یک مقام دریایی بریتانیا اعلام کرد:

انفجار در نزدیکی یک کشتی در سواحل یمن

عملیات دریایی انگلیس از وقوع دو انفجار مربوط به دریای سرخ و سواحل یمن خبر داده است.

انفجار در نزدیکی یک کشتی در سواحل یمن

یک مقام دریایی بریتانیا گفت: امروز دوشنبه انفجار احتمالی در نزدیکی یک کشتی در مجاورت باب المندب و حادثه دوم در نزدیکی تنگه در انتهای جنوبی دریای سرخ گزارش شده است.

عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) مدعی شد: گزارشی مبنی بر انفجار احتمالی در دو مایلی یک کشتی واقع در 30 مایل دریایی جنوب بندر موخا یمن دریافت کرده است. این گروه همچنین در یک گزارش جداگانه گزارشی از یک حادثه در باب المندب دریافت کرده است.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می شود، یک آبراه حیاتی برای تجارت جهانی است که برای انتقال انرژی و سایر کالاها بین اروپا و آسیا و جاهای دیگر استفاده می شود. این مسیر با اجتناب از پیمایش در سراسر قاره آفریقا در زمان و هزینه صرفه جویی می کند. حوثی‌های یمن در اعتراض به کشتار مردم فلسطین اعلام کرده‌اند مسیر را برای کشتی‌هایی با مبداء و مقصد اسرائیل ناایمن خواهند کرد.

ایالات متحده تهدید کرده است: به دنبال ائتلافی برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ و ارسال سیگنال هشدار به حوثی‌ها است. در همین حال حوثی‌ها هم روز شنبه گفته بودند: گام‌های واقعی برای کاهش بحران انسانی در غزه به کاهش تشدید تنش در دریای سرخ کمک می‌کند. آنها همچنین گفتند که با میانجیگری عمان درباره «عملیات دریایی» خود مذاکره می‌کنند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    خوشبحال عمان!!!

  • ناشناس
    1

    حزب الله پیروز است
    اسرائیل نابود است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها