علم الهدی: رأی دادن یک واجب شرعی و مانند ۲ رکعت نماز صبح است/ دشمن بیشتر از موشک، از حضور مردم وحشت دارد

امام جمعه مشهد گفت: رأی دادن که یک واجب شرعی و مثل دو رکعت نماز صبح است، اما فراگیرسازی این انتخابات، فراتر از واجب شرعی شخصی، تکلیف همه ماست.

علم الهدی: رأی دادن یک واجب شرعی و مانند ۲ رکعت نماز صبح است/ دشمن بیشتر از موشک، از حضور مردم وحشت دارد

سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، ضمن تبرک فرارسیدن سالروز ولادت امام باقر(ع) اظهار کرد: اهل بیت(ع) برای تشکیل حکومتی دینی تلاش داشتند، اما مردم به صحنه نمی آمدند. در همه امور مربوط به جامعه، مردم حرف اول را می‌زنند.

وی افزود: در عرصه رهنمود و توجه دادن به مردم، دو نکته حائز اهمیت است؛ یکی جهت دهی دقیق است تا مردم از ابتدا به دقت بدانند باید به کدام جهت حرکت کنند. دومی هم توان‎بخشی معرفتی به مردم است تا مردم بدانند چه کسی هستند، چه ظرفیت‎هایی دارند، دوست و دشمن خود را بشناسند، از ترفندهای توطئه آمیز بدخواهانشان آگاه باشند و اسلام برایشان به عنوان یک مکتب عملی مطرح باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه معجزه می‌کند، عنوان کرد: این میراث امام(ره) است که به ما یاد داد هرجا مردم باشند، همه چیز پیش می‌رود و ترقی می‌کند اما هرجا مردم کم گذاشتند، در آن جا شاهد عقب‌ماندگی هستیم.

علم‌الهدی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در خرداد سال ۱۳۴۲ در مسجد اعظم قم سخنرانی کرد و هر دو ویژگی برای هدایت که عرض شد، در آن سخنرانی موجود بود. یعنی هم رهنمود و هم توانبخشی معرفتی. دو روز بعد از این سخنرانی هم بود که در حادثه ۱۵ خرداد، مردم با سینه خشک در برابر گلوله داغ ایستادند و به شهادت رسیدند، اما دست برنداشتند زیرا از ظرفیت‎های خودشان و برنامه دشمنان آگاه شده بودند. انقلاب امام(ع) نیز از همین تاریخ آغاز شد و همین مردم بودند که با نهضت خود، دشمنشان را ذلیل کردند و با خفت، او را از کشور بیرون انداختند.

امام جمعه مشهد گفت: برای نسل امروز ما باید انقلاب بازخوانی شود، چون این نسل فعال با وجود همه ظرفیت‌های سرشار خود، نه پیروزی انقلاب را درک کردند، نه امام(ره) را از نزدیک شناختند و نه دفاع مقدس و جزئیات آن را دیده‌اند. این عزیزان جوان و نوجوان باید بدانند انقلاب از کجا شروع شد، به کجا رسید و کشور را به کجا رساند. عزیزان من، این را بدانید که در طول این سال ها هرجا مردم در صحنه آمدند، دشمن شکست خورد، اسلام پیروز شد و کار جلو رفت و این سنت دین ماست.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امیرالمومنین(ع) در عهدنامه مالک اشتر مبنی بر اینکه ستون دین و عامل پیش‎برد جماعت مسلمانان و شکست دادن دشمنان، حضور مردمی امت است، گفت: این همان تصویری است که ما از ایام ‎الله و مناسبت هایی همچون انتخابات داریم؛ جایی که از روز قدس و ۱۳ آبان گرفته تا ۲۲ بهمن، مردم به میدان می‌آیند، اما در انتخابات است که حضورشان بیش از همیشه چشم دشمن را کور می کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه وحشت دشمن از حضور مردم بیش از تأثیر توانمندی‌های دفاعی کشور است، اظهار کرد: اگر امروزه توانمندی‌های دفاعی و تسلیحات نیروهای مسلح ما به این درجه رسیده است، هنوز هم آن چیزی که دشمن را می ترساند، حضور مردم ماست. به همین دلیل هم دشمن می‌خواهد با ناامید کردن و تبلیغات سوء، کاری کند در انتخابات شرکت نکنید. اینجاست که می‌گوییم حتی اگر سلاح‌های ما ۱۰ برابر شرایط کنونی هم باشد، اگر دشمن یقین کند مردم با این نظام نیستند، در حمله نظامی و تجاوز به خاک این کشور حتی صبح را تا ظهر معطل نمی‌کند.

امام جمعه مشهد افزود: معنای انتخابات، شریک شدن مردم در نظام است تا ثابت کنند خودشان به عنوان مباشر در صحنه دخالت دارد. نظامی هم که ۸۰ میلیون مباشر و همکار داشته باشد، هیچ قدرتی در عالم توان مقابله با آن را نخواهد داشت. در این هنگام است که رهبر معظم انقلاب، شرکت در انتخابات را واجب شرعی دانستند. هرکس هم که واجب شرعی را عمداً ترک کند، مسئول است. خدا و پیامبرش هم با کسی که واجب شرعی را عمداً ترک کند، کاری ندارند. همه آن‌هایی هم که در راه تبیین القائات ناامیدکننده دشمن فعالیت می‌کنند، بدانند که سرباز آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با محور مقاومت، خاطرنشان کرد: اسرائیل که خود را یک ارتش مستقل و قدرتمند می‌دانست، در سه ماه گذشته هنوز نتوانسته یک گروه چریکی و یک قوم کوچک را به زانو دربیاورد. چون مردم خودشان ایستاده‌اند و نمی‌خواهند سر خم کنند. در ایران اسلامی نیز همین طور است. این دشمن که با همه توان خود در فلسطین به میدان آمد اما حریف یک قوم ۲ و نیم میلیونی در باریکه غزه نشد، این دشمن می‌خواهد حریف ۸۰ میلیون ایرانی شود؟

وی ادامه داد: از بامداد شب گذشته آمریکا به صورت مستقیم در یمن به میدان آمده و مناطقی از این کشور را بمباران کرده است. در مقابل، یمنی‌ها می خندند و این حمله را به تمسخر می‌گیرند. چرا؟ چون سال‌ها توسط ائتلاف مزدوران آمریکا بمباران شدند و در محاصره بودند. اکنون ارباب آن نوکرها به میدان آمده است با این حال، در این میدان، این ملت همان کسانی هستند که مرد و مردانه ایستاده‌اند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عظمت این نظام، به این است که مردم در همه عرصه‌ها به میدان بیایند، گفت: اینجاست که شما مرد و زن نمازجمعه‎خوان و مومن و انقلابی باید به میدان بیایید و در مقام جهاد تبیین، عزیزان و اطرافیان خود را آگاه کنید که فایده حضور در انتخابات چیست. رأی دادن که یک واجب شرعی و مثل دو رکعت نماز صبح است، اما فراگیرسازی این انتخابات، فراتر از واجب شرعی شخصی، تکلیف همه ماست تا ناامیدی در این عرصه نیز بر ناامیدی‌های قبلی دشمن افزوده شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    شکم مردان ما به پشتشون چسبیده حاجی ...چرا واجبات فقط منافع شمامیچرخه

  • ترک
    1

    شماها همیشه از کلمه دستوری استفاده ی کنید یعنی تو باید. من نه نماز صبح را می خواهم نه رای دان را

  • J
    0

    علم جان ، باور کن حرفات جواب نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها