عربستان به شایعات پایان داد؛ در پایگاه هوایی ملک فهد خبری نیست

عربستان سعودی انتشار گزارش ها مبنی بر ورود نیروهای خارجی به یکی از پایگاه های نظامی این کشور همزمان با حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن را تکذیب کرد.

عربستان به شایعات پایان داد؛ در پایگاه هوایی ملک فهد خبری نیست

خبرگزاری عربستان سعودی ( واس ) در بیانیه کوتاهی که به نقل از سرتیپ « ترکی المالکی» سخنگوی رسمی وزارت دفاع این کشور صادر شد، افزود: آنچه که در مورد ورود نیروهای خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد در طائف منتشر شده، بی اساس است.

خبرگزاری رسمی عربستان ، جزئیات یا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه گزارش شده است ارائه نکرد.

این بیانیه ساعاتی پس از حمله آمریکا و انگلیس به مناطقی در استان های مختلف یمن، صادر شد.

پیشتر وزارت امور خارجه عربستان در واکنش به حمله تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس به یمن، اعلام کرد که ریاض با نگرانی این «عملیات نظامی» را دنبال می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه خود خواستار خویشتنداری و پرهیز از تشدید تنش شد و بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه دریای سرخ تاکید کرد.

عربستان پیش از این نیز حاضر نشد به ائتلاف آمریکا در دریای سرخ ملحق شود.

از سوی دیگر وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات آمریکایی که در طرح و آماده سازی این حمله مشارکت داشته، مدعی شد که ریاض به دلیل تأثیر احتمالی بر گفت‌وگوهای صلح در بین عربستان و یمن به شدت با این حمله مخالفت کرده است.

تحلیلگران مسائل خلیج فارس گزارش دادند که این اقدام برای جلوگیری از به خطر افتادن صلح در یمن صورت گرفت.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رابی
    1

    دروغ گفتن که مالیات ندارد.حالا یک دروغ مصلحتی گفته که از نظر شرعی نیز ایراد ندارد.آمریکا و انگلیس هیچ وقت بدون هماهنگی عربستان به یمن حمله نمی کردند.زیرا نیروهای عربستانی با جغرافیای یمن و مواضع حوثی ها اشراف بیشتری دارند .اتفاقا الان عربستانی ها توی ک...نشان عروسی است.

  • محمد
    2

    عربستان دروغ میگه داره فریبکاری میکنه ازترس موشکهای یمن باید عربستان قطر وامارات رابزنند الان بهترین موقع است دراستانه جام ملتهادرقطر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها