واکنش آمریکا به پذیرفتن مسئولیت حملات کرمان از سوی داعش

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی پذیرش مسئولیت حملات تروریستی در کرمان ایران از سوی گروه تروریستی داعش اعلام کرد که ارزیابی ایالات متحده آمریکا این موضوع را تایید می‌کند.

واکنش آمریکا به پذیرفتن مسئولیت حملات کرمان از سوی داعش

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی آمریکا از حملات تروریستی در کرمان ایران گفت: «بر اساس تمام اطلاعات موجود، برای ما روشن است که این یک حمله تروریستی بوده است. ما گزارش‌هایی را دیده‌ایم که می‌گوید داعش مسئولیتش را بر عهده گرفته است.»

این مقام آمریکایی در عین حال افزود: «نمی‌توانم از این تریبون ارزیابی رسمی را درباره اینکه مسئولیت بمب گذاری با چه کسی است، اعلام کنم، اما این حمله همه نشانه‌های حملات داعش را دارد.»

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما گزارش‌ها در خصوص پذیرش مسوولیت انفجار‌های ایران از سوی کرمان را دیده ایم.

وی در عین حال با سخت ارزیابی کردن قدرت گروه تروریستی داعش گفت: معتقدیم این گروه همچنان یک تهدید تروریستی فعال برای افغانستان و منطقه است.

کربی همچنین گفت: ما هیچ نشانه‌ای از ارتباط تحولات در غزه با انفجار در ایران ندیده ایم؛ و در حال حاضر چنین ارتباطی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نخستین نشست خبری خود در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران درباره حملات تروریستی در کرمان ایران گفت: در مورد انفجار‌ها در ایران باید بگویم ما گزارش‌ها را از نزدیک دنبال کرده ایم. ما هیچ اطلاعات مستقلی برای ارائه نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما با خانواده‌های قربانیان که در این انفجار‌های وحشتناک جان خود را از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنیم.

این مقام آمریکایی در عین حال گفت: هنوز برای نتیجه گیری در مورد دلیل این انفجار‌ها زود است، اما باید بگویم آمریکا هیچ نقشی در این حملات نداشته و هرگونه اظهارنظر بر خلاف این امر مضحک است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما همچنین هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم اسرائیل در این انفجار نقش داشته است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • 🐜
    3

    عملیات ناجوانمردانه بمبگذاری در کرمان بسیار پیچیده است دقیقاً مشخص نیست کار کدام کشور یاگروهی است!!! فقط حدس و گمان است!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      روسیه بی سر و صدا نشسته اون گوشه
      اگر کار پوتین بی شرف باشه چی!؟

    • 🐜
      2

      ب ناشناس بعید نیست!!!

  • ناشناس
    5

    چقدر پول به داعش دادید تا قبول کند

  • سید عزیز
    4

    ای بی شرف روباه صفت .

  • امیر
    13

    ترامپ گفت که داعش ساخته آمریکاست.
    آمریکا تسلیحات لازم و به داعش میداد.
    آمریکا سردار سلیمانی که در خط مقدم مبارزه با داعش بود و ترور کرد.
    حالا میگه من نبودم!

  • ناشناس
    23

    دروغ میگه داعش در کار نیست مسولیت مستقیم بر عهده آمریکا و صهیونیستها هست
    و با این اقدام حملات جبهه مقاومت به پایگاه های
    آمریکا قانونی و توجیه پذیر شد
    احمق ها فکر کردن دارن پشت داعش پنهان میشن

  • ناشناس
    1

    ایران باید مقر داعش در خاک سوریه وعراق را با خاک یکسان کند تا نسل اینها از زمین برچیده شود ودر باره افغانهایی که بی حساب وکتاب وارد ایران شدند وقطعا بین آنها خبیثانی هم بوده اند که مسبب اینگونه اتفاقات باشند تحقیق شود چرا وقتی نمیتوانیم مردم خودمان را سیر کنیم 10میلیون افغانی را به ایران راه دهیم مسولین کمی فکر کنند هم امنیت غذایی وهم امنیت اجتماعی ورفاهی مردم سلب شده است

  • ناشناس
    4

    آمریکا و حتی اسرائیل بنظرم هیچ نفعی از این عملیات تروریستی ندارند جز نفرت پراکنی نسبت به خودشان در نزد ملت ها ،این تحلیل پوپولیستی و عوام فریبی هست که کار آمریکا و یا فلان کشور خارجی هست بله در ترور فرماندهان نظامی مانند مرحوم حاج قاسم سلیمانی صددرصد کار آمریکا و امثالهم است خودشان هم شفاف و صریح اعلام میکنند وگرنه در ترور مردم عادی من باور ندارم کار آنها باشد حتی اوامر هم نیستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      مرحوم حاج قاسم سلیمانی ???
      نمک نشتاس حرام لقمه
      یعنی زورت میاد بگی شهید سلیمانی
      ایران باید هر روز شهید میداد برو بگرد دنبال اجدادت

  • محمد
    6

    واقعا جای تآسف است دشمن از کشته شدن عده ی زیادی از هم وطنان ما پیام تسلیت میفرستن، و حمله تروریستی را محکوم میکنند.امایه عده ای خود فروخته که مثلآ ایرانی هستند با نیش و کنایه نمک روی زخم داغدیده گان میپاشند،فکر میکنندمرگ سراغ آنها نمیاد .

  • ناشناس
    10

    کار آمریکا و اسراییل است.داعش گردن گرفت که جنگ نشود.

  • ناشناس
    16

    مردک بی شعور امریکایی! فکر کرده ای مردم دنیا و مردم فهمیده و با معرفت ایران، این چرندیات و‌جفندیات و‌مزخرفات دروغوین تو و اربابانت را باور می کنند!!/ تازه اگه همه برنامه و طرح های این خیانت ۱۰۰ در صد کار داعش باشد.‌ پفیوز عوضی! این جمله و گفته های آن ترامپ آن مردک زن نما که دستش به خون سردار سلیمانی آغشته است! را یک بار مرور کن. تا بدانی بی شعور و احمق و خر و چهار پای واقعی فقط و فقط خودتان هستید، و بس....ترامپ گفت که داعش ساخته آمریکاست.آمریکا تسلیحات لازم و به داعش میداد.آمریکا سردار سلیمانی که در خط مقدم مبارزه با داعش بود، و ترور کرد.حالا میگوئید، ما نبودیم، و با ایرانیان احساس و ابراز همدردی می کنید.!!؟؟؟ واقعا مرگ دنیایی و ننگ ابدی گوارایتان باد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همه واسه ما سیاسی شدن ،تو که هیچ صدتا مث تو بی سواد نمیدونه پشت پرده این گونه حرکات چیه،بجای دنبال کردن اخبار فیلتر شده و برنامه های پوچ سیاسی تو برو یکمی طرز گفتمان و صحبت کردن رو از اول یاد بگیر

    • ناشناس
      9

      دم داداشی گرم،هر چندکم گفته اما الفاظی رو نثارامریکایی های بی ناموس کرده که لیاقتش رو دارن، شما هم بجای عقده گشایی،بریز اب یخ تگری رو،اونجاییکه میسوزه.

    • ناشناس
      0

      هرچه قدر توهین کنی وفحش بدی کسی حق رو به تو نمی ده برواول از اسلام ادب بیاموزبعد سنک مسلمانی به سینه بزن ادب انسان نشانه درایت اوست

    • ناشناس
      1

      ازخبرفوری خواهش میکنم نظرات حاوی توهین رامنتشرنکنیدچون بسیاری ازاین فحاشان ادعای مسلمانی دوآتشه دارند و وجه اسلام و مسلمانی راخدشه دار میکنند «نشرتوهین به قصدتخریب اسلام»

  • ناشناس
    6

    داعش فرزند نامشروع آمریکاست هر قدر هم آمریکا سعی کند خود را بی گناه نشون بده

  • محمد
    5

    هیلاری کلینتون سال گذشته رسماگفت داعش راماامریکاییهادرست کردیم فیلمشوببینید

  • مطلع
    2

    وقتی بچه خانواده ای کار زشتی انجام می‌دهد همه می گویند والدینش مقصرند که او را خوب تربیت نکرده اند. داعش زاییده پول و ملاحظات سیاسی شماست. شما باشید چه نتیجه ای می گیرید؟!
    من نتایج خوبی را برای شما پیش بینی نمی کنم مگر اینکه مواضع خودتان را در مورد اسرائیل تغییر دهید. لازم نیست دشمن اسرائیل باشید ولی حامی او هم نباشید.

  • م.ر
    2

    جنگ رابه شیعه و سنی ترجمه میکنند تا صهیونیسم در امان باشد

  • ناشناس
    2

    این آمریکا قتل زن کودکان فلسطین بیچاره را که با سلاح بمب سنگر شکن می‌کشه را هم گردن نمیگیره اینو اسمشو چی بزاریم

  • علیرضاامینی
    0

    بهترین موقعه است برای ایران به طالبان وقت بده برای تحویل دادن ۱ حقابه هیرمند وپرداخت خسارتهای خشکسالی تالاب هامون وزمینهای کشاورزی سیستان وبلوچستان ۲ دراین مدت مذکور دستگیری وتحویل نیروهای تروریستی داعش خراسان به ایران درصورت عدم همکاری دیپلمات با ایران باحملات نظامی احیای حق خواهیم نمود بابرادران مخالف اتباع افغانه وژنرال دوستتوم وپسراحمدمسعود وفقط سه گردان نظامی تکاور ارتش ایران دریکماه افغانستان از وجود نامشروع این عشیره درهم تنیده القائده وداعش برای همیشه خشک خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها