فرمانده کل سپاه: پیشرفت کشور در حوزه پزشکی افتخارآمیز است/ سرآمد این حوزه در منطقه هستیم

فرمانده کل سپاه پیشرفت کشور در حوزه پزشکی افتخارآمیز است به طوری که علاوه بر ااینکه ما بی نیاز از واردات شده ایم بلکه سرآمد این حوزه در منطقه هستیم.

فرمانده کل سپاه: پیشرفت کشور در حوزه پزشکی افتخارآمیز است/ سرآمد این حوزه در منطقه هستیم

جشنواره علمی تحقیقاتی باقرالعلوم پیش از ظهر امروز با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی و یونس پناهی معاون تحقیقات وزیر بهداشت در سالن همایش‌های صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد.

در این جشنواره سردار سلامی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)اظهار داشت: امروز گزارش‌های امیدوار کننده شنیدیم و افق‌های درخشانی از مجاهدت این عزیزان طی سالهای گذشته برای آینده پرفروغ نشان داده شد.

وی افزود: رتبه‌های بالا که دانشگاه و بیمارستان بقیه الله در سطح دانشگاه‌های هم تراز کشور به دست آورده، قابل ستایش است و این که دانشجویان عزیز برای ساختن ایران صاحب تمدن تلاش می‌کنند جای شگرگزاری دارد. ما محکوم به پیشرفت هستیم زیرا برای اینکه در جهان امروز حیات شرافتمندانه داشته باشیم باید قوی شویم و پیشرفت کنیم. ما نمی‌توانیم در افتخارات گذشته باقی بمانیم. درست است بر شانه تجربیات گذشته قرار می‌گیریم اما نگاهمان به آینده است.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به امت وسط عنوان کرد: امت وسط یعنی نقطه تلاقی همه نگاه‌های جهانی.  این که شما امتی باشید که مثالی برای جهانیان در فرهنگ، ادبیات، شعر، هنر، دانش پزشکی و فناوری باشید یعنی هر کجا در این موارد مثالی بزنند ایران باید در نقطه وسط این مثال باشد. این امت وسط  برای کشور ما قابل اتفاق افتادن است زیرا در دوره‌های عصر تمدن اسلام نقش تعیین کننده در تولید دانش بشری داشته است.

وی همچنین عنوان کرد: دانش پزشکی در ایران با ابن سینا و کتاب قانون  ۷۰۰ سال در معتبرترین دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شد و در علم پزشکی ایران سرآمد و بنیانگذار است. ما باید قوی شویم. جهان در شرایطی قرار دارد که جغرافیای سیاسی عالم نام کشورهای ضعیف را ثبت نمی‌کند. ما در این مسیر قرار داریم و شاهد درخشش کشور در پزشکی هستیم.

فرمانده کل سپاه همچنین در ارتباط با وابستگی کشور در سال‌های قبل از انقلاب در علم پزشکی به کشورهای بیگانه گفت: ما زمانی وارد کننده انبوهی از پزشکان از پاکستان و هندوستان  و در آموزش پزشکی نیز وابسته بودیم. بیماران سخت نگاهشان به خارج از کشور بود. اکنون همه این روندها معکوس شده است. 

وی افزود: پزشکان و پرستاران و نیروهای مرتبط علی‌رغم تحریم‌ها و تبلیغات مسموم مرتبط با مهاجرت، با فداکاری مشغول فعالیت هستند و همچنان درمان شدن در ایران یک ایده آل و مطلوبیت است و تعهدی که در پزشکان ما وجود دارد بی‌نظیر است.

سردار سلامی در ادامه به دو آزمون بزرگ پزشکی در کشور در شرایط بحرانی دفاع مقدس و کرونا اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس که همزمان با جنگ جامعه پزشکی پیش می‌فتند و هیچ خلل و نقصان قابل بیانی در فرایند امداد و درمان وجود نداشت. شهدا و جانبازان و آزادگان این قشر گواه است؛ مثل تصویر افسانه‌ای پزشکان در غزه که تحت حملات و بمباران رژیم غاصب با نبود برق و قطع اکسیژن آنقدر شرافتمندانه کار می‌کنند که انسان آرزو دارد به این افتخار بزرگ نائل شود.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: مردان و زنان حوزه پزشکی ما در کرونا نیز مانند دوران جنگ، جلوه زیبای ایثار را  به نمایش گذاشتند‌. دانشگاه و بیمارستان ها در خط مقدم این بیماری بی رحم قرار داشتند و در قلب خطر بودند. سخت ترین میدان مبارزه با ویروس و شهدای بسیاری که تقدیم کردند.

سردار سلامی افزود: در مورد بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، انتظاراتی وجود دارد هر چند در این تراز حرکت می‌کند اما سرعت‌( نرخ تغییر مسافت) با شتاب  (نرخ تغییر سرعت )متفاوت است و  اختلاف‌ها در تغییر سرعت‌ها حاصل می‌شود‌. باید سرعتها را تغییر دهیم جهان امروز جهان شتاب است.

وی همچنین عنوان کرد: دو ماموریت مهم برای این دانشگاه است که تربیت و رشد عالم در علم پزشکی که یک علم الهی است اولین ماموریت است.پزشک باید احساس کند همیشه روز اول خدمتش است تا آن احساس اولیه همیشه با او بماند. ماموریت دوم رشد علم است. دانشگاه اگر بخواهد پیشرفت کند باید ابعاد جغرافیایی مربوط به دیوارها نباشد و وسعت دانش اندازه تمام دنیا باشد. این تبادل است و جاده یکطرفه نیست دانش را هم تولید هم مصرف کنیم. علم را در هرکجا هست باید یافت. قوه تفکر هبچ محدودیتی ندارد.امید است دانشگاه راه ترسیم شده را با قدرت بیشتر ادامه دهد مثل پارک فناوری که یک نیاز ضروری است.

سردار سلامی با توجه به رتبه‌های کسب شده توسط این دانشگاه گفت: بالابودن رتبه، برتری‌طلبی نفسانی برای ما نیست بلکه برای پیشرفت کشور است و این دانشگاه باید پرچم‌دار پیشرفت کشور باشد این دانشگاه هدیه انقلاب اسلامی است. ما با تمام وجود برای فراهم شدن شرایط پیشرفت بیشتر تلاش می‌کنیم. در پایان توصیه دارم دانشگاه بین المللی باشد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    سردار از کرونایاب مستعان ۱۱۰ چه خبر؟

  • ناشناس
    0

    جناب سردار الان متوجه شدیم که سیاست شما و دولت در ایران چه است. اگر در قدرت نظامی مشکلی پیش اید صریع شما با حرفهای انچنانی انرا حل میکنید اگر مردم اعتراض کردند شما پای به میدان گذاشته و میگویید که از کشورهای دیگر بوده وحال از پزشکان میگویید که این را همه میدانند که بهترین پزشکای ایران هجرت کرده به دیار فرنگ .سردار خواهشمند است واقعیت را اعلام کنید تا مردم دلشان به سوی شما و امثال شما بیاید این نشد که واقعیت را وارونه جلوه کنید.

  • ناشناس
    0

    چند صد کیلو اسفند دود کنید یه وقت چشم نخورید با این سرآمدی!

  • دومان
    0

    با وجود کرونا یاب مستعان مگه مشکلی هست که حل نشود بدست شماها ...ظلم پایدار نیست

  • نا شناس
    0

    جناب سردار من یک مریض سرطانی هستم چه در بیمارستان چه در داروخانه ها در به در دارو هستم کجا پیشرفت کردیم چقدر دروغ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها