در پی احضا کاردار ایران در آلمان و اتهام بی اساس یک دادگاه به ایران صورت گرفت

احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه

اتهام بی اساس یک دادگاه در آلمان علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدام غیرقابل قبول وزارت خارجه این کشور در احضار کاردار ایران، سفیر آلمان در تهران را به وزارت امور خارجه کشاند.

احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه

در پی اخبار منتشر شده مبنی بر طرح اتهام بی اساس یک دادگاه در آلمان علیه جمهوری اسلامی ایران و علاوه بر این اقدام غیرقابل قبول وزارت امور خارجه آلمان در احضار کاردار  ایران به این وزارتخانه، هانس اودو موتسل سفیر آلمان در تهران امروز (چهارشنبه) ۲۹ آذرماه توسط مدیرکل غرب اروپا احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. 

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آلمان در پی ادعای یک دادگاه منطقه‌ای این کشور علیه ایران مبنی بر تلاش برای حمله به یک کنیسه، کاردار ایران را احضار کرد.

در احضار سفیر آلمان توسط مدیرکل غرب اروپا به سفیر این کشور یادآوری شد که ایران طی قرون متمادی میزبان و مامن پیروان مختلف ادیان الهی بوده و برخلاف برخی کشورها که سابقه سیاهی در آزار و کشتار سیستماتیک یهودیان دارند، پیشینه بسیار درخشانی در تقویت اصل همزیستی دارد، چرا که احترام به پیروان ادیان الهی در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی جایگاه ارزشمندی دارد. 

 مدیرکل غرب اروپا خطاب به سفیر آلمان افزود: «توصیه می‌کنیم آلمان به جای اتهام زنی و تامین خواسته رژیم صهیونیستی برای تنش آفرینی‌های ساختگی در راستای جبران شکست‌های اخیر، مراقب دام‌های تنیده شده از سوی جریان‌های مخرب باشد». سفیر آلمان هم گفت که مراتب را در اسرع وقت به کشورش منتقل خواهد کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    خخخخ. ترور کردید طلب کار هم شدید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها