تنش ایران و اسرائیل وارد مرحله سوم می شود/ پاسخ ایران، درون مرزهای فلسطین اشغالی؟

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند پاسخ ایران به فعالیت های خرابکارانه اسرائیل چگونه خواهد بود و این باعث شده فعالیت نیروهای امنیتی صهیونیست آشفته باشد و نتوانند بر روی یک هدف تمرکز کنند.

تنش ایران و اسرائیل وارد مرحله سوم می شود/ پاسخ ایران، درون مرزهای فلسطین اشغالی؟

به گزارش خبر فوری، چالش و درگیری ایران و اسرائیل وارد فاز جدیدی شده است. با افزایش فعالیت و پیشرفت هسته ای ایران، اسرائیل نیز فعالیت های خرابکارانه خود را افزایش داده است. تا چند ماه قبل، مقامات رژیم صهیونیستی امیدوار به همراهی غرب و آمریکا بودند اما با شکست مذاکرات هسته ای و بن بست برجام، همانطور که پایگاه هاآرتص نوشته، اسرائیل خود را تنها می بیند (اینجا بخوانید) و به همین دلیل، بیش از هر زمانی به دنبال این است که با فعالیت های خرابکارانه خودش مانع از تداوم فعالیت هسته ای ایران شود.

سه مرحله از عملیات خرابکارانه اسرائیل

به نظر می رسد فعالیت های خرابکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران حداقل سه مرحله را از سر گذرانده اند. این سه مرحله بدین شرح هستند:

- فعالیت خرابکارانه برون مرزی علیه ایران ( به خصوص در سوریه و عراق)

-فعالیت خرابکارانه درون مرزی مربوط به سایت ها و فعالیت های هسته ای (مانند اقدام خرابکارانه در نطنز)

- فعالیت خرابکارانه درون مرزی همه جانبه و ‌نه‌ لزوما مرتبط به فعالیت هسته ای (یا به قول هاآرتص، سیاست بیایید به هم بریزیم).

با ورود رژیم صهیونیستی از فاز دوم به سوم و ترور دانشمندان هواوفضا، فعالیت سایبری علیه برخی نهادهای غیرنظامی و ترور نیروهای غیرمرتبط به فعالیت های هسته ای ایران، حالا منطقه وارد تنش و ترسی بی‌سابقه شده است. این ترس از آن رو است که اسرائیل گمان دارد ایران به زودی به فعالیت های خرابکارانه پاسخ می دهد اما دقیقا نمی داند که این پاسخ چگونه و از چه سمتی وارد خواهد شد.

سردرگمی اسرائیل در پیش بینی پاسخ ایران

ترس و نگرانی فوق الذکر در گزارش پایگاه تایمز اسرائیل نیز مشخص و عیان است. نویسنده گزارش این پایگاه بر اساس اظهارات اخیر خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید دارد که احتمالا پاسخ ایران به فعالیت‌های خرابکارانه اخیر اسرائیل نیز درون مرزی باشد و نه برون مرزی، چرا که آنطورکه خطیب زاده گفته ایران در منطقه ثالث به اسرائیل پاسخ نمی دهد و احتمالا پاسخ ایران نیز درون مرزهای فلسطین اشغالی خواهد بود‌.

این در حالی است که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت نگران مناطق خارجی که محل فعالیت مشترک ایران و اسرائیل است، هستند. ترکیه جدی ترین نگرانی اسرائیل است. رژیم صهیونیستی از همه اسرائیلی های ترکیه خواسته است هر چه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند. نگرانی اسرائیل به این دلیل است که فعالیت نیروهای ایرانی در استانبول و سایر شهرهای ترکیه زیاد است و ایران به خوبی می تواند در این منطقه پاسخ فعالیت های خرابکارانه اسرائیل را بدهد. به جز این، بر اساس گزارش پایگاه اورشلیم پست، دو منطقه کردستان عراق و بلندی های جولان نیز از جمله مناطق خارجی هستند که می توانند برای اسرائیل تهدید کننده باشند (اینجا بخوانید).

با این حال، اظهارات اخیر مقامات ایران، پایگاه تایمز اسرائیل را بر آن داشت که برخلاف رسانه های دیگر و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، خطر و تهدید بزرگتر را مربوط به داخل اسرائیل بداند. همانطور که اسرائیل فعالیت خارجی و نیابتی خود را تبدیل به فعالیت داخلی کرده، قاعدتا پاسخ ایران نیز داخلی خواهد بود و از درون اسرائیل به آن ضربه خواهد زد.

فعالیت آشفته نیروهای امنیتی اسرائیل

مساله و ابهام رسانه های اسرائیل درباره پاسخ ایران به فعالیت های خرابکارانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد. هنوز رسانه ها و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند که پاسخ ایران چگونه خواهد بود و این باعث شده فعالیت نیروهای امنیتی صهیونیست آشفته باشد و نتوانند بر روی یک هدف تمرکز کنند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • ناشناس
    16

    چقدر اسراییل را بدبخت نشان داده ای. کسی باور نمی کند شاید فقط خود نویسنده باور داشته باشه که ان هم معلوم نیست.

    نظرات شما -
    • حالا یکی
      5

      معلومه که عددی نیستند اصلا اسرائیل به اندازه نقطه است و ایران به اندازه گربه

  • ناشناس
    13

    مردم زیر بار گرانی و فشار اقتصادی دارن نابود میشن ، شماها تو چه فکر هستید . بازی ایران و اسراییل مثل دو تا بچه شده که هی میخوان به هم رکب بزنن . لعنت به شما و اسراییل .

  • ناشناس
    11

    فعلا که اونا خواب رو براتون حروم کردن... و ....

  • ناشناس
    12

    بیاری خدا که جنگی نشود که جنگ خانه خراب کن هست آوارگی هست کشتن انسانها هست .انشاالله هردو طرف باهم صلح بکنند توافق انجام بشه تحریمها برداشته بشه ملت مظلوم ایران نفس راحتی بکشند کمرمون شکست زیر این همه جنس گرون العان یه عده جنگ طلب میان ومنفی میدهند

  • محسن
    15

    کاش شهروند اسراییل بودیم

    نظرات شما -
    • 4

      مگر الان نیستی.

  • ناشناس
    1

    آخه اونا مثل ما از همه چیز خبر ندارند .

  • آيرام
    8

    ما چهل سال نفهميديم دشمنى ايران با اسراييل چيه ،سرزمين اعراب را گرفته ،خوب به ما چه،سرزمين اسلامى بوده ،خوب خداوند قبله اش را از فلسطين برگرداند ،به ما چه خودشون دارند صلح ميكنند اونوقت ايران كاسه داغ تر از آشه يايكًجورى ما مردم را سرگرم ميكنند وحواسمون را پرت ميكنند واسه كارهاى ديگه ،حيف يك تار موى جوانانمان كه در سوريه توسط اسراييل گشته ميشونداعراب نوارغزه وفلسطين به خون ما ايرانيها تشنه اند به كجا چنين شتابان

  • ناشناس
    7

    خخخخخخ ؟
    فرودگاه دمشق بعد از بمباران راه افتاد ؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    7

    کاش یه جنگ تمام عیار بشه تکلیف ملت هم معلوم بشه .تا کی باید اسیر سیاست های جمهوری اسلامی باشیم مگه تر کیه و عربستان مسلمون نیستن چرا ما باید از فلسطین دفاع کنیم البته که این بهانه هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نه عربستان که اصلا مسلمان نیستند و اهدافشون با اسلام تعارض منافع داره اون ترکیه مسلمون هم که شما میگید معلوم شده که حامیه تروریست های شمال عراقه و هنوز هم خودش مستقیم به عراق حمله میکنه
      تا کی نادانی و کور کردن خود؟

  • ناشناس
    5

    هیچ تنشی وجود نداره ، تنش فقط برای مردم ایرانه ، هر سال دریغ از پارسال ، ۴۰ سال قبل همین حرف ها و شعارهای مرگ بر اسرائیل بود ، بعد از ۴۰ سال اسرائیل قدرتمندتر شد ، چندین شهرک ساخت ، مردم ایران بعد از ۴۰ سال به چه کنم ، چه کنم افتاده اند ، اونیکه پولداره یه جور در عذابه ، اونی که فقیره صدجور در عذابه ، مردم ایران تاوان چالش های فرضی بین اسرائیل و گروه های مذهبی شده اند . هیچ چالش و جنگی وجود نداره . ( دعوا برای لحاف ملا است ) .

  • محمد
    7

    خاکبرسرنان همش دنبال تنش هستید

  • هاذی
    3

    بس کنید دیگه بیاین با همه جهان دوست باشیم بابا کشورای دیگه مثل ادم باهمه دوست هستند وپیشرفت می کنند وما سر ارمان های مسخره عقب گرد می زنیم از قطر یاد بگیرین با توتال فرانسه گاز مشترک ما رو می فروشه ومردمش در رفاه ودعا به جان با عقل مسیولینش می کنند

  • ناشناس
    5

    به جای سلام ابراهیم باید بگیم سلام اسرائیل.

  • ناشناس
    4

    نظام مقدس ولایت اسلامی ، با توجه به شرایطی که در داخل و خارج از کشور دارد نیاز به یک جنگ دارد که از مشکلات و نواقص و..... فرار کند بهترین راه ایجاد جنگ ولو به قیمت جان صدها هزار نفر .
    آگاه باشید!!

  • خرافه پرست
    2

    ،تمام گره هاییکه قبلا قبلا با دست باز می شدند خالا مردم مجبورند با دندون بازش کنند،کشورهاییکه موجودیت حغرافیایی بر نقشه کره خاکی ندارند،همه چیزمان زا بر سر انها قمار کردیم،به جای فریب و مکر بر مردم بیچاره،با خرد و دانش سیاست درستی با کشورهای جهان در راستای منافع مردم بنا بگذاریم که بهترین راه ،راه درست و ازموده شده در جهان هست.

  • مهدی
    6

    شما جرأت حمله به اسراییل را ندارید ۴۴ ساله داره جوان‌های ما را می‌کشه شما چه کردید فقط لاف......

    نظرات شما -
    • 2

      الان کجاست

    • 1

      خب نباید به اسرائیل حمله کنیم اگر به فقه نظامی آشنایی داشته باشید، نکته بعدی امام(ره) گفت اسرائیل بایدازصفحه روزگارمحو شود اما توسط چه گروهی و چه مدتی نگفتند، همینطوری خودبه خود اسرائیل محو می شود

  • احمدته بارزاده
    5

    مارابه اسراییل چه بیاییدبریددنبال بدبختیهای مملکت خودمون پنجاه درصداسراییلیهاهموطنهای خودمونن خودشون میدونن با اعراب میخان صلح کنن میخان جنگ به ماچه

  • داوود
    6

    این همه دروغ تموم نشد بازم

  • 2

    اگر استدلال تو‌ درسته باشه، آلمان‌نازی و هیتلر یهودی ها را کشته چرا سرزمین فلسطین اشغال شده است.

  • فتاحی
    5

    چه برنامه های ردیفی می سازید ، اعتراض بازنشستگان تو هر شهر با شعار خوشگل ، گران شدن بنزین ، حمله ی ایران درون خاک اسرائیل اما دوتاش دروغهای شاخدارن ولی سومی حقیقت داره بهش بگید.

  • علی
    4

    اسرائیل دست پا میزند درحال غرق شدن با کشور های اطراف عربی که تازه به اوپیوسته اند .اینها هل شدن نمیدانندچکار کنند زمانی رفتن ده نفر در یک عملیات هواپیما ربایی نجات دادن درآفریقا دردرست یادم مونده باش به مامورین خود میبالند شما از مامورین آمریکایی بهتر نیستیدخودشان خراب کردن شما لایق اتم نیستید که هی حرف ازاتم عمر اسرائیل نزدیک است خود به خود به دست ایرانیان آزاد وبدست ایرانیان یهودیان خاک میشن محو.

  • حمید
    0

    اگه ایران میخواست کاری علیه اسرائیل بکنه تو این چندین چند مرتبه ای که هم دانشمندها رو ترور کرد هم سایتها رو منفجر کرد انجام میداد.نمیدونم چرا میترسن

  • ناشناس
    0

    پاشید جم کنید این کاسه کوزه رو مردمو به بدبختیو فلاکت کشوندیت به خاک سیا نشوندیت با یه مشت خبر دروغ و تکراری فکر مردمو از گرونی منحرف میکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها