عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان:

سپردن آموزش و پرورش به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بدعت بسیار خطرناکی است/ آموزش و پرورش را یک نهاد ایدئولوژیک تلقی کرده‌اند/ آقایان زمینه بیزاری و انزجار از دین را میان نوجوانان و جوانان فراهم می آورند

معاون پرورشی پیشین وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش یک نهاد تخصصی و حرفه‌ای است، بیش از 400 رسته و گرایش شغلی در آموزش و پرورش داریم و امر تعلیم و تربیت یک امر کاملا تخصصی، پیچیده و سخت است، ما نمی‌توانیم کار تعلیم و تربیت کودکان را در اختیار افرادی بگذاریم که دانش تخصصی و تجربه کار آموزشی ندارند، این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم، این کار عواقب بسیار بدی خواهد داشت.

سپردن آموزش و پرورش به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بدعت بسیار خطرناکی است/ آموزش و پرورش را یک نهاد ایدئولوژیک تلقی کرده‌اند/ آقایان زمینه بیزاری و انزجار از دین را میان نوجوانان و جوانان فراهم می آورند

عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم، گفت: من فکر می‌کنم آقایان چون در جامعه و در ارتباط با مردم ناموفق بوده‌اند، حالا می‌خواهند این آزمایش را به محیط مدارس بیاورند و در مدرسه تجربه کنند؛ و با همین تجربه تلخ و ناموفق‌شان مجددا زمینه بیزاری و انزجار از دین را میان نوجوانان و جوانان فراهم بیاورند. ما 40 سال در جمهوری اسلامی تجارب تلخ و شیرین زیاد داشته‌ایم؛ از جمله اینکه تجربه روحانیت در تبلیغ دین برای جامعه موفق نبود و به ویژه در نوجوانان و جوانان به جای گرایش به دین، دین‌گریزی افزایش پیدا کرد.

رحیم عبادی، در واکنش به اعلام خبر استخدام 25 هزار طلبه در آموزش و پرورش، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مراجع عظام تقلید به دو نکته خیلی کلیدی اشاره کرده که به نظر من قابل تأمل و بررسی است. نکته اول کمبود معلم و راه‌های تأمین این کمبود و نکته دوم استخدام 25 هزار طلبه در وزارت آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی پیشین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مورد اول همه می‌دانند که به ویژه امسال آموزش و پرورش با بحران تأمین معلم مواجه شد. علتش این بود که پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین معلم صورت نگرفت و بر اساس اطلاعاتی که در دسترس هست، بسیاری از کلاس‌ها به صورت غیرمستقیم اداره می‌شوند و معلم ثابت در کلاس نیست.

وی یادآور شد: بر اساس آماری که اعلام شد، آموزش و پرورش امسال حدود 200 هزار معلم کسری داشته و تا الآن تلاش کرده که این کسری‌ها را به شکل مناسبی جبران کند ولی به نظر می‌آید هنوز توفیق کافی نصیبش نشده است. یکی از راه‌های تأمین این 200 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است که به طور میانگین هر سال 25 هزار معلم برای آموزش و پرورش تأمین می‌کند و بخشی هم امسال آزمون استخدامی معلمان است و بنا بود حدود 70 هزار نفر از این طریق تأمین شوند که خیلی با تأخیر انجام و همزمان با شروع سال تحصیلی نتایجش اعلام شد ولی خوشبینانه هم حساب کنیم، در مجموع 100 هزار نفر جذب شده‌اند و حدود 100 هزار نفر کسری معلم داشته است.

عبادی افزود: با اطلاعاتی که در دسترس هست، گفته‌اند بازنشستگی حدود 30 هزار نفر از کسانی که می‌خواستند امسال بازنشسته شوند، یک سال به تأخیر افتاده و از اینها به عنوان معلم استفاده شده است. آمار دقیقی در دست نیست ولی نقل شده که حدود 20 هزار نفر هم از بازنشستگان گذشته که امکان تدریس مجدد داشتند و همچنین حدود 20 هزار نفر از معلمان شاغل را در شیفت دوم استفاده می‌کنند. اگر این اعداد را هم جمع کنیم نشان می‌دهد که همچنان آموزش و پرورش با کسری معلم مواجه هست و متأسفانه تدابیر لازم در این سال‌ها برای تأمین معلم نشده و این یکی از مشکلات جدی آموزش و پرورش است.

افت کیفیت آموزشی مدارس امسال به اوج خودش خواهد رسید

وی تأکید کرد: کلاس با معلم اداره می‌شود و در صورت فقدان معلم عملا کیفیت آموزشی بسیار افت پیدا می‌کند. به نظر می‌آید با شرایطی که امسال پیش آمده، پیشینیه‌ای که ما در افت کیفیت آموزشی مدارس داشته‌ایم، امسال به اوج خودش خواهد رسید، و این نگرانی همچنان به قوت خودش باقی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: به نظر چیزی که مهمتر بود اینکه در این مطلب اعلام شده ما 25 هزار نفر طلبه در آموزش و پرورش استخدام کرده‌ایم. این نکته خیلی پر ابهامی است؛ در شرایطی که آموزش و پرورش به شدت نیاز به معلم دارد، استخدام 25 هزار طلبه چه اولویتی دارد؟! طی این سال‌ها دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش طرحی به نام «امین» تدوین کرده و در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح بنا است آموزش و پرورش به ازای هر مدرسه یک روحانی استخدام کند؛ تا الآن 25 هزار نفر استخدام کرده و آن طوری که در برنامه‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند این عدد را به 100  هزار نفر برسانند. یعنی با شعار «هر مدرسه یک روحانی» می‌خواهند این کار را در آموزش و پرورش گسترش بدهند.

عبادی افزود: در آیین‌نامه اجرایی این طرح نوشته‌اند در راستای استقرار نظام تعلیم و تربیت اسلامی و با اجرای دو هدف «گسترش فعالیت‌های دینی و اجرای الگوی جامع تربیت دینی انقلابی در مدارس بر اساس مبانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی» و «تقویت و تعمیق باورها، ارزش‌ها او رفتارهای دینی دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء در راستای ارتقاء هویت دینی و انقلابی مدارس» روحانیون به مدارس می‌روند.

وی ادامه داد: روحانیون داخل مدرسه تا پنج ساعت در طول هفته کلاس‌های آموزشی تحت عنوان «سبک زندگی اسلامی – ایرانی» برای دانش‌آموزان و همچنین معلمان و کادر مدرسه اجرا می‌کنند. از سوی دیگر بسته‌های فرهنگی برای مدارس تهیه کنند و در شورای انجمن اولیاء و معلمان، شورای معلمان و شورای دانش‌آموزان برای تبلیغ کارهای دینی حضور پیدا می‌کنند. به صورت مستقل، کار تبلیغ وظیفه اینها نیست.

این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم

معاون پرورشی پیشین وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد تخصصی و حرفه‌ای است، اظهار داشت: بیش از 400 رسته و گرایش شغلی در آموزش و پرورش داریم و امر تعلیم و تربیت یک امر کاملا تخصصی، پیچیده و سخت است. ما نمی‌توانیم کار تعلیم و تربیت کودکان را در اختیار افرادی بگذاریم که دانش تخصصی و تجربه کار آموزشی ندارند. این بدعت بسیار خطرناکی است که آموزش و پرورش را به دست روحانیون و حوزه‌های علمیه بسپاریم؛ این کار عواقب بسیار بدی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه بعد از این همه سال‌ها باید یاد بگیریم که هرکس در جایگاه خودش انجام وظیفه کند، گفت: مسئولیت طلاب دینی تبلیغ و ترویج دین در جامعه است. محیط مدرسه اقتضائاتی دارد که سازگاری با حضور مستمر یک طلبه نخواهد داشت. در شرایطی که آموزش و پرورش به شدت نیازمند استخدام معلم هست و کمبود اساسی دارد، چه ضرورتی هست که 25 هزار روحانی در آموزش و پرورش استخدام کنیم؟! مگر وزارت آموزش و پرورش اداره کاریابی است که طلاب را جذب کند؟!

متأسفانه مدتی است که آموزش و پرورش را یک نهاد ایدئولوژیک تلقی کرده‌اند

عبادی ادامه داد: اگر هدف ما تبلیغ و ترویج دین است، چه لزومی دارد در آموزش و پرورش روحانی استخدام کنیم؟! متأسفانه مدتی است رویکرد بسیار بدی در آموزش و پرورش اتخاذ شده و آموزش و پرورش را یک نهاد ایدئولوژیک تلقی کرده‌اند و فکر می‌کنند آموزش و پرورش بخش عقیدتی و سیاسی حکومت جمهوری اسلامی است. در صورتی که این تفکر اشتباه است که ما این گونه فضای تعلیم و تربیتی که فضای با نشاط، پژوهش، آموزش، نوآوری و شکوفایی دانش‌آموزان همراه هست را به محیطی مثل مسجد تبدیل و سعی کنیم تجارب حوزوی را به آنجا منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تجربه تلخی در تاریخ داشته‌ایم، تصریح کرد: در دوران قرون وسطی، وقتی که مسیحیت بر اروپا حاکم شده بود، همین تجربه تلخ را اجرا کردند و روحانیون را به عنوان مبلغان دینی در مدارس استخدام کردند و بر سر دین و ملت آن آمد که همه ما در تاریخ قرون وسطی خوانده‌ایم. این یک تصمیم قرون وسطایی است که یک تجربه تاریخی را مجددا در ایران تکرار کنیم و آموزش و پرورش را جولانگاه مسائل عقیدتی کنیم؛ در شرایطی که کار آموزش و پرورش کاملا متفاوت است. به علاوه، نقد اساسی که وجود دارد این است که طلاب دینی و حوزه‌های علمیه ما اگر می‌خواهند تبلیغ دین کنند، جامعه و مردم در اختیارشان هست.

آقایان می‌خواهند زمینه بیزاری و انزجار از دین را میان نوجوانان و جوانان فراهم بیاورند

عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان افزود: من فکر می‌کنم آقایان چون در جامعه و در ارتباط با مردم ناموفق بوده‌اند، حالا می‌خواهند این آزمایش را به محیط مدارس بیاورند و در مدرسه تجربه کنند؛ و با همین تجربه تلخ و ناموفق‌شان مجددا زمینه بیزاری و انزجار از دین را میان نوجوانان و جوانان فراهم بیاورند. ما 40 سال در جمهوری اسلامی تجارب تلخ و شیرین زیاد داشته‌ایم؛ از جمله اینکه تجربه روحانیت در تبلیغ دین برای جامعه موفق نبود و به ویژه در نوجوانان و جوانان به جای گرایش به دین، دین‌گریزی افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: این رویکردی که وزارت آموزش و پرورش اتخاذ کرده که به جای معلم روحانی استخدام کند و بعد به روحانیون در سطح مدارس به عنوان کارمند وزارت آموزش و پرورش یک مأموریت تبلیغی و دینی بسپارد، را به عنوان معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گذشته عرض می‌کنم که کاملا حوزه‌های  علمیه و مدارس را می‌شناسم. اعلام خطر می‌کنم که این کار به عنوان یک بدعت خطرناک باعث دین‌گریزی جوانان جامعه خواهد شد و از سوی دیگر اعتبار، ارزش و شأنیت روحانیت هم در مدارس از بین خواهد رفت.

با تصمیمات غلط، ناپخته و هیجانی، نفرت و آشفتگی را در آموزش و پرورش دامن نزنیم

عبادی در پایان تأکید کرد: با تصمیمات غلط، ناپخته و هیجانی و اجرای طرح‌های اینچنین، یک نوع نفرت و آشفتگی را در آموزش و پرورش دامن نزنیم و از سوی دیگر هم به حوزه‌های علمیه لطمه وارد نشود که به جای کار اصلی خودشان، کار وزارت آموزش و پرورش را انجام می‌دهند. واقعا باید به حوزه‌های علمیه و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش هشدار داد که این تصمیم بسیار خطرناک خواهد بود و عواقب بسیار وخیمی در تعلیم و تربیت و همچنین مسائل دینی و حوزوی خواهد داشت.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 95
  • ناشناس
    137

    بامشت محکم میزند این ملت بر دهن دشمن روحانیت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      بچه هامون شده مدرسه نروند ، نمیگذاریم اینها به بچه ها درس بدهند ،طالبان دوم درست میشود

    • ناشناس
      6

      حوزه علمیه همین یه کتاب عربی رو برای مدارس تالیف کردند بسه اصلا ازاصوا آموزشی مدرن خبری نیست پرت وپلا طراحی شده آموزشهای دیگر رابه همان دانشگاهیان فرهنگی بسپارید که از همین هم نشیم

    • Ali
      5

      شما فقط مشت زدن بلدین البته به ملت

    • ابرانی
      5

      ای کاش کار این دولت عملی شود تا بببنند دانش اموران به سر این طلبه ها چه خواهند اورد

    • حسن
      2

      برو اسراییل رو بزن ابله

    • ناشناس
      0

      محکم تر بزنی نیروی عکس العمل سفت تر میشود.قانون نیوتن بخوان!

    • ناشناس
      2

      معلم پرورشی مثل سمندون فرستادند مدرسه میخواهند سرسپرده تحویل بدهند معلومه جذابیت ندارد.اگر زن آراسته مو را برای پرورشی بگذارید والاه همه جهادی میشوندنیاز به توسل به مشت نیست.

    • ناشناس
      1

      به زور مشت و فلک میخواهید عقیده به خورد بچه های مردمی بدهید که دلشون را خون کردید!

  • 🐜
    8

    یادگیری علوم کلاسیک فرق دارد با یادگیری ایدولوژیک هردانش آموز که تمایل ب ایدولوژیک داشته باشد حوزه علمیه ثبت‌نام می‌کند تحصیلات عالیه رابا املت اسفناج اشتباه گرفتید!!!

  • ناشناس
    8

    همانگونه که کشور داری و مردم داری را به ایدلوژی سپردید و‌الان کسی در عمل پاسخگو نیست د ر هیچ‌زمینه فقط موشک ها می ره و‌هدف می شود چند صدتا .....و ایدلوژی جواب بی سر پناهی و نداری و افلیج شدن اقتصاد و لاکت را .......راست می گویند و آن قشر زحمت کش است ببرند در اعماق زمین و معادن و کارگاه آجر پزی و کار کنند نه زبان حرکت بدهند وقتی از قبرستان به منصب رسیدند و همین مدیرانی که هستند به همه جا رساندند چقدر زندگی شان فرق دارد با جامعه و

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      چی میگی حالت خوبه؟
      زود برو داروهاتو بخور

  • ترک
    11

    دخالت دین در آموزش پرورش به این معنی است که از دین برای محکم کردن پایه های حکومت خودشان است وقشر روحانی هميشه با علم مخالف است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نتیجه عکس داده زیرا بچه ها برای مردمی هستند که خودشان در مدرسه حق پوشیدن جوراب سفید را نداشتند.

  • ناشناس
    3

    می تونی بگی کدوم ملت ...؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      54

      با شما غربگداهای بی وطن نیستیم نگران نباش

    • ناشناس
      19

      همان ملتی که در تمام مقاطع مهم تاریخی، یار و یاور روحانیت بوده و هستند:۴۲، ۵۷، ۷۶، ۹۲، ۹۶،..
      این ملت شاید گاهی نق بزنند ولی همواره دلشان با روحانیت بوده و هست و به همین خاطر میگم که این ملت دقیقا لایق هر بلایی هستند که سرشان میاد

    • آزادی
      3

      منظور از ملت ساندیس خوران مثل کامنت اولی هست

    • ناشناس
      0

      نگران عربگراهای ایران نشناسیم!

  • یه ایرانی مظلوم...
    90

    تنها راه نجات ملت از بدبختی این است که ملت و روحانیت در کنار هم قرار گیرند ...

    نظرات شما -
    • فدایی رهبر
      29

      آفرین بر شما

    • Ali
      12

      اتفاقا تنها راه نجات ملت این است که روحانیت دست از سر این مردم بردارد

    • ناشناس
      1

      چهل ساله مردم با روحانیت عقدند چه شد؟

  • ناشناس
    103

    انچه درمدارس هست فقط آموزش هست چه اشکالی دارد که چند تا طلبه قدمی براپرورش چهارتا طفل معصوم بردارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تا همینجا دین مردمو نابود کردید اینبار نیت کردید از ریشه بزنید بفرمائید!!

    • ناشناس
      0

      پرورش اصول و شرط دارد یکیش جذابیت است که ندارند.

  • ناشناس
    6

    مگه تا حالا دستشون نبوده ؟!

  • ناشناس
    5

    چه ایرادی داره ماهم راه اروپا را برویم. من که مشکلی ندارم

  • حقی از قم
    4

    خدایا دست حوزه بیوفته اسلام عزیز کلا از بین میره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بچه ها هرچه زودتر و نزدیکتر روحانی بشناسد زودتر عقل رس می شوند و مثل والدینشان بعد پیری دعاگوی روحانی نمیشوند.

  • ناشناس
    0

    عمو این تیکه اش سالم مونده بزار خوب خرابش کنن دیگه چیزی نمونده

  • j.138888.gmail.com
    8

    وقتی ایشان معاون پرورشی باشند الان معلوم می شود چه کسی باعث دین زدگی بوده

  • ناشناس
    4

    نگران نباشيدبچه هافراريشون ميدن

  • ناشناس
    1

    چه اشکالی داره. بازگشت تدریجی همه چی به دوران قاجار.

  • ناشناس
    13

    کارآمدی آموزش و پرورش را با مشاهده نتیجه آن یعنی رفتار و کردار نسل جدید که تربیت یافتگان این مجموعه و افرادی مدعی است می بینیم و نیاز به قضاوت و ارزش سنجی ندارد.
    به این مثلا استاد!!!!!! باید گفت امثال شما به درد گاو چرانی هم نمیخورید چه رسد به تربیت.

    نظرات شما -
    • امیر تبریزی
      0

      استاد کاملا درست می‌فرماید. ادم عاقل از وضع کشور متوجه همه چیز میشود .کسانی که اینجا امدن ناراحت هستن مخالف استاد هستن همون رفقای اختلاس‌ گرها هستن

    • ناشناس
      0

      و البته طبق فرمایش شما بچه هایی که تو جبهه شهید شدن همه دست پرورده اون خدا بیامرز بودن و محیط بقول شما بی عفتی اون زمانً!!!!

  • محمد
    0

    کاری میکنن که مردم بچه هاشونو از مدرسه محروم کنند

  • ناصر
    3

    سلام
    آقای وزیر آموزش و پرورش فکر می‌کنند با این حرکات نمایشی می‌تواند بقای خود را حفظ کند!!!!!

  • علی
    0

    هرکسی بایدکارخودش راانجام دهددخالت بعصی روحانیون حتی درامرپزشکی هم دیده شدکه مردم رادین گریزکردندمجری طلبه .....ای کاش روحانیت دست مایه بازی غلط سیاسی نشوندوکارخودراانجان دهند

  • ناشناس
    1

    جوانان سالهاست از دین گریزان شدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      گریزان بودند الان دین ستیزان شدن

  • ناشناس
    21

    سلام چهل و اندی اموزش پرورش دست شما بود چه کردید که حالا ناراحت هستید گروه دیگه بیاد اتفاقا شما نتوانستید کاری بکنید که حالا داره این صحبت ها میشه

  • بسیجی
    3

    زنگ اول : تفسیر المیزان
    زنگ دوم : دعای توسل
    زنگ آخر : سینه زنی و آموزش حرکات موزون موقع زنجیرزنی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بر پدرت صلوات 😁😁😂😂🤩

  • ناشناس
    2

    به نظر من از حاجی اقا طوسی هم نظر بپرسید .اگر کمک بگیرید راهنما یتون میکنه

  • هادی از بابل
    33

    مگه حرف دین چیه که اینقدر از اون می ترسید؟!!!
    الفبای دین طهارت وپاکیه
    حالا شاید یکی دوست داره توی شلوارش ادرار کنه یا سگش توی خونه اش ادار کنه اصلا اگه همه توی پیاده رو مثل کشورهای اروپایی ......تمام حرف دین اینه که ماخوب زندگی کنیم ....

    نظرات شما -
    • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
      2

      شما خیلی عقبی بیا جلو

    • سالار
      2

      لطفا روحانیت توی مشاغل دیگه که نیرو کم دارند طلبه اعزام کنه.مثل کارخانه های آجر پزی ،معادن،رانندگی ماشین سنگین،کارگری ساختمان.

  • ناشناس
    3

    مگه تا بحالا غیر این بوده؟ این همه استخدام آموزش و پرورش از حوزه... مدرک معادل سازی برا همینه دیگه...

  • ناشناس
    4

    خدا به ایران رحم کنه اینا غیر دروغ وحقه بازی چه دارند به بچه آموزش بدن حاصل ۴۴ سال رواج دروغ ودزدی وفقر وبدبختی بوده .

  • علی کرم حاجی
    19

    بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت شما عارضم که متاسفانه همین مسولین بی ملاحظه خیال می کنند که اگه روحانیت خلاف کرده یا کسی دیگه همه مثل هم هستند در حالی که نباید همه را به (یک چشم )نگاه کنیم

  • ناشناس
    28

    به خدا اینها دروغ میگن من خودم طلبه هستم امتحان دبری شرکت کردم با اختلاف ۵امتیاز رد شدم تورا خدا زود قضاوت نکنید درس حوزهخیلی سخته به خدا ما سواد شو داریم 😔😔

  • ناشناس
    12

    حالا این روحانیون الاف هم یه کاری بکشید حداقل میتونن بچه ها رو با داستان و ..سرگرم کنن بزارید بیان

  • احمدی
    3

    فقط مونده مدارس که لونم دستشان بگیرن خیالشون راحت میشه چون نزدیک به ۵۰ سال کشور دستشان بوده شده این آموزش و پرورش هم را هم نابود خواهند کرد

  • یاسر
    4

    مردم در اوج گمراهی هستند کتاب قرآن رو میگن کتاب عربی عزیزم قرآن کوه جابجا میکنه ولی هرکس نمی تونه نه قرآن تورات هر کتابی که وحی شده به پیامبران ما صلوات بر محمد وخواندنی محمد وحضرت ابراهیم ع

  • ناشناس
    0

    وقتی وزیر آموزش پرورش میگه باید دانش آموز یه دستش اسلحه باشه،برا چی باید اسلحه دستش باشه؟رفته درس بخونه یا اسلحه کشی کنه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نگران نباش یه روزی همین اسلحه هارو بچه ها برمیگردونن سمت همونها

  • ناشناس
    1

    استاد کل مملکت دست حوزه است دیگه از شورای نگهبان و ... بالاتر نداریم . بهتر است در کارهای اجرایی دخالت نکنند چون اگر خوب نشد اسم روحانیت خراب میشه در کارهای نظری و دینی و اخلاقی بجاست که حضور داشته و کار کنند البته خیلی دیر شده . الان خیلی از جوان‌ها خدا را هم قبول ندارند . چه برسه به ملا .

  • شاهین
    1

    با این وزیری که ما داریم هر بلایی سر دانش آموزان ما بیاید دور از ذهن نخواهد بودی ،وای بر ما

  • ناشناس
    1

    این یکی از اسیب های حدید که به دین وکشور وارد میشود اول که بروید بررسی بکنید ببینم هر جای که روحانیت در کارهای اداری بود بجز بد بینی چه کار کرد چون سال اول با زبان نرم و خوب وارد میشوند سال دوم با راننده این طرف وان طرف میروند سال سوم مدیر وبعد از ان دیگر خدا را بنده نیستند وهر چه که انها گفتند درست است وبقیه حق هیچ گونه حرف زدنی ندارند هر چند که تخصص داشته باشند ویا مسولین ومردم را از دین بیزار میکنند

  • ناشناس
    1

    آموزش وپرورش در طول ۴ دهه به دلیل عدم توجه به وضعیت معیشتی معلم نزول پیدا کرده ودر حقیقت زندگی معلم وتحصیل کردگان درس عبرتی برای دانش آموزان فعلی شده است حالا باورود روحانیت وعکس العمل متقابل دانش آموزان باقی مانده سیستم آموزشی را به کلی تخریب کنید

  • ایرانی
    1

    همه بچه داره دارن مهاجرت می‌کنند که ذهن و آینده بچه فاسد نشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا ادب از که آموختی از بی ادبان! من اگر از نزدیک با قشر پرورشی روبرو نمیشدم متوجه عمق فاجعه نمیشدم.

  • محمد حسین
    11

    دقیقاً عامل اصلی رها شدگی تربیت و آموزش جوانان و نوجوانان امثال همین جناب عبادی و معلمان بی تعهد به انقلاب و اسلام هستند،بیش از ۴۰ سال است با وقاحت تمام همه تقصیر ها را گردن حوزه و روحانیت می اندازید،چه کسی است که نداند،که کشور ما توسط جناح ها و دقیقاً با رویکرد ضد دینی و ضد فرهنگی و کاملاً غیر تخصصی توسط به ظاهر متخصصان بی تعهد دارد اداره می شود،دقیقاً آنچه را درباره حوزه و روحانیت می گویید درباره خودتان صادق است شما ها وظیفه خودتان را درست انجام ندادید،فقط فکر حقوق و درآمد و جایگاه و منصب بودید،اتفاقاً روحانیت در حکومت داری چوب اعتماد به شما را می خورد در فتنه ها دیدیم معلمان به جای روشنگری همانند لیدر اغتشاشات فتنه افروزی می کردند،چه معلمان متخصصی؟!!!!! روحانیت با وجود جو سازی امثال شما کارش را ادامه داده شما جو سازان موجب فاصله مردم و روحانیت در برخی موارد شدید،روحانیت کمترین حقوق و بیش ترین بازدهی کاری را دارند ،اما خیلی از حقوق بگیران بیشترین درآمد و کمترین بازدهی را دارند!!! معلوم است که مقلدان غرب این تأثیر را نمی توانند تحمل کنند و به جای بهبود عملکرد خودشان دنبال ضربه زدن به جایگاه روحانیت هستند،به هر صورت ناگفته نماند که روحانیت و حوزه هیچگاه استبداد رأی نداشتند و الان هم انعطاف پذیر هستند و اگر در خود یا حوزه اشکالی ببینند خودشان را اصلاح می کنند،مدعیان پیشرفت و اصلاح چرا انتقاد پذیر نیستند؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ساندیس شما ارسال شد

  • ناشناس
    4

    من در سن ۵۰ سالگی حالت تهوع گرفتم از دین
    به یک نفر هر روز چلوکباب بدی یه روزی زده می شه ازش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      این که شما دین رو بد فهمیدی دلیل نمیشه دین بد باشه
      چلوکباب کمتر بخور .😂😂

  • ناشناس
    1

    پای آخوند به مدرسه بچم باز،بشه دیگه نمیذارم بره مدرسه

  • اصغر
    3

    چون عملشون با حرفشون تعارض داره .بترسید از روز قیامت بترسید من با رشته تخصصی‌ اموزش و پرورش قبول شدم به جای من یه طلبه رو قبول کردن تو مصاحبه اون رو برداشتت .مسئولین نهایت بتونیند ۳۰ ساله دیگه عمر کنید شما می مانید و عملتان

  • بهمن
    2

    بهتر بود این روحانیون را بسراغ صاحبان اموال و ثروت‌های غارت شده کشور می‌فرستادند تا شاید تغییر در وضع اسف بار ملت حاصل شود تا ارزشهای کشور معنوی باشند اینه با ما معنویت بگویند ولی بعد از ۱۵ سال کارکردن نتونی یه واحد مسکونی تو منطقه متوسط ۵ شهر تهران بخری که وضع میلیونها همینه باید بهرای نمونه‌ای بفرستند شاید نتیجه بده بهشون اون دنیا رو تذکر بدهند و شرایط دین .

  • رضایی
    2

    مردم عادی همه این چیزها رو می‌دونند اینا بفرست واسه غارتگران اموال ملت تا از خواب غفلت بیدار شوند و رو به معنویت بیاورند تا همه مردم صاحب خودرو و واحد مسکونی متوسط شوند

  • ناشناس
    4

    واقعیت این است که جامعه به دلائل مختلف دین گریزشده پس بااین ترفندهاشرایط رابدترنکنیداین که افرادی راباهزینه بیت المال تربیت می کنیدکه هیچ جایگاهی بین مردم ندارندچرابایدبچه هاتاوان این اهمال واشتباه شمارابپردازند

  • ناشناس
    3

    اینکه از بچه های مدرسه ای به عنوان حامیان حکومت سواستفاده بشه دیگه دورانش گذشته !! بچه های امروزی هر حرفی رو باور ندارند و خیلی دقیق هستن و جواب قانع کننده میخان و اتفاقا با قشر روحانیت هم بشدت مخالف هستن.
    از اونطرف هم تجربه استفاده از این روحانیت تو ادارات رو داریم که یه حقوق میگیرن که نماز بخونن تو ادارات و نتیجه اش هم دیدیم همه !
    اصلا روحانیت چرا نمیره تو روستاها ؟ چرا نمیره مناطقی که روحانی ندارن و همه میخان استخدام دولت بشن ؟ مگه حقوق حوزه و امکانات حوزه که بیشتر از خیلی از ادارات دولتی هست براتون کافی نیست ؟
    مردم رو از مساجد فراری دادید دیگه از مدارس فراری نکنید ! کاری نکنید برای تحصیل بچه ابتدایی هم مجبور به مهاجرت بشیم!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      اگر حقوق روحانیت از ادارات دولتی بیشتره خوب توهم بیا تا راحت زندگی کنی و درآمد بالایی داشته باشی
      چرا نمیای؟ اگه نمیتونی لااقل بچه هاتو یا اطرافیانت رو بفرست تا بعدا مدیون یا پشیمون نشی😁

  • فری خاکی
    4

    اولا ک طرح امین جهادی کار میکنن آقای بیسواد... ثانیا شما از تبار همونایی نیستید ک ۸ سال آینده همین جوانان و ملت رو ب برجام گره زدید نتیجش چی شد؟؟؟

  • محمد
    11

    دست اینا که بود سند بیست سی و رقص و آهنگ مبتذل میومد بیرون خیلی خوب بود و چیزی هم نمیگفتن..الان که ممکنه از سن پائين تربیت بچه ها درست بشه آقا شده دلسوز.خیلی دیر حوزه ورود کرد ولی بازم خوبه

  • ناشناس
    3

    تا الآن شما آقای معاون که غیر روحانی بودی چه غلطی کردی بجز اینکه هر روز داره علم و تربیت بچه های مردم به فنا میره

  • هادی
    6

    40 ساله که روش اینه !
    خواب بودین بیدارشین ، طالبان مشهد دفتر داره ، با هماهنگی دولت جمهوری اسلامی افغانیها هجوم آوردن و ایران متصرف شده ، خبر ندارید حتما" ؟
    هیچ مغازه ای ، کارگاهی ، تولیدی ، کارخانه ای ، نانوائی و .... خالی از افغانی نیست !
    طبیعیست مدرسه ها بشه مکتب خونه عصر تحجر

  • مهدی خورشید
    3

    ازلطف وجودشماهست که معلم پرورشی بودید مشخصه که چقدر خدمت کردید بچه های که امروزدرخیابان هااست حاصل تفکرشماست ...چرامیترسید؟ بگذارید بیان شهیدبهشتی شهیدمطهری شهیدمحمدجوادباهنر محصول حوزه است که به مدرسه ودانشگاه واردکردن چه انقلاب ایجاد کردن...شما که ادعای آزادی دارید پس این جمود فکری چرا افرادی امثال شما شبهه افکن هستید بدونه اینکه اثری درحیطه کاری تون داشته باشید؟ چون شما۴۰سالکارنکردیدبچه هارا۴۰ساله از مساجد منابر روحانیت دورکردید بخاطرفکرمریض تون

  • ناشناس
    6

    واقعا شرم آوره که یه همچین آدمی با این سطح فکری نازل، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان باشه

  • محمد علی
    8

    بیمه تعالی.با احترام:این آقا و امثال او فراموش کرده اند که اولین مراکز آموزشی مربوط به حوزههای علمیه و روحانیان بوده است.مگر نهاد آموزش و پرورش چقدر قدمت دارد؟آیا قبل از آن آموزش و پرورشی وجود نداشته است؟اگر وجود داشته که یقینا وجود داشته که امثال خواجه طوس و ذکریای رازی و ابوعلی سینا و خیام و حافظ وامثال آنها را در رشته های مختلف تربیت کرده و تحویل جامعه و بشریت داده است چه نهادی متصدی آن بوده؟آیا همین حوزه های علمیه و روحانیت متعهد نبوده است؟الآن تمام معلمان ریاضی آموزش و پرورش اگر جمع شوند آیا میتوانند کتابی مثل خلاصه الحساب شیخ بهابی را بنویسند ویا مهندسین آموزش و پرورش آیا میتوانند نقشه هایی مثل نقشه های همین شیخ بهایی و علامه طباطبایی و حسن زاده آملی بکشند و در خارج پیاده کنند؟پس کمی انصاف داشته باشید اگرچه نتیجه تلخی برای شما و امثال شما داشته باشد.

  • ناشناس
    7

    سلام برخی ها حرف مفت رو از روی جهالت می زنند و برخی ها حرف مفت رو عامدانه و بخاطر برخی اغراض می زنند
    این آقای به اصطلاح مسئول که چند سال معاون پرورشی بوده چطور نمی دونه که روحانیون طرح امین اصلا استخدام نمی شوند و به هیچ وجه قرار نیست جای خالی معلمان رو پر کنند؟
    من که می گویم می داند ولی مغرضانه میخواد علیه روحانیت شایعه پراکنی کنه.
    طرح امین هم در این دولت شروع نشد بلکه در دوره احمدی نژاد شروع شد و در دوره روحانی و الان هم ادامه پیدا کرد
    از طرفی طلابی که جذب می شوند به عنوان معلم تا دوره کامل و آموزش های لازم رو نبینند به هیچ وجه به آن ها کلاس درس داده نمی شود.
    تا حالا تعلیم و تربیت دست شما بود چه کردید؟چرا اینقدر فرافکنی میکنید . مگر شهید مطهری محصول همین حوزه ای که شما با نفرت از آن حرف میزنید نیست؟که روز شهادتش را به نام روز معلم گذاشتید؟
    چرا سعی می کنید بین حوزه و مردم اینهمه فاصله بیاندازید
    خیلی از اطرافیانم حوزوی هستند و واقعا عالم هستند و صاحب نظر . بهتره به جای این همه نفرت کمی فکر کنیم .
    نه روحانیت و حوزه از مردم جدا هستند و نه جامعه و جوانان دین گریز هستند.
    چیزی که هست القائات منفی برخی از مسئولین مردم رو از همه چیز دل زده و دلسرد می کنه

  • هادی
    4

    روحانیت نباشه که شماها راحت باشید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      باشه که تو مفتخوری کنی و زیر پتو فعالیت؟؟؟

  • مرتضی
    1

    با تقوا و دینی بار آمدن فرزندان کار خوبی است . پیشنهاد می کنم روحانیون ابتدا برای فرزندان خودشان این کار را انجام دهند اگر نتیجه مثبت بود چه اشکالی دارد که به کل جامعه تسری یابد..‌.

  • جمیل اسماعیلی
    0

    کلام شما بزرگوار حق هست ،هر چه در این چهل و اندی سال مساجدمان پر شده،،که بیشترشان خالی هستن ،،تو این کار هم موفقیتی خواهد بود.زمان رژیم قبلی جمعیت از نصف جمعیت فعلی کمتر بود و در مساجد جای سوزن انداختن نبود ولی حالا.......!!!مگر اینکه کلا سیاست این باشد که مدارس کلا خالی بشه و هزینه آنرا در جایی دیگر استفاده کنند که تا دنیا هست خیرش به ایرانی جماعت نرسد.

  • ایرانی
    1

    گوینده مغرض است شنونده باید عاقل باشد
    ۱_همه طلاب در یک آزمون برابر با دیگر هموطنان شرکت نمودن و قبول شدند. پس کسی نمیتواند قبولی در آزمون را شماتت کند.
    ۲-این آقا فراموش کرده هر چه که دارد آن پست و ریاست همه از زحماتی است که روحانیت برای او کشیده است.
    3_آموزش و پرورش ما اگر به دست این ها درست اداره میشد نباید جوان ما دین گریز میشد پس بهتر است کار را به کاردان سپرد جناب عبادی. تعلیم و تربیت کار روحانیت است.
    4_روحانیون صرفا در رشته هایی که مجاز به شرکت در آزمون بودند شرکت نمودند و این حق طبیعی هر فرد است.

  • ناشناس
    0

    سلام علیکم، اینکار بسیار اشتباه و غلط هست که روحانیون وارد آموزش،و پرورش بصورت دبیر و...‌باشند خطای خطر ناکی هست

  • Mohamad
    0

    سلام این کار درستی نیست متاسفانه نمیدونم چرا یک مهندس باید بیکار باشه و یک طلبه که هیچ زحمتی برای درس خوندن نکشیده حتی خدمت سربازی هم تو شهر خودش انجام داده سرکار. ریشه صنعت این مملکت زده شده بیشترش نکند ما به نیروی تولید و کار آفرین نیاز داریم نه طلبه

  • زهرا قاسمی
    0

    چرا ما نهضتی های ۹۲ را نمیگیرید و حرف زیادی میزنید فامیلاتون را گذاشتید بسه همسایه ها قوم و اشنا ندارید ؟

  • علی
    2

    اونوقت شما افسادطلبان موفق بوده اید؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خدایا کمک

  • ناشناس
    0

    درود بر استاد دانشگاه فرهنگیان
    حرف درست و به جایی زدند.

  • ناشناس
    0

    بدعت نیست بلکه خیانت به بچه های مردم ایران برگشت نظام آموزشی ایران به قبل از رضا شاه کبیر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها