شایعه‌پراکنی بی‌شرمانه درباره انفجار تروریستی کرمان/ معرفی عامل انتحاری ۱۰ سال قبل به جای تبعه افغانستان!

به دنبال انفجارهای تروریستی امروز چهارشنبه، 13 جدی در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، برخی جریان های ضد ایران و افغانستان، با انتشار تصویر فردی پاکستانی که ۱۰‌ سال قبل و دقیقاً در جوزای ۱۳۹۲ در افغانستان به جرم اقدام به عملیات انتحاری دستگیر شده بود، وی را عامل انفجار تروریستی امروز کرمان معرفی می‌کنند و به دنبال تهییج افکار عمومی علیه مهاجرین افغانستانی برآمدند.

شایعه‌پراکنی بی‌شرمانه درباره انفجار تروریستی کرمان/ معرفی عامل انتحاری ۱۰ سال قبل به جای تبعه افغانستان!

در یک نمونه، کاربری در توییتر از یک حساب نامشخص با انتشار این عکس، نوشته است: "این هم عکس کسی که ادعا شده یکی از تروریست های حادثه دلخراش امروز در کرمان هست. با وارد کردن بی رویه میلیون ها افغانی باید هم کشور ناامن شود".

این درحالی است که صاحب این عکس را یک عامل انتحاری پاکستانی در ولایت خوست معرفی می کند که دستگیر شده است.

این اقدام بی‌شرمانه و دروغ بی‌پروا در حالی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که اولاً فرد مذکور تبعه پاکستان بوده و دوماً ۱۰ سال قبل قصد اقدام عملیات تروریستی را در ولایت خوست داشته که دستگیر شده است.

خبرگزاری تسنیم با افشای این موضوع نوشته است: "همین قدر راحت و با یک فتوشاپ درصدد آتش‌افروزی میان دو ملت هستند".

این در حالی است که در سال جاری، جریان های معاند با جمهوری اسلامی ایران و همچنین افغانستان بیش از گذشته با انتشار تصاویر و کلیپ های جعلی، تاریخ گذشته و یا مربوط به کشورهای دیگر در صدد ترویج افغانستانی هراسی و مهاجر هراسی در ایران و همچنین ایران هراسی در افغانستان برآمده اند، و حالا خواستند از انفجارهای تروریستی امروز کرمان برای تهییج افکار عمومی و مردم ایران علیه مهاجرین افغانستانی سوءاستفاده کنند.

 

منبع: آوا پرس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    5

    تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیزها !

  • ناشناس
    3

    نه بابا نگران نباشید کسی به مهاجران افغانی از گل نازک تر نمیگه حالا نگرانی جنایتی به این بزرگی رها کردید دل نگرون اتباع عزیز وشریف هستید نکه کسی بگه با چشمتون ابرو

  • ناشناس
    0

    همه افغانیها رواخراج کنین

  • ناشناس
    0

    حالا وقتشه بنزینو گرون کنین یالله بجنبین

  • alip
    0

    اگه انفجار کار افغانیا هم باشه مسئولین محترم سعی میکنن نگن از افغانی حرف میزنی انگار از ننشون حرف میزنی

  • ناشناس
    0

    کارهمین افغانیای داعشیه بایدهمه شون اخراج بشن نیوی انتظامی چراپیگیرنیس چراجمعشون نمیکنه چراتغییری توظاهرشهرابوجودنمیاد

  • دخت افغان
    2

    هنوز ک هیچ گروه تروریستی قبول نکردن این انتحاری رو ک یقه افغانستان رو چسپیدین! دیوار کوتاه تر ازما پیدا نکردین ازما بدبخت تر پیدا نکردین. بعدم چرا اجازه میدین بی مجوز وارد شن؟ چرا اخراج نمیکنین وقتی بی مدرک دارن چرخ میزنن وحتی مغازه دارن؟ چون نمیتونین تشخیص بدین بلوچ زاهدانن یا طالب فقط ما هزاره هارو میشناسین هرچی بقیه گند میزنن سرما تموم میشه.

    نظرات شما -
    • کیاشا
      0

      ببین شماها افغانی ها زورتون برسه از این بدتر انجام میدید مگه ندیدیم داخل کشور خودتون چه جنایت هایی مرتکب شدید ، دیر یا زود باید شما رو از کشورمون بندازیم بیرون خیلی پرو شدید ، شماها به کشور خودتون رحم نکردید ایرانی که جای خود دارد حتی شما هزاره ها هم از ایرانی ها کینه نفرت دارید ولی دو رو و دروغ گو و مظلوم نما هستید

  • علی
    0

    در فرصت طلبی شبکه های معاند هیچ شکی نیست. اما افغان ها هم بخاطر پول برادرشان را می کشند چه برسد به مردم بیگناه ایران .بیایید دفاع بیجا نکنیم و البته قضاوت بیجا. فقط چشم و گوششان را بعنوان مسولینین امنیت مردم زودتر و بهتر باز کنیم

  • ناشناس
    0

    کار همین افغانی های داعشیه کثافته
    نمیدونم چرا دولت و وزیر کشور همش طرفداری نکنه بهشون بربخوره
    چرا مرزهای کشورمان را نمیبندن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها