فراخوان تحریم شرکت آب معدنی ترکیه پس از انتشار تصویری جنجالی از ارتش صهیونیستی

پس از انتشار ویدئویی از ارتش اسراییل که نشان می‌داد روی میز فرماندهان یک تیپ معروف ارتش اسراییل یک برند آب معدنی ترکیه‌ای وجود دارد، برخی کاربران فضای مجازی در ترکیه و جهان اسلام، کارزاری برای تحریم این شرکت به راه انداخته اند.

فراخوان تحریم شرکت آب معدنی ترکیه پس از انتشار تصویری جنجالی از ارتش صهیونیستی

ماجرا با انتشار یک ویدئو در ۳ روز پیش آغاز شد، جایی که نشان می‌داد در یکی از جلسات تیپ " گولانی" اسراییل در مدرسه‌ای تصرف شده در نوار غزه، بطری آب یک و نیم لیتری برند آب معدنی ترکیه‌ای "سیرما" قرار دارد.

 

(عکس) فراخوان تحریم شرکت آب معدنی ترکیه پس از انتشار تصویری جنجالی از ارتش اسراییل

کاربران فضای مجازی در ترکیه و بسیاری از کشور‌های عربی و جهان اسلام به این تصویر واکنش نشان دادند و صادرات آب معدنی به اسراییل در شرایطی که رژیم تل آویو نزدیک به ۱۰ هفته است که آب نوار غزه را قطع کرده و از ارسال سوخت و غذا و دارو به این منطقه جلوگیری می‌کند، به شدت انتقاد کرده اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه و جهان با استفاده از هشتگ #BoykotSirmaSu از مصرف کنندگان خواستند که از خرید آب از این شرکت که توسط غول فرانسوی Danone (دانونه) در سال ۲۰۱۳ خریداری شده بود، خودداری کنند.

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی "X" (توییتر سابق) نوشت: " سیرما نیرو‌های اشغالگر اسراییل را در حالی که آن‌ها در حال نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه هستند، هیدراته نگه می‌دارد. "

یکی دیگر گفت: "ما به شدیدترین شکل ممکن به تحریم خود ادامه می‌دهیم. ما محصولات بچه کش‌ها و صهیونیست‌ها را نمی‌خریم. #BoykotSırmaSu. "

سیرما در وب سایت خود می‌گوید که محصولاتش را می‌توان در اسراییل یافت. در فهرست آن اشاره‌ای به سرزمین‌های فلسطینی نشده است.

فراخوان‌ها برای بایکوت سیرما قبل از این ویدیو بود، زیرا شرکت فرانسوی Danone به دلیل ارتباط با اسراییل، مرتبا در لیست‌های تحریم قرار می‌گرفت.

(عکس) فراخوان تحریم شرکت آب معدنی ترکیه پس از انتشار تصویری جنجالی از ارتش اسراییل

چندین مقاله از رسانه‌های ترکیه که از زمان آغاز جنگ اسراییل علیه غزه در ۷ اکتبر منتشر شد، این سوال را مطرح می‌کند: "آیا آب سیرما اسراییلی است؟ "

از زمان آغاز جنگ اسراییل در نوار غزه، ادامه تجارت برخی شرکت‌های ترکیه با اسراییل و حتی ارسال ۴۰ درصد از نفت مورد مصرف اسراییل از طریق بندر جیهان ترکیه، مورد انتقاد بخش قابل توجهی از افکار عمومی در ترکیه و جهان اسلام قرار دارد.

(عکس) فراخوان تحریم شرکت آب معدنی ترکیه پس از انتشار تصویری جنجالی از ارتش اسراییل

دولت ترکیه در واکنش می‌گوید، شرکت‌های خصوصی ترکیه‌ای در تجارت خود با دیگر کشور‌ها آزادند و دولت نمی‌تواند آن‌ها را وادار به قطع تجارت با دیگر کشور‌ها کند.

ادامه تجارت ترکیه با اسراییل در حالی است که دولت رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه طی ۲ ماه گذشته به لحاظ لفظی و در مواضع اعلامی به شدیدترین وجه ممکن لحنی ضداسراییلی و حامی فلسطین دارد و حتی دولت آنکارا تاکید کرده حماس یک گروه آزادیبخش فلسطینی است و برای احقاق حقوق مشروع فلسطینی‌ها برای رفع اشغال و پایان دادن به نظام آپارتاید علیه فلسطینی‌ها از سوی اسراییل، مبارزه می‌کند.

۳ روز پیش "حسن بیتمز" نماینده حزب اسلامگرای "سعادت" در مجلس ترکیه پس از اینکه نطقی انتقادی و تند درباره ادامه تجارت ترکیه با اسراییل با وجود نسل کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه ایراد کرد، در پشت تریبون دچار سکته شد و فردای آن روز در بیمارستان فوت کرد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • رابی
    11

    اردوغان یک دروغگوی شارلاتان است.از سویی گلوی خودش را در دفاع از مردم فلسطین پاره می کند و از سوی دیگر با اسرائیل روابط حسنه دارد. به غیر از آب معدنی تمام لباس های فرم ارتش اسرائیل را نیز ترکیه تولید می کند.

  • محمد
    8

    چرا حکومت ایران به کشتار مردم مسلمان ایغور هیچ واکنشی نشان نمیده و فقط گلوشو برا فلسطین و یمن پاره میکنه، نکنه از اربابش میترسه؟!!!

    نظرات شما -
    • مهدی
      13

      چون همان مسلمانان اویغور از اقدامات گروهک منافقین در دیدار با مریم قجر حمایت کرده اند

  • ناشناس
    5

    بخوای یا نخواهی باید قبول کنیم که ترکیه رفیق دزد است و شریک غافله

  • حمید
    21

    باید درب اون کارخانه را طلا گرفت مرگ بر حماس تروریست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یهودی نجس وهابی قاتل

  • .محمود
    9

    این ترکها منافق هستند لعنت بر اردوغان خائن.

  • فرهاد سفری
    2

    حسن بیتمز روحش شاد
    مرگ بر اسرائیل بچه کش 😡😡😡😡😡😡😡

  • ناشناس
    7

    باید مردم دنیا را بيدار کرد که کشور ترکیه لاشخور ترین و کثیف ترین دو روترین کشور دنیاست

  • جمشید حسنی
    3

    آیا شرکتهای خصوصی در ترکیه تحت امنیت دولت ترکیه قرار ندارند بنا بر این نباید این حق را داشته باشند که آب معدنی اسرائیل را تامین کنند و از طرف دیگر صادرات نفت از ترکیه به اسرائیل با کدام منطق دینی قابل توجیه است .

  • ناشناس
    1

    اینا کرد و ترک ها یک سری شون صهیونیست هستن و مزدور، ،،جاسوس موساد از زمان عثمانی اونجا فعالیت میکردن،مثل اربیل و قسمت هایی از ترکیه،،جای دور نریم شرکت خوشگوار ایران تحت لیسانس کوکاکولا هست داخل ایران هست و خیلی چیزا ی دیگه

  • م
    2

    یک سوال اگر تجارت نه ارسال تسلیحات بعنوان حمایت از یک کشور بحساب می‌آید. چرا در جریان جنگ آزادسازی قره‌باغ بین آذربایجان و ارمنستان ایران هم حمایت سیاسی و غذایی و سوختی و ... بارمنستان داشت و هم ارسال تجهیزات روسی از طریق ایران به ارمنستان انجام می‌‌شد.
    ترکیه با فلسطین هم تجارت گسترده دارد و همچنین کمکهای مالی و انسانی خیلی زیادی همیشه به فلسطین دارد. جنس‌های ترکیه از قبل جنگ غزه وارد اسرائیل شده‌اند.کشورهای عربی و خود فلسطینیان با اسرائیل در حجم بالا تجارت دارند و این یک امر عادی در روابط بین‌الملل است. اگر یک کشور نیاز اسرائیل را تامین نکند کشور دیگر آنها را تامین خواهد کرد.
    مگر قطع روابط تجاری مانع جنگ یا تاثیری دارد؟

  • م
    1

    چرا ایران ارسال تسلیحات به ارمنستان اشغالگر را در جنگ قره‌باغ مورد سوال قرار نمی‌دهید؟ کمکهای سوختی و غدایی و حمایت‌های سیاسی از ارمنستان جای خود دارد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها