گفت و گوی شاه اردن و رئیس جمهور فرانسه درباره تحولات غزه

منابع خبری گزارش دادند، شاه اردن و رئیس جمهور فرانسه درباره آخرین تحولات غزه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

گفت و گوی شاه اردن و رئیس جمهور فرانسه درباره تحولات غزه

عبدالله دوم شاه اردن در عقبه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، عبدالله دوم در این دیدار بر لزوم فشار همه جهان برای آتش بس فوری در غزه و حمایت از غیرنظامیان تاکید کرد.

شاه اردن تاکید کرد که ادامه تجاوزات (رژیم) اسرائیل به غزه عواقب فاجعه باری برای کل منطقه خواهد داشت.

وی بر لزوم اقدام فوری برای تسهیل دسترسی کافی و پایدار به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه که شاهد یک وضعیت انسانی فاجعه‌بار است، تاکید کرد.

عبدالله دوم همچنین نسبت به اقدامات خصمانه شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و تجاوز به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی که ممکن است منجر به خارج شدن از کنترل اوضاع در کرانه باختری شود، هشدار داد.

شاه اردن بار دیگر بر مخالفت کامل این کشور با آوارگی اجباری فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به هرگونه تلاش برای جداسازی کرانه باختری و نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد که این ۲ منطقه امتداد یک کشور فلسطینی هستند.

عبدالله دوم بار دیگر تاکید کرد که صلح و ثبات بدون راه حل عادلانه برای مساله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری که تمام حقوق مشروع مردم فلسطین را تامین کند، وجود ندارد.

شاه اردن در ادامه به اهمیت نقش فرانسه و اتحادیه اروپا در حمایت از راه حل دو کشوری که مستلزم تشدید تلاش‌ها برای رسیدن به افق سیاسی برای دستیابی به صلح عادلانه، جامع و پایدار است، پرداخت.

رئیس جمهور فرانسه نیز به نوبه خود از تلاش‌های اردن برای دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو کشوری که امنیت و ثبات را برای منطقه تضمین می‌کند، قدردانی کرد.

مکرون همچنین بر تمایل فرانسه برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با هماهنگی اردن تاکید و از اعلام آغاز روند تسهیل انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابو سالم استقبال کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها