اولین جراحی بین المللی رباتیک در بیمارستانی در شیلی انجام شد/ ویدئو

اولین جراحی بین المللی رباتیک در بیمارستانی در شیلی انجام شد.

اولین جراحی بین المللی رباتیک در بیمارستانی در شیلی انجام شد/ ویدئو

اولین جراحی پزشکی بین‌المللی با استفاده از یک ربات مغناطیسی در روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه و در یک بیمارستان دولتی در شیلی انجام شد.

یک ربات در برنامه جراحی مارس (MARS) از آهنربا‌های قدرتمند برای انجام عمل‌های جراح نسبتا آسان و کارآمدتر استفاده می‌کند. این ربات که ساخته یک شرکت نوآوری در کالیفرنیای آمریکا است، برای اولین بار برای برداشتن کیسه صفرای یک بیمار، در شهر سانتیاگوی شیلی به کار گرفته شد.

به گفته استارتاپ آمریکایی سازنده طراح این فناوری، این ربات به جراحان این امکان را می‌دهد که یک آهنربای کوچک را به اندام‌هایی مانند کبد وصل کنند و از بازو‌های رباتیک با آهنربا‌های پرقدرت روی شکم بیمار، برای جابه‌جا کردن اندام‌ها در فاصله کوچک استفاده کنند.

آلبرتو رودریگز-ناوارو، پزشک و بنیانگذار لویتا مگنتیک (Levita Magnetics) به خبرنگار رویترز گفت: این سامانه همچنین کنترل دوربین را به جراح می‌دهد و امکان دید بهتر را حین جراحی فراهم می‌کند.

وی پس از پایان موفقیت آمیز عمل جراحی درباره مزایای به‌کارگیری این فناوری به رویترز گفت: برای بیمار بهتر است، با برش‌های کمتر و درد کمتر، روند درمان را با سرعت بیشتر طی کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، این شیوه جراحی را در ماه سپتامبر تایید کرد. این ربات اولین جراحی خود را در ماه اکتبر و در بیمارستانی در کلیولند اوهایو در آمریکا انجام داد.

 

حجم ویدیو: 20.75M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها