روزنامه اسرائیلی افشا کرد

جزئیات تنش کلامی میان وزرا در کابینه اسرائیل

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان جلسه کابینه که عصر چهارشنبه گذشته برگزار شد و دو ساعت و نیم به طول انجامید، با «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی، درگیر تنشی لفظی درخصوص اوضاع جنگ اسرائیل در نوار غزه شد.

جزئیات تنش کلامی میان وزرا در کابینه اسرائیل

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: « بن‌گویر به وزیر دفاع گانتز حمله کرد و گفت: وقتی گفتی نیاز به اقدامات متقابل هدفمند است، خندیدم. گفتی من چیزی متوجه نشدم. شاید تکبر و فخرفرشی کافی است.»

گالانت به او پاسخ داد: «ما می‌دانیم که داریم چه کار می‌کنیم. اینکه شاباک از تو بازجویی و تحقیق کرده بدین معنی نیست که تو از نحوه فعالیت آن اطلاعات داری»، بعد از آن «میری ریگیف»، وزیر حمل و نقل گفت: «اوه، نمایش شروع شد، الان پاپ‌کورن را بیرون می‌آورم» و سپس یک بسته پاپ کورن را بیرون می‌آورد.

سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) در سال‌های اخیر با بن‌گویر به دلیل روابط وی با سازمان‌های افراطی اسرائیل بازجویی و تحقیقات انجام داده است.

در مقابل، بن‌گویر در پاسخ به گالانت گفت: «تعداد زیادی از تروریست‌ها در رفح، در جنوب نوار غزه پنهان شده‌اند و زمان فعالیا در آنجا نیز فرا رسیده است.» گالانت پاسخ داد: آیا قبلاً به رفح رفته‌اید؟

بن گویر مدعی شد: زمانی که تو در غزه نبودی، من در آنجا بودم اما وقت آن رسیده که دست از تحقیر برداری» اما گالانت به او پاسخ داد: «بله در این باره شنیده‌ام!»

این اولین درگیری لفظی در جلسات کابینه اسرائیل در هفته‌های اخیر نیست به طوری که بن گویر، رهبر حزب راست افراطی قدرت یهود در همه این تنش‌ها دست داشته است.

یدیعوت آحارونوت افزود: این نشست همچنین شامل درگیری شدید بین دیوید امسالم، وزیر همکاری منطقه‌ای و بنی گانتز، وزیر شورای نظامی، قبل از تنش میان گالانت و بن‌گویر بود.

بر این اساس، مشاجره لفظی از زمانی آغاز شد که امسالم، گانتز را متهم کرد که گفت‌وگوهای جلسات را به رسانه‌ها گزارش می‌دهد و گانتز در پاسخ گفت: «من به رسانه‌ها لو نمی‌دهم و آماده‌ام با دستگاه دروغ‌سنج آزمایش دهم.» سپس نتانیاهو مداخله و سعی کرد جلوی این درگیری را بگیرد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها