وقوع چند انفجار در امارات در نزدیکی مخازن نفت و فرودگاه ابوظبی، پس از تهدید یمن/ المیادین: احتمالا پهپادها این دو منطقه را هدف قرار داده اند/ انصارالله یمن: ابوظبی از تجاوز دست برندارد، حملات دردناک‌تری دریافت خواهد کرد/ ویدئو

درپی اعلام نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیاتی در عمق خاک امارات، خبرگزاری رسمی امارات (وام) از وقوع دو انفجار در نزدیک مخازن نفت و فرودگاه بین المللی ابوظبی، پایتخت این کشور خبر داد.

وقوع چند انفجار در امارات در نزدیکی مخازن نفت و فرودگاه ابوظبی، پس از تهدید یمن/ المیادین: احتمالا پهپادها این دو منطقه را هدف قرار داده اند/ انصارالله یمن: ابوظبی از تجاوز دست برندارد، حملات دردناک‌تری دریافت خواهد کرد/ ویدئو

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) یک انفجار در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی روی داده است.

شبکه «المیادین» نیز در این ارتباط به نقل از شرکت نفت ابوظبی اعلام کرد: تحقیقات اولیه حاکی است که اجسام پرنده که ممکن است پهپاد باشند، دو منطقه را در خاک امارات هدف قرار داده اند.

به گزارش ایرنا، این شرکت درباره جزئیات انفجارهای یاد شده گفت: انفجار اول تانکرهای نفت در منطقه «مصفح آیکاد 3» در نزدیک انبارهای شرکت بزرگ نفت امارات یعنی ادنوک را هدف قرار داده است.

شرکت نفت ابوظبی افزود: انفجار دوم نیز منطقه تاسیسات جدید در فرودگاه ابوظبی بین المللی پایتخت امارات را هدف قرار داده است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجارها و تلفات و خسارات احتمالی این انفجارها مخابره نشده است.

انصارالله یمن: ابوظبی از تجاوز دست برندارد، حملات دردناک‌تری دریافت خواهد کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد که اگر ابوظبی از تجاوز به یمن دست برندارد، حملات دردناک‌تری را دریافت خواهد کرد.

انصارالله یمن: ابوظبی از تجاوز دست برندارد، حملات دردناک‌تری دریافت خواهد کرد

 در پی عملیات موفق امروز صنعاء علیه ابوظبی، «محمد البخیتی»  عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که اگر امارات از تداوم حملات به یمن دست برندارد حملات دردناک‌تری در انتظار آن خواهد بود.

به گزارش فارس، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله پیشتر نیز با هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد».

توقف همه پروازها در ابوظبی

در پی وقوع انفجار در ابوظبی از جمله در فرودگاه بین المللی ابوظبی تمامی پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، حمله به فرودگاه ابوظبی را تائید کرد.

همچنین، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای نوشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک، مناطق حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار داده‌ است.

رزمندگان یمنی: عملیات در امارات خاتمه نیافته و ادامه دارد

رسانه های نزدیک به انصارالله یمن به نقل از منابع یمنی اعلام کردند که عملیات نظامی در مرکز ابوظبی ادامه دارد.

شبکه المسیره به نقل از سخنگوی انصارالله نیز اعلام کرد که بزودی بیانیه مهمی درباره عملیات نظامی در امارات صادر خواهد کرد.

پرواز هواپیماها در فرودگاه ابوظبی در پی این حمله متوقف شده است.

ائتلاف متجاوزان به یمن نیز اعلام کرد؛ تعدادی از پهپادهای مسلح از فرودگاه بین المللی صنعا به پرواز درآمدند.

وزیر اطلاع رسانی یمن: معادلات تغییر کرد/ همه خاک امارات در تیررس است

«ضیف الله شامی» وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در صنعا، عملیات جدید نیروهای مسلح این کشور در عمق خاک امارات را اقدامی مشروع و قانونی دانست.

 شامی گفت: «حمله نیروهای مسلح یمن به امارات در چارچوب پاسخ قانونی و مشروع بوده و در واکنش به تشدید حملات و اقدامات نظامی مستمر امارات علیه مردم یمن صورت گرفته است.»

وی گفت که امارات در حالی دست به این حملات می‌زند که پیشتر به صورت رسمی اعلام کرده بود که از یمن خارج شده است ولی نه تنها نیروهایش را خارج نکرده است بلکه اقدام به تشدید حملات هوایی و افزایش توطئه‌هایش علیه یمن و مردم این کشور کرده است.

شامی گفت: « این عملیات مبارک در چارچوب اقدامی مشروع علیه کسانی است که مردم یمن را با حملات هوایی و زمینی هدف قرار می‌دهند و مناطق یمن را اشغال می‌کنند.»

این وزیر یمنی گفت: «از جمله مهمترین پیام‌هایی این عملیات به امارات این است که باید بفهمد تا زمانی که دست به حملات و کشتار در یمن می‌زند، همه چیز در این کشور در تیررس ما بوده و معادلات تغییر کرده و نه مردم یمن و نه نیروهای مسلح یمن دست بسته نخواهند بود.»

رسانه های امارات بعد از ظهر امروز از آتش سوزی در منطقه مصفح ابوظبی خبر دادند که بر اساس تحقیقات اولیه ناشی از حمله پهپادی بوده است. دقایقی بعد سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات این کشور در عمق خاک امارات خبر داد و گفت که به زودی جزئیات این عملیات را اعلام خواهد کرد.

حجم ویدیو: 686.90K | مدت زمان ویدیو: 00:00:09 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • بابک
    18

    هزینه این بهپاد ها را مردم گرسنه ایران میدهند .

    نظرات شما -
    • 13

      خدا خیرشان دهد، دلم خنک شد.
      مرگ بر اسرائیل

  • 🇮🇷IRAN 🇮🇷
    14

    درود بر انصار الله یمن
    لطفاً دُبی رو هم بکوبید، یه جوری بکوبید که صدای آه مردم ش تا اینجا بیاد.

  • 6

    جنایات ائتلاف سعودی در یمن، لکه ننگ است
    جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری، لکه ننگ است...همه مردم می‌گویند که تجاوز به یمن، یک جنگ فاجعه‌بار است که به کمترین معیار انسانی و ارزشها و اخلاق همخوانی ندارد.
    آمریکا جنایتکار به همراه اروپا و اسرائیل از سال 1394 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز رژیم سعودی در جنگ یمن بوده است.

  • 6

    و این در حالی است که متاسفانه کشورهای حاشیه خلیج فارس به همراه آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل از شهریور ماه سال 1359 تاکنون عامل اصلی جنگ، بی ثابتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسر منطقه خاورمیانه بودند و هنوز هستند.

  • آمریکا به همراه اروپا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و داعش همچنان تهدیدی علیه عراق و خاورمیانه است.
    6

    آمریکا به همراه اروپا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و داعش همچنان تهدیدی علیه عراق و خاورمیانه است.

  • مات الدبن
    3

    باعث تاسف است که کشورهای اسلامی به حیله و نیرنگ کشورهای غیر اسلامی به جان هم افتاده اند ،در این میان آن که کشته می شود مسلمان است وآن که از بین می رود اموال مسلمانان ...نمی دانم آیا حاکمان کشورهای اسلامی مسلمان نیستند یا خودشان را به حاکمان غیر مسلمان فروخته اند...غیر مسلمانان از صدر اسلام تاکنون با ایجاد فتنه میان مسلمانان اهداف شوم خود را برای ایجاد تفرقه به کار گرفته اند...امیدوارم خداوند متعال حاکمان کشورهای اسلامی را به راه راست و پیروی از قرآن و پیامبر گرامی اسلام هدایت کند.تا با مرکزیت مکه به کمالات دنیوی و اخروی دست یابند.

    نظرات شما -
    • م
      1

      امارات کشور اسلامی نیست فقط نماز خواندن و روزه گرفتن و 4 تا زن گرفتن نشانه اسلامی بودن نیست

  • اصلاح طلب بی غیرت
    4

    لطفا دبی را با خاک یکسان کنید تا رانت خواران و مفسدین ایرانی آنجا حال بیایند

  • ناشناس
    2

    وسط مذاکرات وین و باز شدن سفارت در عربستان این چه کاریه ؟ انشاا که پشت پرده عقلانیتی باشه

  • ناشناس
    1

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم از ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم

  • ناشناس
    1

    آفرین

  • ناشناس
    1

    کار خودمونه ، بیخیال

  • م
    0

    خدا رو شکر بالاخره به این مینی جزیره فهماندند که با دمپایی هم میشه زد تو دهنتون !! الان از ترس هی با ایران مذاکره میکنند بی شرف های بی همه چیز ایران باید هم کمک مالی و بهداشتی هم نظامی به یمن رو اشکارا انجام بده و بدنیا اعلام کنه که شما 6 سال یک ملت رو تو محاصره و گرسنگی و مریضی نگه داشتید و صدایی از هیچکدامتان بلند نشد البته این بی شرف ها خود شیطانند و گفتن و نگفتن فرقی نداره

  • 0

    تو را خدا ببین این ملای مغز فندقی چطور با پول نفت بی صاحب دنیا را به هم ریخته؟؟!!!
    اقتصاد و صنعت و ورزش و...کشور تعطیله چون پول نیست، رفته پولا را برده داخل یمن و سوریه و غزه،

    علت این کار چیه؟؟؟ بقای حکومت بی سواد ها..
    بدبختای حرام خور نمیدونن اگر به معیشت مردم مظلوم ایران برسن تا ابد میتونن حکومت کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها