ادعای نخست وزیر انگلیس:

حملات به یمن طبق قوانین بین‌المللی مجاز هستند!

نخست وزیر انگلیس در توجیه حملات متجاوزانه به یمن مدعی شد حملات هوایی اخیر این کشور به همراه آمریکا طبق قوانین بین‌المللی «مجاز» هستند!

حملات به یمن طبق قوانین بین‌المللی مجاز هستند!

دفتر «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس امروز جمعه در پی حملات هوایی که کشورش به همراه آمریکا و مشارکت متحدان دیگر علیه مواضع نظامی در چند استان یمن انجام داد ادعا کرد این حملات طبق قوانین بین‌المللی به دلیل حملات به کشتی‌ها از جمله کشتی‌هایی با پرچم انگلیس در دریای سرخ، «مجاز» محسوب می‌شوند!

دفتر ریشی سوناک مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله) «در یک دوره مستمر» حملات زیادی را به کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دادند و در ۹ ژانویه (۱۹ دی) نیز به یک کشتی جنگی انگلیسی حمله کردند.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر سوناک آمده است: «بریتانیا طبق قوانین بین‌المللی اجازه استفاده از زور در یک چنین شرایطی که دفاع شخصی تنها تدبیر شدنی برای برخورد با یک حمله مسلحانه قریب‌الوقوع یا عملی محسوب می‌شود را داشته و در این شرایط استفاده از این زور لازم بوده و به شکلی متناسب انجام پذیرفت.»

دفتر نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد، لندن طبق منشور سازمان ملل، شورای امنیت این سازمان را از اقدامات مطلع خواهد کرد.

همچنین «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در ادامه لحن تهدید آمیز علیه یمن امروز جمعه گفت لندن آماده استفاده از تدابیر بیشتری به عنوان «دفاع شخصی» است.

دیوید کامرون در مصاحبه با شبکه «العربیه» ادعا کرد لندن آماده اتخاذ تدابیری بیشتر در دریای سرخ است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز جمعه گفت، روسیه حملات هوایی اخیر آمریکا و انگلیس به یمن را با توجه به اینکه قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای مجوز دادن به آنها تصویب نشده، نامشروع دانسته و آنها را محکوم می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ارتش‌های آمریکا و انگلیس اوایل روز جمعه چندین حمله هوایی را علیه نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند.

نیروهای مسلح یمن بیانیه‌ای را درباره تجاوز امروز آمریکا و انگلیس صادر کرد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای درباره حمله امروز آمریکا و انگلیس به یمن گفت: دشمن آمریکایی و انگلیسی تجاوزی را با ۷۳ حمله به یمن انجام داد. این تجاوز منجر به شهادت پنج تن و زخمی شدن ۶ تن از نیروهای مسلح یمن شد. ما در هدف قرار دادن تمام طرف‌هایی که از سوی آن تهدید می‌شویم تردید نخواهیم کرد. این تجاوز هرگز ما را از موضع خودمان درباره حمایت از مظلومیت ملت فلسطین باز نخواهد داشت.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    وقتی می زنی می خوری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      حوثی ها فقط بلدن کشتی های باری و تجاری را بزنن؟؟
      ناو جنگی بزنید

  • ناشناس
    4

    قوانین بین الملل فقط برای ۵ کشور است و بس.

  • یلدا
    3

    درود بر انگلیس و آمریکا.

  • ناشناس
    1

    ایا حمله روسیه به اوکراین و اشغال آن و ۲۰ درصد از خاک این کشور را به خاک خودش، الحاق کردن، ،و هم چنین گرجستان و...قانونی است و طبق حقوق بین الملل است؟؟؟چطور روسیه می خواد درس رعایت حقوق بین الملل به دیگران بدهد؟؟؟؟!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها