جراحی مخفیانه وزیر دفاع آمریکا جنجال به پا کرد

جنجال سیاسی بر سر عمل جراحی مخفیانه وزیر دفاع آمریکا ادامه دارد.

 جراحی مخفیانه وزیر دفاع آمریکا جنجال به پا کرد

الجزیره نوشت: پس از اینکه مشخص شد لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از دوشنبه گذشته در بیمارستان بستری بوده و تحت عمل جراحی قرار گرفته و بسیاری از مقامات ارشد کاخ سفید از جمله جو بایدن، رئیس جمهور از آن بی خبر بوده اند، گفت:  مسئولیت کامل این رازداری را بر عهده می گیرد.

آستین که ۷۰ سال سن دارد، در روز ۱ ژانویه به دلیل آنچه پنتاگون اعلام کرد «عوارض ناشی از یک روش پزشکی انتخابی» بود، در مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید بستری شد.

محرمانه بودن بستری شدن آستین در بیمارستان نقض پروتکل استانداردهای نظامی در ارتش آمریکا است و در بحبوحه جنگ اسرائیل و غزه و تشدید تنش در خاورمیانه صورت می گیرد. منتقدان می‌گویند آستین درست پایین تر از بایدن در بالای زنجیره فرماندهی ارتش ایالات متحده قرار دارد و باید در لحظه آماده پاسخگویی به هر نوع بحران امنیت ملی باشد.

در واکنش به انتقادها آستین در بیانیه ای گفت: «می‌دانم که می‌توانستم کار بهتری انجام دهم و اطمینان حاصل کنم که به عموم مردم به درستی اطلاع‌رسانی می‌کردند. ما این مهم است که بگوییم: این روش پزشکی من بود و من مسئولیت کامل تصمیماتم در مورد افشای اطلاعات را می پذیرم.»

وی افزود به زودی به پنتاگون بازخواهد گشت. وزارت دفاع آمریکا هم گفته است که آستین وظایف کامل خود را از روی تخت بیمارستان در عصر جمعه از سر گرفته است.

گفتنی است قبل از اینکه مقامات پنتاگون به جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید در مورد این وضعیت اطلاع دهند، وبسایت پولیتیکو اولین رسانه‌ای بود که فاش کرد آستین سه روز است در بیمارستان بستری است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها