نیز مرور اندیشه های تند و فاشیستی اش، تاکید دارد که حمله بن گویر و طرفدارانش به مسجد الاقصی در سال 2021 و شهادت صدها فلسطینی معترض توسط پلیس رژیم صهیونیستی، به طوفان الاقصی انجامید، همانطور که یورش 23 سال قبل آریل شارون و سربازانش به این مسجد به انتفاضه دوم انجامید. تندروهایی مانند شارون و بن گویر بخشی از ساختار رژیم صهیونیستی هستند اما غربی ها و سازمان ملل علاقه ای به دیدن این بخش منزجرکننده، وحشی و تندرو ندارند.

بنابراین، می توان ایتامار بن گویر را یکی از بانیان جنگ اخیر غزه دانست. او در حال حاضر نیز به جنایات خود ادامه می دهد. رئیس امنیت داخلی اسرائیل اخیرا به افسران پلیس رژیم صهیونیستی دستور داده تا به فلسطینیان، حتی اگر تهدیدی برای جان آنها نداشته باشند، شلیک کنند. بن گویر همچنین، اشاره کرده که باید غزه را اشغال کرد و در آن ماند. بن گویر یکی از کسانی است که نتانیاهو را به تداوم جنگ تشویق می کند. بسیاری معتقدند اگر او نبود، نتانیاهو تا کنون حکم آتش بس با حماس را امضا نموده بود. بن گویر بارها تهدید کرده که در صورت توقف جنگ در غزه، از ائتلاف دولت نتانیاهو خارج خواهد شد. بنابراین، ایتامار بن گویر در صدر افرادی است که جنگ ویران کننده غزه و کشتار مردم بی گناه را به وجود آوردند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • ناشناس
    26

    انها که مثل اب خوردن ترور میکنند چرا مسلمانان این خوکها را ترور نمی‌کنند

  • ناشناس
    5

    طراح طوفان القصی را پیدا کنید که خدمت بزرگی به صهیون ها و آمریکا و روسیه و انگلیس کرد

  • ناشناس
    6

    یک پرسش دارم صادقانه به آن پاسخ دهید
    عراق و یمن و سوریه و لبنان دولت و ارتش دارند. چرا جمهوری اسلامی در این کشورها گروه هایی را ساخته و مسلح کرده که حاکمیت آن کشورها در مدیریت و کنترلشان نقشی ندارند!
    اگر کشوری در ایران گروه های بسازد و آنها را به هر نوع جنگ افزاری تجهیز کند، جمهوری اسلامی چه میکند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      ساندیس خورها الان میان جوابتو می دهند سوال خوبی بود آدم گیج میشه


    • ناشناس
      5

      ساندیسیون میان میگن به خاطر که داعش نیاد تو کشورمون

    • خجالت چیز خوبی است...
      7

      به همون علت که آمریکا از اون ور دنیا اومده این‌جا در خلیج فارس پایگاه زده....

    • ناشناس
      2

      سوسیس خورهاآمریکا برای چی کنج عراق لونه زده اگه میشه اینم جواب بدین؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    3

    گل کاشتی

  • نا شناس
    5

    بتما بن کویر جنگ راه نینداخت بلکه ایران جنگ راه انداخت و مردم غزه وفلسطین و بیچاره کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      دوردخدابرمردان راستین صهیون

  • ناشناس
    6

    این بابا طوفان الاقصی راه انداخت؟ عجب پس چرا ما شیرینی دادیم؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      30

      چون با دست خالی ارتش به اصطلاح چهارم دنیا رو بیش از 110 روزه که به چالش کشیدیم

  • ناشناس
    30

    مقاومت باید ترورش کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      انشالله

  • علی
    7

    حماس اول حمله کرد عجب رویی دارید .اونا هم دفاع کردند حقشونه باید نسلشون صاف بشه هرچی شرارته زیر سر همین نامسلمانهاست

    نظرات شما -
    • مهدی مهدی
      28

      سریال رو از وسطاش میبینی؟؟؟؟؟
      کی فلسطین رو اشغال کرد؟
      که به دختران و زنان فلسطینی تجاوز کرد؟
      کی 75 ساله داره مردم فلسطین رو میکشه؟

  • ناشناس
    0

    دنیا جایی است که آدمهای کوچک و عقده ای ها بر آن حکومت می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همیشه قدرت در دست ظالم است
      اگر دیدی کسی قدرت نداره بدان او ظالم نیست

  • محمد
    1

    واقعا که دروغگویی وبیشرمی هم حدی دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      آی کیودرکل میگه نه حالاروشوهرعمت ارزونی خودت ناراحت نشو

    • ناشناس
      15

      عصبانی نشوفشارت میره بالامریض شدی شوهرعمت نمیادبه دادت برسه

    • ناشناس
      11

      اگه حد داشت الان تو نباید چیزی میگفتی. پس حدی نداره

  • ناشناس
    9

    دمش گرم.

    نظرات شما -
    • مصطفی
      23

      هه مطمئن باش کائنات این دمش گرمی که گفتی رو جبران میکنه اونم مثلا شاید یه روزی یه آدم قدرتمندتر از خودت جلوی چشمات بزنه تو گوش پدر یا یکی از اعضای خانوادت و تو نتونی چیزی بگی و هر کی رد میشه به اونیکه زده بگن دمش گرم!!!

    • خدا بزرگه
      1

      احسنت به مصطفی...

  • ناشناس
    5

    جنگ رو که خود غزه شروع کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      جنگ 75 ساله با اشغال فلسطین آغاز شده.

    • ناشناس
      3

      اینها فکر می‌کنند باگذشت زمان همه چیز فراموش می‌شود خخخحح

    • ناشناس
      4

      ۷۵ سال پیش هم حرام زاده حماس شروع کرد کشنه و گدا بودند زمینهایشان را فروختند بعد دلار رفت بالا پشیمان شدند و جنگ شروع شد

  • ملت
    11

    تا جایی که مشخصه این حماس تروریست بود که جنگ غزه رو شروع کرد.حالا انداختید گردن اسرائیل حق طلب

    نظرات شما -
    • مصطفی
      22

      هر آدمی با هر عقیده ای از جنگ بیزاره و این حرف تو نشون میده که اگه چندتا غریبه و خارجی به خونه و خانوادت حمله کنن قتل و تجاوز انجام بدن تو بجای دفاع بدتر خوشحال میشی و حمایتشونم میکنی چون با منطق تو هرکی مهاجمارو بکشه تروریسته

    • مصطفی
      29

      من از اعراب حمایت نمیکنم ولی این چه منطقیه که بعضیاتون دارین!!!تو مملکت و خاک و خونه خودت باشی و یه دولت غریبه مثل یهود از نقاط مختلف دنیا جمع بشن و بیان تو کشورت و قتل و غارت و تجاوز بکنن و بگن باید از مملکت خودتون اخراج بشین و ب بچه شیرخواره رحم نکنن طبق منطق بعضیاتون در مقابل همه اینا باید بگی چشم مخلصم اطاعت میشه!!!اگرم ضد این حرومزاده ها بخوایی عملیات انجام بدی و مقابل هزاران بار کشتار و قتل عامشون چند بار بخوایی انتقام بگیری و جلوشون وایسی بهت میگن تروریست چون ب بعضی بیغیرتا برمیخوره ..چقد بلانسبت دوستان عزیز ..بعضیا بی ریشه و بی ذات هستن

    • ناشناس
      19

      اسرائیل نیادعقدت کنه خوشحال بشی

    • مهدی مهدی
      23

      مصطفی جان دمت گرم
      خیلی از افرادی که اینجا پیام میدن یا از طرف ارتش سایبری همان اسرائیل حرومزاده هستند یا به خاطر دشمنیشون با حکومت ایران دارند از ظالم طرفداری میکنند چون میدونند اسرائیل دشمن ایرانه.
      اما برید تاریخ بخونید تا ببینید همین یهودی ها در گذشته چه بلایی که بر سر ایرانی ها نیاوردند. نمونش :
      جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز از سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.

    • ماجرای 13بدر
      27

      جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز از سال جدید خورشیدی برگزار می‌شود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند
      یهودیان، چون بر بلاد ایران حاکم شدند، از پادشاه، سه روز مهلت خواستند تا مخالفان پارسی و ایرانی یهودیان را بکشند و در این سه روز، بیش از ۷۷ هزار ایرانی توسط یهودیان قتل عام شدند و در برخی نقل‌ها، این تعداد تا ۵۰۰ هزار نفر نیز عنوان شده است.

      در کتب مربوط به یهودیان از جمله کتاب استر، یهودیان به کشتار ۸۰ هزار ایرانی اعتراف می‌کنند، اما محققان مستقل این رقم را تا ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرده اند.

      در آن زمان ایران نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و با احتساب ۵۰۰ هزار نفر، بیش از نیمی از جمعیت آن روز ایران به دست یهودیان قتل عام می‌شوند.

    • مصطفی
      27

      طبق منطق جنابعالی پس حتما با اینکه صدام حسین به ایران حمله کرد و ۸ سال همه رو ب خاک و خون کشید و همه جور جنایاتی انجام داد میشه حق طلب!!! و ایران که بخاطر دفاع از کشور و مردم و خاکش جنگید و ضد صدام چندین عملیات انجام داد میشه تروریست!!! بی ریشه بودن و بی رگ و بی غیرت بودن و بی انصافی هم حدی داره و متاسفانه تو هیچ بیمارستانی و نقطه پزشکی تو دنیا علاجی برای بیغیرتی و بی ذاتی و بیشرفی که تو دچارش هستی وجود نداره...اسرائیل حق طلب!!!!!!!!بیچاره زن و بچه و خواهر و مادری که تو مردشون باشی البته بلانسبت مرد!!!!!!!!!!

    • ناشناس
      36

      آقامصطفی این ملت کلاتعطیله بیخیال این غربگداهادلشون به همون مزخرفات خودشون خوشه خبرفوری هم همین جور

    • ملت
      6

      بد سوختی آب رو بریز اونجا که سوخته.معلومه بد زدم برجک شما عمله ظلم.سربه دار می‌دهیم تن به مذلت یزید زمان نمی دهیم.

  • ناشناس
    6

    ساندیس خورها آمدند به رقص و پایکوبی وقتی که حماس حمله کردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      سوسیس خورهاهم توسوراخ خارجی هاقایم شدن

  • ناشناس
    8

    همه عالم میدانند که شروع کننده جنگ حماس بوده و خودتان روزهای اول شیرینی پخش کردید و جشن پیروزی گرفتید. حالا چی شده مقصر کسانی دیگر هستند ؟؟؟؟
    اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      همه عالم نمیدونن چه کسی سرزمین چه کسی رو غصب کرد؟؟؟؟؟

  • عادل
    1

    حماس بدون هیچ یه شب حمله کرده به اسراییل میخواهن در روپوش بگذارید به حمله حماس گور خواندید مگه جان اسراییلی ها جان نیست فقط فلسطین ها جان شیرین دارند

    نظرات شما -
    • مطلع
      6

      نه عزیزم معلومه که از نگاه شما اسرائیلی ها جانتون از همه مردم دنیا مهمتره. بقیه باید بمیرند تا شما خوب زندگی کنید

  • محسن
    1

    غزه ایها رو شیر کردیم، نتونستیم پشتشون باشیم، با سیاستهای نادرستمون در کشته شدن آنها سهیمم، با این همه هزینه، اینم وضعیت داخلیمونه!

  • RFHB
    8

    درود به شرفش بن گویر دوست داریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      انشاالله باهاش محشور میشی

  • ناشناس
    6

    اون جهنم اول حماس حمله کرد وبعد اگر حماس و حامیان کثیفش اگر خدا را می شناسند واسمشان را گذاشتند مقاومت یا حزب الله ودم از پیامبروقرآن میزنند چرا به زن و بچه های اسرائیل تجاوز کردند مگر در ذات شیعه وسنی تجاوز داریم و حرام مطلق نیست اون وزیر آدم خوب وبا شخصیتی است اگر من بودم به ولای علی هم کرانه باختری هم غزه هم لبنان را فقط با اتم میزدم یا حرف از انسانیت نزن یا لامصب حرف میزنی روش وایستا چرا به زنان اسیر تجاوز کردید ها حرام زاده ها 🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱 درود بر اون وزیر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      حرف حق احسنت

  • ناشناس
    2

    چیزی که خودمون به چشم دیدیم چه کسی جنگ رو شروع کرد دارین دروغ تحویلمون میدین. چطور تاریخ رو از شما قبول کنیم؟

  • ناشناس
    2

    جواب های هوی است...نمی تانید وقت حمله خودتان شیرینی پخش کنید و وقت حمله طرف مقابل ژست مظلوم بگیرید...جواب نمیده

  • پرویز
    16

    این هم یک روز به سزای اعمالش می رسد . این از وعدهای خداوند است .

  • ناشناس
    22

    قیافش چقدرشبیه غربگداهای ایرانی هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      غربگدابرای رشدمعیشت وکم شدن فسادشرف داره به کودک ربایی وسپرکردن مردم بانون نزول وسهمیه نظام ربوی

  • عادل
    4

    حاج مصطفی تو میدانی علت چیه حکومت ایران شده دایه مهربان‌تر از مادر جنگ عرب چه به ما پارسی زبانها که حق حقوق ملت ۴۰ سال خرج اینها بشه در صورتی که مردم خودت تا کمر در سطل اشغالی دنبال یه لقمه نان. باشه این هم جزه بی ریشه ترین کسانی هست که این کاره میکنه

  • ناشناس
    0

    که اینطور پس ما اشتباهی گناه بندگان خدا مشعل وهنیه ونخاله وووو را شستیم .اونا جنگ را بوجود نیاورده بودند .خدا از سر تقصیراتمون بگذرد .شما که دستتون میرسه از مقام شامخ عظمای حضرات برامون طلب مغفرت فرمایید !!!

  • ناشناس
    1

    لابد طوفان الاقصی را این راه انداخته ما برعکس فهمیدیم به جای حلواخوران ، شیرینی خوران راه انداختیم

  • ناشناس
    4

    درود بر اسراییل صلح طلب و انسان قدرتمند و قلب پاک یعنی بن گویر

  • ناشناس
    7

    جنگ غزه چیه چرا تحریف میکنید و حمله طوفان الاقصی و پیروزی مقتدرانه حماس را بنام صهيونيست ها می‌نویسید

  • ناشناس
    2

    جنگ غزه رو که دلارهای بایدن و انتقال اونا به حماس شروع کرد

  • ناشناس
    1

    جنگ غزه رو که حماس راه انداخت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وقتی خدا به تو عقل نداده چه کاری از دست من برمیاد!؟

  • ناشناس
    2

    ا نشالله سقت شه هر چه زودتر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها