اختلاف دموکرات‌ها در جنگ غزه بالا گرفت/ دومین کناره‌گیری در دولت بایدن

یکی از مشاوران ارشد وزارت آموزش و پرورش آمریکا به‌دلیل نحوه مدیریت رئیس‌جمهور بایدن در جنگ اسرائیل و حماس استعفا کرد. او دومین مقامی است که چنین می‌کند؛ زیرا دولت با اختلاف نظر بر سر حمایت ایالات متحده از بمباران اسرائیل در غزه مواجه است.

اختلاف دموکرات‌ها در جنگ غزه بالا گرفت/ دومین کناره‌گیری در دولت بایدن

«اریکا ال.گرین» در گزارش ۴ژانویه در نیویورک‌تایمز نوشت، طارق حبش، مشاور که تنها منصوب سیاسی آمریکایی- فلسطینی این وزارتخانه است، روز چهارشنبه اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند به دولتی خدمت کند که «جان میلیون‌ها بی‌گناه را به خطر انداخته است.» حبش در مصاحبه‌ای در روز پنج‌شنبه گفت که او پس از اینکه احساس کرد که «نا‌همدلی و عدم شناخت انسانی از سوی رئیس‌جمهور درباره من وجود دارد» به این تصمیم رسیده است.

حبش که در ایالات متحده متولد شد؛ اما از نوادگان مسیحیان فلسطینی است که در سال۱۹۴۸ از یافا اخراج شدند، گفت: «من به کمک به مردم اهمیت می‌دهم. من فکر می‌کردم رئیس‌جمهور هم این کار را می‌کند.» حبش در نامه استعفای خود در تاریخ ۳ژانویه، خطاب به وزیر آموزش، میگل کاردونا گفت که او دیگر نمی‌تواند به دولتی خدمت کند که «جان میلیون‌ها بی‌گناه را به خطر انداخته است.» حبش در این نامه نوشت: «ناگفته نماند که همه خشونت‌ها علیه مردم بی‌گناه وحشتناک است. من برای از دست رفتن هر انسانی سوگوار هستم؛ اما نمی توانم دولتی را نمایندگی کنم که برای جان تمام انسان‌ها به یک اندازه ارزش قائل نیست.» حبش به‌عنوان مشاور در دفتر برنامه‌ریزی، ارزیابی و توسعه سیاسی خدمت کرده بود و در آنجا روی مسائل مربوط به سیاست آموزش عالی مانند وام‌های دانشجویی، دسترسی به کالج و استطاعت کار می‌کرد.

او دومین مقامی بود که به‌دلیل سیاست‌های دولت درباره جنگ استعفا داد. در ماه اکتبر، اندکی پس از آغاز بمباران اسرائیل، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه به‌دلیل تصمیم ایالات متحده برای ارسال سلاح و مهمات به اسرائیل درحالی‌که ساکنان غزه را محاصره کرده بود، استعفا کرد و آن را «حمایت کورکورانه از یک طرف» خواند. سایر کارکنان نامه‌های سرگشاده و البته ناشناس نوشته و از دولت خواسته‌اند از آتش‌بس حمایت کند. هنگامی که از کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید پرسیده شد، درباره استعفا به خبرنگاران گفت که «افراد حق دارند نظر خود را ابراز کنند» و دولت فهمیده است که این یک «زمان احساسی» است. او سوالات دیگری را به اداره آموزش و پرورش ارجاع داد و گفت: «برای او در تلاش‌های آینده آرزوی موفقیت داریم.»

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها