علم‌الهدی: هنرمندان و ورزشکاران این ظرفیت را دارند که توجیه شوند و از کمک آن‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات بهره بگیریم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، گفت: دست نامزدها را برای تبلیغات باز بگذارید این فضای باز اگر چه مهم است تا انتخابات با شور و نشاط ملی برگزار شود، اما ساحت قدسی امام رضا(ع) مهم‌تر است و توجه کنید فضای انتخاباتی بستری را برای هنجارشکنان فراهم نکند.

علم‌الهدی: هنرمندان و ورزشکاران این ظرفیت را دارند که توجیه شوند و از کمک آن‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات بهره بگیریم

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی که  امروز با حضور مدیران شهری، مسئولان استانی و فرماندهان رده‌های مختلف نیروهای مسلح استان برگزار شد، اظهار داشت: شور و نشاط انتخاباتی با فعالیت نامزدها حاصل می‌شود. دست نامزدها را برای تبلیغات باز بگذارید. شوراهای اجرایی و نظارت اگر اندکی با دست باز رفتار کنند، نامزدها خودشان مردم را برای حضور در انتخابات تهییج می‌کنند.

وی افزود: البته این فضای باز اگر چه برای ما مهم است تا انتخابات با شور و نشاط ملی برگزار شود، اما اینجا ساحت قدسی امام رضا(ع) از همه‌ چیز مهم‌تر است، بنابر این توجه کنید فضای انتخاباتی بستری را برای برخی هنجارشکنان فراهم نکند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت توجه به اصناف با هدف افزایش مشارکت مردمی خاطرنشان کرد: این موضوع خیلی مهم است. هنرمندان، ورزشکاران و اقشار مختلف بازاریان این ظرفیت را دارند که توجیه شوند و از کمک آن‌ها برای برگزاری پرشور انتخابات بهره بگیریم. در حال حاضر، کمتر از 50 روز به انتخابات باقی مانده و این عرصه باید با مشارکت خود مردم مدیریت شود.

افزایش 15 درصدی صندوق‌ای اخذ رای

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: امنیت، رقابت و سلامت اگر در اجرا مورد توجه قرار بگیرد، می‌تواند به خودی خود زمینه‌ساز افزایش مشارکت را فراهم کند. بر این اساس اگر شعب اخذ رأی پیروی از برنامه زمان‌‎بندی نداشته باشند، اگر صندوق‌ها به تعداد کافی فعال نباشند و اگر برگزارکنندگان و هیئت‌‎‌‌های اجرایی، رفتار صحیح و ضابطه‌‌مندی نداشته باشند، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که مردم پای‌کار بیایند و استقبال کنند.

وی تأکید کرد: به همین دلیل 4600 شعبه در سرتاسر استان فعال هستند که نسبت به دوره قبل انتخابات، 15 درصد افزایش از نظر تعداد صندوق‌ها را شاهد هستیم.شهرداران بدانند ما منعی نداریم که همه شهرداران و به‌ خصوص شهردار مشهدالرضا(ع)، اطلاع‌رسانی درباره جزئیات انتخابات را از همین لحظه آغاز کنند. آن‌چه منع قانونی دارد، آغاز به کار فعالیت تبلیغاتی نامزدهاست و بنابراین، سخن‎گفتن درباره انتخابات، موضوعی نیست که ممنوع یا نادرست باشد.

1900 شعبه اخذ رأی

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز با اشاره به پنج سرفصل عملیاتی ویژه در مورد انتخابات 11 اسفند گفت: در جانمایی صندوق‌های اخذ رأی، تجدیدنظر اساسی صورت گرفته است و بر این اساس، حدود 1900 شعبه اخذ رأی در گلوگاه‌ها و محل اجتماع مردم برپا خواهیم کرد تا به همراه افزایش 18 درصدی تعداد صندوق‌ها، شرایط به‌نوعی فراهم باشد که همه بتوانند به سهولت رأی بدهند.

وی افزود: تا پیش از این، یک صندوق سیار همه بیمارستان‌های مشهد را پوشش می‌داد اما امسال در هر بیمارستان یک صندوق قرار داده شده که در بخش‌های مختلف سیار است.

تقسیم‌‎بندی شهرستان مشهد به 14 منطقه ویژه

فرماندار مشهد با اعلام خبر رونمایی از نرم‌‎افزار ویژه انتخابات در روزهای آتی بیان کرد: یکی از راهبردهای ویژه برگزاری انتخابات در دوره امسال، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان است. طبق نظرسنجی‌ها، 53 درصد مردم اعلام کرده‌اند برای رأی دادن چشم به نظر نخبگان دارند و بر همین اساس، امسال برای اولین بار بیش از 40 استاد دانشگاه، چهره و شخصیت نخبگانی در ستاد انتخابات شهرستان فعال هستند تا یاری‎‌گر هیئت‌های اجرایی باشند. رونمایی از نرم‌‎افزار ویژه انتخابات در دهم بهمن‌‎‌ماه، یکی از دستاوردهای این مشارکت نخبگانی است و این ارتباط نزدیک استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار، سطح شهرستان مشهد به 14 منطقه ویژه تقسیم ‎بندی شده، شهرداران با مشارکت شهرداری مشهد پای‌کار آمده و رؤسای سیزده منطقه شهری هستند و یک منطقه روستایی هم متمرکز بر سازمان‌دهی این بخش و پاسخگویی شایسته به حضور مردم در شعب اخذ رأی روستایی خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست از اعظم عظیمی نویسنده کتاب «غم‌سوزی»، محمد حکم‌آبادی نویسنده کتاب «عملیات احیا» و الهام امین نویسنده کتاب «عقیله» به‌عنوان برندگان دو دوره اخیر جایزه فرهنگی جلال آل احمد تجلیل شد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    رای بی رای

  • ناشناس
    0

    مگه کسی رو برای خودتون نگه داشتید که به دادتون برسن؟
    دیگه آشپزهای توی تلویزون هم از لبنان و سوریه میارین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینا رو میارن که پول بیت المال بره تو جیب این عربا ن آشپزهای ایرانی

  • 🐜
    0

    فقط رفراندوم سراسری با حضور نهادهای بین‌المللی!!!

  • ناشناس
    0

    رای دادن یعنی تعیین صلاحیت کسی برای کاری
    وقتی شورای نگهبان خودش تایید میکنه ونظر مردم مهم نیست یعنی خودش رای داده نیاز به رای مردم نیست مگر برای دکوراسیون نظام

  • ناشناس
    1

    پیشنهاد میکنم موقتا دو صفر یک ها را به صحنه آورید شاید اون موقع جوانان از همه چیز محروم ایران به اشتیاق آنها در پای صندوقهای انتصابات حاضر شوند در این فرجه زمانی به حجاب مجاب گیر ندید

  • ملت
    0

    خدا لعنتتون کنه .دست بردارید از سر این ملت مظلوم

  • Mm
    0

    جناب! شما کل مردم ایران را توجیه کرده اید دیگر نیازی به توجیه جداگانه هنرمندان نیست!!

  • یلدا
    0

    کور خوندی.

  • ناشناس
    0

    باشه😎

  • ناشناس
    0

    الان. که. مر دم. نیاز. دارید. یادم دوم. برای. انتخابات. افتادید. اگزرذاست. میگیدقبل. انتخابات. مستمری. ما مستمری. بگیران را. زیاد. کنید. چرا. همش. دروغ. می‌گوید. ما. که. همش. سفره. ما. خالی. شرمنده. رزن. بچه. شکم. گزسنه. الانم. بفکر. چادر. زدن. در. خیابان. هستیم. از. شکم. سیری. حرف. نزنید. با. مستم ی. هفت. نیم. چه. خاکی. توسرمونبریزیم

  • J
    0

    جناب آقای علم الهدی
    یک سوال شرعی دارم . اگر طبق فرمایش شما تمام بانوان بیحجاب و هنجار شکن در روز انتخابات با همان سر و وضع مورد پسند استکبار ، پای صندوق حاضر بشوند آیا این مسئله حرام است ؟ حلال است ؟ ضمنا اگر با رای همین بیحجابان شخصی وارد مجلس شود آیا این شرعی است ؟

  • ناشناس
    0

    آخه مرد حسابی تو نبودی تمام کنسرتهای هنرمندان را تو مشهد ممنوع کردی حالا چطور روت میشه از هنرمند نام ببری هنرمندان به حرف تو گوش نمیدن چرا که تو به آنان ارزش قایل نبودی

  • ناشناس
    0

    شما با این شکم زیاد فشار نیار

  • فقرا
    0

    مردم دیگه شمارو ازبر هستند

  • بهلول
    0

    ازهنرمندان فقط مهران رجبى وداريوش ارجمندوازورزشكاران مهدى ترابى ووحيداميرى راداريد

  • مهرداد سربندی
    0

    لابد منظور جناب علم الهدا از کمک خواستن از هنرمندان برای افزایش مشارکت مردم . امیر تتلو و سحر قریشی و دنیا جهانبخت و ریحانه پارسا و ساسی مانکن و به احتمال زیاد معین و قمیشی و شادمهر و ... است. والا هنرمندی که هنرش در خدمت مردم باشد خلاف مردم عمل نمی کند

  • ناشناس
    0

    توجیه یعنی چه ؟یعنی هر کی در راستای اهداف پلید شماها قرار گرفت توجیه شده هر کیم مخالفت کرد گمراهه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها