لاپید: نتانیاهو در شرایطی که سربازانمان روزانه کشته می‌شوند دروغ می‌گوید

رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی در انتقاد از بنیامین نتانیاهو گفته که او در شرایطی که سربازان اسرائیلی کشته می‌شوند دروغ می‌گوید.

لاپید: نتانیاهو در شرایطی که سربازانمان روزانه کشته می‌شوند دروغ می‌گوید

یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق اسرائیل و رئیس مخالفان کابینه این رژیم امروز چهارشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی رژیم به شدت انتقاد کرد.

لاپید گفت که بر خلاف تصوراتی که می‌گویند اداره غزه باید به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپرده شود هیچ‌کس چنین فکری نمی‌کند.

لاپید مدعی شد که بحث درباره سپردن اداره غزه به محمود عباس توسط خود بنیامین نتانیاهو  مطرح شده است. او گفت: «پاسخ این است که نتانیاهو دارد کاری را انجام می‌دهد که همه عمر انجام داده است: یعنی دروغگویی و تحریک به نفرت.»

وی اضافه کرد: «حالا البته او دارد این کار را در بحبوحه یک جنگ تلخ که سربازانمان هر روز کشته می‌شوند انجام می‌دهد. نتانیاهو هیچ چیز از ۷ اکتبر فرا نگرفت. آن فاجعه تغییری در او ایجاد نکرده و قادر نیست به تقصیراتش اعتراف کند. این آدم نمی‌تواند رهبر این کشور باشد. خیلی خطرناک است.»

مدیریت جنگ در غزه بعد از عملیات حماس موسوم به «طوفان‌الاقصی» در روز هفتم اکتبر باعث شدت گرفتن انتقادها از بنیامین نتانیاهو شده است. منتقدان می‌گویند این جنگ تا کنون دستاوردی برای اسرائیل نداشته است.

از طرف دیگر، عملیات هفتم اکتبر یک شکست امنیتی- سیاسی بزرگ برای کابینه نتانیاهو به شمار می‌رود. او تا کنون مسئولیت خود را در خصوص این شکست بزرگ به عهده نگرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. تلفات بالای غیرنظامیان در غزه نیز فشارهای بین‌المللی بر بنیامین نتانیاهو را افزایش داده است.

وزارت بهداشت دولت حماس در غزه امروز (۲۲ آذر) در شصت هشتمین روز جنگ در غزه، تعداد شهدا را ۱۸۶۰۸ نفر اعلام کرد؛ طبق این اطلاعیه تعداد زخمی‌ها نیز ۵۰۵۹۴ نفر هستند.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، همچنین خبر داد که اشغالگران اسرائیلی طی ساعات گذشته دست به ۱۶ جنایت جدید در مناطق مختلف غزه زده‌اند که این حملات ۱۹۶ شهید و ۴۹۹ زخمی در پی داشته است، هنوز تعداد زیادی از قربانیان زیر آوار مانده‌اند.

ارزیابی‌های جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که از زمان آغاز درگیری در تاریخ ۷ اکتبر در غزه، نزدیک به ۴۰۰ هزار ساختمان که اغلب جزو مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بوده آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

رسانه‌های اسرائیل و برخی از رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی که ظاهراً با هدف جبران شکست اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل در افکار عمومی منتشر می‌شوند مدعی شده‌اند که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل متوجه قصد حماس برای انجام عملیات شده بودند اما نشانه‌های آن را نادیده گرفته بودند.

چند هفته پیش روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد مقام‌های اسرائیل یک سند ۴۰ صفحه‌ای که حاوی برنامه‌های حماس برای حمله به اسرائیل بودند را مشاهده کردند اما با بیان اینکه اجرای این برنامه برای حماس بسیار دشوار است به آن توجهی نکردند. همچنین ادعا شده گروهی از زنان ارتش اسرائیل هم درباره احتمال حمله حماس هشدار داده بودند اما این هشدارها هم مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها