العربی الجدید: «ارتش اسرائیل اعضای بدن شهدای غزه را به سرقت برده است»

رژیم اشغالگر اسرائیل پس از تهاجم زمینی خود به نوار غزه اقدام به دزدیدن اجساد شهدای فلسطینی کرد که خانواده‌های آنها و پزشکانی که پس از تحویل گرفتن اجساد، آن را را معاینه کردند، متوجه شدند که ارتش اسرائیل پیکر شهدا را دستکاری کرده که به احتمال زیاد، اعضای بدن شهدا به سرقت رفته است.

العربی الجدید: «ارتش اسرائیل اعضای بدن شهدای غزه را به سرقت برده است»

«عمر سالم»، برادر شهید «احمد سالم» (۳۰ ساله) پیکر برادر شهید خود را پس از تحویل گرفتن از ارتش رژیم صهیونیستی دید. ارتش اسرائیل پس از تهاجم زمینی، جسد برادر وی را علاوه بر پیکر ده‌ها شهید دیگر ربوده بود. وی با دیدن جسد برادر خود شوکه شد، زیرا آثار بخیه در ناحیه قفسه سینه و پشت سر وجود داشت.

عمر سالم تاکید کرد: جراحتی که منجر به شهادت برادرم شد، در جای دیگری از بدن وی بود و من خودم برادرم را به مجتمع پزشکی الشفا منتقل کردم و کاملا از این موضوع مطمئن هستم.

احمد در ۱۲ نوامبر به شهادت رسید و منتظر بود تا در یکی از قبرستان‌هایی به جز قبرستانی که اولین دسته شهدای مجتمع پزشکی الشفاء در آن دفن شده بودند، دفن شود. جسد او سه روز در مجتمع باقی ماند تا اینکه نیروهای اشغالگر اسرائیل به آن هجوم بردند و جسد او را علاوه بر اجساد دیگر بردند.

احمد یکی از معدود افرادی بود که اسامی او پس از استرداد توسط طرف اسرائیلی مشخص شد. جسد وی داخل یک کیسه نایلونی محکم بسته شده بود همراه با کفن قدیمی که نام او روی آن نوشته شده بود. خانواده او جسدش را مشاهده کردند اما او پس از دیدن آن و احتمال سرقت اعضای بدنش بسیار ناراحت شدند، برادرش تایید می‌کند که وی کمی چاق بود و جراحتی که منجر به شهادتش شد از ناحیه کمر و ستون فقرات بوده است.

عمر به العربی الجدید می گوید: «از این که برادرم پس از شهادت مورد احترام واقع نشد و نتوانستیم مراسم تشییع جنازه‌ شایسته‌ای برای او برگزار کنیم، بسیار تاسف می‌خورم، او آرزوی شهادت داشت اما قلبم بسیار اندوهگین است زیرا بدن وی همانطور که قبلا بود، ندیدم، غالبا شهید در اعتقاد دینی ما غسل داده نمی‌شود و همانطور خونین دفن می‌شود اما متأسفانه اسرائیلی‌ها سینه و کمر وی را جراحی کرده بودند.»

وی افزود:« وزن برادرم کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم نبود و من در زمان شهادتش نتوانستم او را حمل کنم اما جای تعجب این بود که بعد از بازگرداندن جنازه به راحتی او را حمل کردم و از پزشکان علت آن را پرسیدم و آنها گفتند منتظر بمانید تا اجساد شهدا را معاینه کنیم، بعد از معاینه اعلام کردند اعضای بدن آنها به سرقت رفته است، امروز اراده من برای انتقام گرفتن افزایش یافته است، آنها نه تنها افراد خانواده و کودکان را کشتند بلکه به اعضای بدن‌شان هم رحم نکردند، حس انتقام تا روز قیامت در دل من زنده خواهد ماند.»

تعدادی از خانواده‌هایی که اجساد فرزندان خود را از دست داده بودند از آواره جنوب نوار غزه بودند و منتظر شناسایی اجساد به ویژه آنهایی بودند که از شمال نوار غزه و مجتمع پزشکی الشفا به سرقت رفته بودند، اما این امر دشوار بود، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در این باره اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل اجساد نامعلوم را از طریق گذرگاه تجاری کرم ابوسالم در جنوب نوار غزه تحویل داده و از ذکر نام شهدا و مکان‌هایی که از اجساد را از آنجا به سرقت برده، خودداری کرده است.

ارتش اشغالگر اسرائیل تعداد نامعلومی از اجساد شهدا را از سردخانه و از یک گور دسته جمعی در داخل بیمارستان الشفاء در شهر غزه و بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه و از مسیر حرکت آوارگان در خیابان صلاح الدین ربود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، رژیم صهیونیستی را به سرقت اعضای بدن فلسطینیان متهم می‌کند و خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی مستقل پس از مستندسازی وضعیت اجساد دریافتی و ترس از سرقت اعضای بدن آنها شده است.

سرقت اعضای حیاتی بدن

«اسماعیل الثوابتة»، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه می‌گوید پس از معاینه اجساد مشخص شد که چهره و ویژگی‌های شهدا به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. طبق گفته تیم‌های پزشکی، اجساد در معرض تجزیه طبیعی قرار نگرفته است، بلکه از طریق مداخله انسانی، بیشتر بدن‌ها تجزیه شده‌ است همچنین اعضای بدن شهدا دزدیده شده و جاهای زیادی از بدن، دوخته شده است.»

الثوابته تصریح کرد: تیم‌های پزشکی نتوانستند کیسه‌ها را در بیمارستان باز کنند اقدام به معاینه و مستندسازی وضعیت اجساد پیش از دفن کردند، یکی از صحنه های تکان‌دهنده وجود ۱۷ جسد بدون سر بود که برخی از سرها در یک کیسه در کنار جسد قرار گرفته بودند و برخی دیگر کاملا بدون سر بودند همچنین پوست سر نیز از جمجمه تراشیده شده بود، ما در دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تصاویر و گزارش‌هایی را در مورد وضعیت اجساد به تعدادی از نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های درمانی ارسال کردیم.

کمیته تحقیقات بین المللی

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای بر لزوم تشکیل یک کمیته تحقیقات بین‌المللی مستقل برای تحقیق در مورد آنچه که به عنوان سرقت اعضای بدن از اجساد شهدای بازداشت شده توسط ارتش اسرائیل در جریان جنگ کنونی غزه توصیف شده، تاکید کرد.

این نهاد حقوق بشری معاینات انجام شده توسط پزشکان غزه را مستندسازی کرده که بر اساس آن، سرقت اندام‌هایی مانند قرنیه چشم، حلزون گوش، کبد، کلیه‌ها و قلب ملاحظه شده است.

در همین رابطه، «هدی ابو زیده»، جراح فلسطینی اظهار داشت:می‌توان از اعضای بدن برای مقصاد پزشکی و پیوند اعضا استفاده کرد همچنین شماری از تاجران اسرائیلی اعضای بدن، اقدام به تبلیغ اعضای بدن انسان در کشورهای پیشرفته می‌کنند و این امر تنها به اندام‌هایی چون قلب و کلیه و قرنیه چشم محدود نمی شود.

ابوزیده تصریح کرد: «می‌توات از کلیه، قلب، کبد و ریه به شرط اینکه مدت فوت از هشت ساعت نگذشته باشد، استفاده کرد، همچنین می‌توان از قرنیه‌ها، پوست، استخوان و دریچه‌های قلب استفاده کرد، معتقدم بنا به گفته شاهدان عینی از سرقت اجساد از مجتمع شفا، برخی از سربازان اسرائیلی، پزشک بوده‌اند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    همیشه همینطور بوده در اکثر جنگها اعضای کشته ها ب غنیمت گرفته شده جنگ روسیه و افغان جنگ آمریکا افغان جنگ آمریکا ویتنام جنگ روسیه اکراین و اسرائیل غره!!!

  • ناشناس
    0

    بگردید ببینید چرند دیگه ای پیدا میکنید وصلش کنید ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها