روزنامه جمهوری اسلامی:

به نام اسلام و به نام حضرت فاطمه زنان را وادار به حجاب می‌کنند در حالی که نه اسلامی است و نه منطبق با فرهنگ فاطمی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به نام اسلام و به نام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که امروز سالروز تولد اوست مقررات سختگیرانه‌ای را در جامعه‌ای به اجرا درمی‌آورند که نه اسلامی است و نه با فرهنگ فاطمی منطبق است.

به نام اسلام و به نام حضرت فاطمه زنان را وادار به حجاب می‌کنند در حالی که نه اسلامی است و نه منطبق با فرهنگ فاطمی

روزنامه جمهوری اسلامی از اجبار زنان و دختران به حجاب به نام اسلام و حضرت زهرا گلایه کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، به نام اسلام و به نام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که امروز سالروز تولد اوست مقررات سختگیرانه‌ای را در جامعه‌ای به اجرا درمی‌آورند که نه اسلامی است و نه با فرهنگ فاطمی منطبق است.

این روزنامه افزوده است: وقتی شما از یکطرف حجاب‌بان برای جلوگیری از بی‌حجابی یا بدحجابی می‌گمارید و از طرف دیگر در مصاحبه‌های تلویزیونیتان به وقت نیاز و مصلحت! از زبان زنان و دختران بدحجاب و گاهی حتی بی‌حجاب برای انقلاب و نظام و لزوم شرکت در انتخابات و راه‌پیمائی 22بهمن تایید می‌گیرید و پخش می‌کنید، در عمل بدحجابی و بی‌حجابی را ترویج می‌کنید. نتیجه استفاده از شیوه «یک بام و دو هوا» همین است.

جمهوری اسلامی اضافه کرده است: روش غلط دیگری که آنهم برای اجرای احکام دین جواب نمی‌دهد اینست که عدالت را از جامعه بگیرید و تبعیض و ناداری را جای آن قرار بدهید و در همان حال به مردم بگوئید باید به تک‌‌تک احکام اسلام عمل کنید. جواب مردم به شما اینست که قبل از هر چیز شما خودتان عدالت را به جامعه برگردانید و تبعیض و فقر و گرانی را از بین ببرید آنگاه از ما انتظار عمل به احکام اسلام را داشته باشید. انصاف اینست که حق با مردم است و مسئولین باید این واقعیت را درک کنند که اجرای عدالت، انگیزه ایجاد می‌کند و مردم با چشیدن مزه عدالت، خود به خود به احکام دین پای‌بندی نشان خواهند داد. یعنی «وادار کردن» جواب نمی‌دهد ولی «انگیزه‌دار کردن» حتماً جواب می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • باران
    0

    بعنوان شهروندی که ازفرهنگ ها و پوشش اقوام و گوناگونی اندیشه ها خوشحالم وقتی به تهدید و برخورد تند عده ای که به خود اجازه میدهند در همه امور زندگی مردم دخالت میکنند ،در حالیکه وظیفه آنها ایجاد آرامش و امنیت هست ، هدر دادن بودجه عمومی مردم و ایجاد نارضایتی موجب درگیری ذهنی و هرز رفتن انرژی جامعه در مسیر نادرست هست.

  • محمد
    0

    مطالب بسیار ارزندهای بود ممنون تز کسانی که این صحبت ها رو انتشار دادن و همچنین تشکر چیژه از خبر فوری بابت انعکاس این مطلب 🙏.

  • ناشناس
    0

    قانون های اجباری (مخصوص )جمهوری اسلامی است

  • ناشناس
    0

    فقط برای اینکه شوهر هیز تان چشمش به زیباتر از شما نیافتد باید همه را بقچه پیچ کنید؟یا روش مسئولیت پذیری و تعهد را به شوهرتان بیاموزید .و خودتان با لحن و محبت بیشتری با شوهرتان برخورد کنیدو فقط طلبکار نباشید!

    نظرات شما -
    • ساده ای هیییییبی.....
      0

      مرد و تعهد ؟؟؟؟.
      سخن خنده داری است.....
      اگر مردان می‌توانستند به تعداد روزهای سال زن می‌گرفتند 😂😂😁😁🤩

  • ناشناس
    1

    اولا حجاب همان روسری نیست، روسری و پوشش سر مانند ایران مشخصه طبقه اجتماعی بوده و برای کنیز ولو مسلمان توصیه نمی شده. ثانیا همان پوشش سینه و گریبان در ایات حجاب، در قالب توصیه برای در امان ماندن از مردان مریض آن محیط بیان شده و مجازاتی بر خلاف شرب خمر یا دزدی و ..... برای آن تعیین نشده.

  • ناشناس
    1

    احسنت ولی متاسفانه کو‌گوش شنوا؛خدا فقط به همه مان رحم کند که عملا تیشه برداشته اند از ریشه همه چیز نابود می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      کسی نگفته زنان باید الزاما چادری شوند!
      فقط میگند مثل زنان خراب لباس نپوشید و تکه پارچه ای رو سرتان بیاندازید

  • arad
    0

    کذام عدالت هرکی به فکر آقازاده خودشه گور بابای مردم

  • ناشناس
    2

    چه عجب ،یه مطلب درست و حسابی این روزنامه اصول گرا نوشت،به قول شاعر: جانا سخن از زبان ما می‌گویی!!🙄😳

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      این روزنامه اصلا اصولگرا نیست، کاملا اصلاح طلبه

  • آمر
    1

    ضمن عرض تسلیت به خانواده های کشته شدگان حادثه ی جنایتکارانه ی کرمان .فرامین و قوانین حکومتی در سه مورد توسط مردم یک کشور قابل اجراست.اول حاکمان محبوبیت و مقبولیت داشته باشند دوم حاکمان مقبولیت داشته باشند مانند چین حاکمان بعلت ضعف در دموکراسی محبوبیت ندارند اما بعلت پیشرفت کشور مقبولیت دارند نزد مردمانش .سوم زور و اجبار که حتما در برهه هایی جواب میده ولی شورش و طغیان می انجامد.

  • ناشناس
    1

    اقای روزنامه خودشان به هیچ قانونی پایبند نیستند و انتظار گردن نهادن مردم به قانون هستند تمام چیزهای ممنوعه را خودشان انجام میدهند و به مردم میگویند انجام ندهید .

  • محمد
    0

    احسنت روزنامه ی ج ا به نکته ی خوبی اشاره کرده واقعآ حرف دل مردم رو زده اسلام رو باید به عدالت شناخت چیزی که متآسفانه درجمهوری اسلامی وجود ندارد عدالته وباعث تآسف دلسردی مردم ازحکومت میشود

  • مهدی مهدی
    9

    حرف درستی زده.
    اما ما مردم نباید به فکر خودمان و سایر افراد جامعه باشیم؟
    بی حجابی یک ظلم به بنیان خانواده هاست نه انتقام از حکومت!
    اگر من با حکومت مخالفم چرا با بی حجابی از مردان کشورم انتقام می گیرم؟
    زنان بی حجاب اروپا رو با زنان ایران مقایسه کنید!!!!!!

  • ناشناس
    3

    شما چادر از سرمان بر ندارید چادر سرکردنتان پیش کش ....لاطائلات نبافید لطفا

  • ناشناس
    2

    بنام دین هرکاری را به دین نسبت می دهند تا مردم را از دین گریزان کنند

  • حامد
    9

    اولا خیلی مودب و محترمانه صحبت میکنند و هیچ اجباری هم ندارند فقط پیشنهاد میکنند. دوما پیشنهاد به رعایت حجاب چرا انقدر ناداحت کننده شده؟ اگر پیشنهاد به هرزگی و فساد بود هم اینطوری مقاله مینوشتید یا حمایت میکردید؟ البته حمایت میکردید چون مشکل شما با حجاب نیست میخواهید هرزگی رواج پیدا کنه

  • ناشناس
    0

    من به عنوان یک ایرانی که خانواده کاملا مذهبی دارم خیلی سوالات برام ایجادشده.چرا دولت اصلا به فکرمعیشت ملت نیست چرادولت خبرهای اختلاس راسانسور میکنه چرا وضعیت مالی ملت زیرخط فقره چرا مردم مستأجر به بدبختی زندگی میکنن چرا دولت سیاستش اینه که با آمریکا رابطه نداشته باشه ولی باروسیه که همیشه باعث نابودی ملت ایرانه رابطه داره تمام کشورهای همسوی روسیه مثل ونزئولا کره شمالی چچن دارای مردمانی فقیروبدبختن.چراکشور ایران که ۹/۶درصدمنابع وثروت جهان را دارد وتنها یک درصدجمعیت جهان باید اینقدرفقیر وبدبخت باشن.چرا درکشور لبنان وسوریه وعراق وفلسطین کسی به حجاب خانمها گیرنمیده وخانمها اونجا آزاد ی برای پوشش دارن وچرا ایران به اونها بابت پوشش گیرنمیده الان شما میگیداونجا قانون خودشوداره واین به دولت ایران ربط نداره ومن برام سوال پیش میاد چطور ایران به کشورهایی که حجابشون به ماربطی نداره ازجیب ملت کمکهای مالی فراوان میکنه پس کمک به اونها هم نباید به ماربط داشته باشه وچرا توخودت ملتت درتنگناس پول مملکتو خرج اونها میکنی وچرا باکشور روسیه که الان بیشترین سود را ازما میبره ودوست داره بخاطرخودش مارو وارد جنگ بزرگی کنه پهپاد میدین همسویی میکنیدتا بهتربگه جزایر سه گانه متعلق به اماراته.اخه چرا فقر بدبختی مستاجری گرسنگی ما براتون مهم نیست به دزدان واختلاسگران بزرگ کاری ندارید ولی اینقد به موی سر خانمها گیرمیدین وخط قرمزه براتون.خوب آدم از دستتون روانی میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها