قزاقستان طالبان را از فهرست گروه های تروریستی خارج کرد

وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد کشورش طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده است.

قزاقستان طالبان را از فهرست گروه های تروریستی خارج کرد

آیبک صمدیاروف، نماینده رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان روز جمعه، ۸ قوس، در گفت‌وگو با یک رسانه قزاقی گفت کشورش طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده است.

این مقام قزاقستان گفته است کشورش با در نظرداشت رویه سازمان ملل متحد با گروه طالبان در افغانستان، این تصمیم را گرفته است.

دولت قزاقستان همه‌ساله فهرست گروه‌های تروریستی زیر تحریم این کشور را بروزرسانی می‌کند.

صمدیاروف گفته است: قزاقستان به‌طور منظم فهرست ملی سازمان‌های تروریستی ممنوعه در جمهوری قزاقستان را برای بروزرسانی آن بازرسی می‌کند. به‌عنوان بخشی از این روند، تصمیم گرفته شد که طبق رویه سازمان ملل، طالبان از آن حذف شوند.

این مقام قزاق تصریح کرد در حال حاضر، طالبان در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار ندارند.

وزارت امور خارجه طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌ است.

این در حالی است که طالبان طی دو سال تسلط‌شان بر کشور، تلاش‌های زیادی برای برقرار روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه افغانستان انجام داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    ایران اصلا طالبان را تروریست نمی دانه که از لیست تروریستی خارجشان کنه😅🤣😁طالبان اصيل ترین جنبش منطقه هستند.حالا حق آبه ایران را نمی دهند و پروفسور رئیسی را با دبه زرد مسخره می کنند زیاد مهم نیست.مهم عقاید اسلامی و رفتار و عملکرد مشترک دو طرف است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها