نقشه اسرائیل برای اداره و کنترل امنیت باریکه غزه پس از جنگ: حماس دیگر حاکمیت نخواهد داشت

آخرین تحولات جنگ حماس و اسرائیل در روز جمعه ۱۵ دی سال ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۵ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی را در این صفحه دنبال کنید.

 نقشه اسرائیل برای اداره و کنترل امنیت باریکه غزه پس از جنگ: حماس دیگر حاکمیت نخواهد داشت

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، پیشنهادهایی را برای اداره آینده غزه پس از پایان جنگ این کشور با حماس ارائه کرد و گفت که حاکمیت فلسطینی‌ها در باریکه غزه محدود خواهد بود.

به گفته آقای گالانت مسئولیت بازسازی ویرانی گسترده باریکه غزه بر عهده گروهی متشکل از چندین کشور خواهد بود و مصر نیز بر اساس این طرح که وی جزییات آن را مشخص نکرد، نقش ایفا خواهد کرد.

بر اساس طرح یوآو گالانت، در نهایت مسئولیت اداره باریکه غزه بر عهده فلسطینی‌ها خواهد بود. به گفته وی «ساکنان غزه فلسطینی هستند، بنابراین نهادهای فلسطینی مسئول خواهند بود، با این شرط که هیچ اقدام خصمانه یا تهدیدی متوجه دولت اسرائیل نباشد.»

برخی از اعضای راست افراطی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌گویند که فلسطینی‌های غزه باید تشویق به ترک این باریکه شوند و در کشوری دیگر سکنی گزینند.

اگرچه ممکن است پیشنهادات آقای گالانت عملی‌تر از پیشنهادهای برخی دیگر از اعضای کابینه‌ دولت اسرائیل تلقی شود، اما به احتمال زیاد توسط رهبران فلسطینی و کشورهای منتقد سیاست‌های تل‌آویو رد خواهد شد. 

نقشه اسرائیل برای اداره باریکه غزه پس از جنگ: حماس دیگر حاکمیت نخواهد داشت؛ تل‌آویو کنترل کلی امنیت را بدست خواهد گرفت

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در کنار جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نقشه نوار غزه را بررسی می‌کنند

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    جنگ اسرائیل و غزه ب ایران و ایرانی هیچ ربطی ندارد!!! لطفاً در امور داخلی کشورها دخالت نکنید از ایرانی بدبخت تر کجا سراغ دارید؟؟؟

  • ناشناس
    0

    کار به اسرائیل ندارم اما بخدا اگر اینطور بشه یکی از بزرگترین مشکلات مردم ایران حل میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها