فواید حجاب از منظر برخی مسلمانان یا غیرمسلمانان اروپایی/ ویدئو

ویدئوهایی ببینید از استدلالهایی که برخی مسلمانان یا غیرمسلمانان در کشورهای اروپایی درباره فواید حجاب مطرح کرده اند.

فواید حجاب از منظر برخی مسلمانان یا غیرمسلمانان اروپایی/ ویدئو

در حالیکه بحث ها بر سر حجاب در ایران از مقوله صرف مذهبی و اجتماعی به موضوعی سیاسی نیز تبدیل شده است تا جایی که سال گذشته نیز اعتراضات و ناآرامی های شدیدی در ارتباط با آن در ایران رخ داد، اما اگر مقوله حجاب را امری صرفا فرهنگی بدانیم می شود نظرات و دیدگاه های گوناگونی را در ارتباط با آن مطرح و به بحث گذاشت.

در ویدئوهای زیر به چند نمونه از استدلالهایی که برخی مسلمانان یا غیرمسلمانان در کشورهای اروپایی درباره فواید حجاب مطرح کرده اند، پرداخته ایم:

زنی که در اروپا زندگی میکند و مسلمان نیست، اما حجاب دارد.

قرآن بایدها و نبایدهایی رو در رابطه با زنان مطرح کرده که امروز در اروپا درباره آن بحث میشود.

 وقتی حجاب دارم یعنی من اسباب بازی نیستم.

نگاه خانم های اروپایی به حجاب چیست؟

حجاب به من قدرت می دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    6

    میوه هم فایده داره ولی به زور نمی کنن تو حلق مردم

    نظرات شما -
    • مهناز
      0

      مگه اینجا برای تو کسی حجاب رو به زور کرد تو ؟؟؟ هرکی دوس داره حجاب داره ، والا ما که تو خیابون همه مدلش رو داریم می بینیم کسی هم به زور نکرد تو . فقط مونده که مث حیوونا لخت بشن که اگ اینجوری که امثال شما میخواین به زودی به این درجه هم نائل میشین به سلامتی . اماااااا ، وقتی انسان مدرن برای خودش تحول رو متصور شد برای شکل گیری جوامع یک سری بکن نکن هایی رو وضع کرد که به قول معروف سنگ رو سنگ بند بشه که بهش میگن هنجار . میوه خوردن فایده شخصی داره اما تو نخور به درک ولی رعایت نکردن حجاب هنجار شکنیه و ضرر به جامعه میرسونه و جوامعی که ۵۰ سال از تو جلوتر تن به بی حجابی دادن ، دوباره به این نتیجه رسیدن که حجاب داشته باشن . و چون جامعه فقط مال تو نیست و ما دلمون میخواد اشتباه دیگران رو تکرار نکنیم و به خاطر تو عقب افتاده تر نشیم و حداقل یه جایی که میتونیم جلوی این عقب افتادگی رو بگیریم ، حالا تو رعایت نکنی اون وقته که کلامون تو هم میره و جامعه مدرن تو رو پس میزنه ، به همین سادگی .

  • ناشناس
    23

    آیات قرآن بر اساس حکمت نازل شده اگر حجاب اهمیت نداشت خداوند آیه حجاب را نازل نمیکرد
    خداوند به همه امور آگاه است و عقل آدمی در حد فهم عمیق این آیات نیست
    ما بنده خدا هستیم و باید پیروی از دستورات خداوند داشته باشیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      در این دنیا حجاب فقط به زنان ایرانی واجب هست و دیگر زنان دنیا آزاد هستند عجب!!!!!!

    • ناشناس
      15

      بقیه دنیا اشتباه میکنن که حجاب ندارن...الان در آمریکا دختران جوان آمریکایی رو به پوشش بهتر آوردن طبق تحقیقاتی که انجام شده علت رو آوردن ایشان به حجاب احساس امنیت و آرامش بیشتر بوده

  • حاعری
    11

    سلام توی بیسواد امر الهی را نادیده می گیری چه ربطی دارد به کشور های دیگر حکومت مردم ایران اسلامی وپوشش در همه ادیان بوده وهست شما قانون شکنان بی بند باری دوست دارید در واقع با خدا می جنگید نه حکومت؟

  • فردین
    2

    فواید اختلاس......... چطور

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      اگه اختلاس نبودمیخاستی چی بگی

    • ناشناس
      2

      حالا که هست

    • ناشناس
      0

      درسته فساد اقتصادی باعث فقر میشه و کلی دربه دری ، ولی بی بندو باری و پوشش نامناسب هم باعث گسترش فساد اخلاقی میشه . هر دوش هم مهمه و باید روش کار بشه ولی شما یه خانواده رو در نظر بگیر که فقر کمرشون رو شکسته ، حالا درسته توی جامعه براشون ویترین جنسی هم بزاریم و پیوندهای خانوادگیشون رو هم پاره کنیم؟

    • ناشناس
      0

      جسارت نباشه ، قصد توهین ندارم .
      با هر کسی نباید بحث کرد چرا که درک کردن بعضی از مسائل به قدرت تجزیه و تحلیل شخص بر میگرده .
      اختلاس هم باید رسیدگی بشه ، مگه کسی گفته که جامعه موافق جرم و جنایته، هر جرمی و ایجاد هر بی نظمی باید تاوان پس بده و انجام دهنده آن باید آگاه و اصلاح بشه. اما یاد بگیریم که هر چیزی رو باید در جای خودش پیگیری کنیم .
      این حرفی که شما میزنی یه جورایی بهش میگن بی ربط ، چون فلانی فلان کارو کرد من باید فلان کارو بکنم تا تلافی کنم !!!
      جامعه باید برگرده به مسیر درست و همه چیز باید مطالبه بشه . جامعه مدرن اسلامی باید در هر چیزی نمونه باشه البته با مطالبه گری نه با بی احترامی و جنگ و جدل . ما همیشه نشون دادیم که انسانهای با فرهنگ و تمدنی هستیم ، پس میتونیم ایرانی قشنگ و متحد داشته باشیم البته با دید باز ، بدون جهت گیری منفی ، همدل و یکصدا ، مطالبه گر باشیم بدون در نظر گرفتن منافع شخصی ، افراطی نباشیم و درگیر جو نشیم . امیدوارم حرفام آزارتون نداده باشه .

  • ناشناس
    2

    این خوب هست که همه و همه به مردم ایران بپردازند نه مسئله حجاب ....!!!!
    بی حجابی مرگ در پی ندارد ....
    اما عدم امنیت و مشغول شدن به مسائل خیلی خیلی حاشیه ای و غفلت از امنيت مرگ مردم در پی دارد
    همانطور که امروز در کرمان رخ داد .....!!!!!

  • علی
    0

    تو ایران همه چی قربانی سیاسی بازی و بی منطقی و تعصب گم میشه، حالا شما از فواید حجاب و میوه و... بگو.

  • ناشناس
    0

    حجاب یا همان پوشش فقط وفقط برای زنان تعریف نشده مرادن هم به نوبه خودشان باید رعایت کنند حجاب یا همان پوشش یعنی محافظت وامنیت دربرابر خطرات احتمالی میباشد چون زنان درجامعه اسیب پذیرتر هستند باید به مراتبط بیشتر مردان همان پوشش رارعایت کنن

  • ناشناس
    0

    تنها فایده ای برای حجاب بی هیچ آلایش و آرایش و بی هیچ کاستی و فزونی معتبر است که خداوند آن را در آیات محکم و مفصل قرآن آشکار و رسا و گویا بیان کرده است .

  • ناشناس
    0

    با وجود اصل ر « لا اکراه فی الدین » در قرآن که اصول نیکیها و زشتیها و پیامدهای گزینش هر یک از این دو را برای بشر روشن کرده است حجاب را با قانون و شرع بیش از ضرورتهای متعارف رعایت عفت عمومی و فراتر از مخاطبان آن که در قرآن به روشنی ذکر گردیده اند نمی توان تحمیل کرد و بشر با دانش ناچیز خود در مقایسه با علم جهان شمول خداوند حق ندارد با اندیشه ها و اجتهاد ذهن ناتوان و محدود خود در احکام خدا دخل و تصرف بکند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها