شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

آتش‌سوزی در مرکز اسکان آوارگان در غزه/ دستور وزیر اسرائیلی؛ اسرای حماس را در زیرزمین حبس کنید/ ویدئو

جنگ اسرائیل و حماس وارد شصت و سومین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

آتش‌سوزی در مرکز اسکان آوارگان در غزه/ دستور وزیر اسرائیلی؛ اسرای حماس را در زیرزمین حبس کنید/ ویدئو

آتش‌سوزی در مرکز اسکان آوارگان در غزه

بر اثر حمله توپخانه‌ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی به یکی از مراکز اسکان آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه، این مرکز دچار آتش‌سوزی شده و تعداد زیادی در این آتش‌سوزی مصدوم شدند.

تخریب شدن کامل مسجد یافا در دیرالبلح بعد از بمباران دیشب صهیونیست‌ها در نوار غزه

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۸_۱۱-۱۴-۵۰

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۸_۱۱-۱۴-۴۳

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۸_۱۱-۱۴-۴۸

دستور وزیر اسرائیلی؛ اسرای حماس را در زیرزمین حبس کنید

ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور داد که اسرای جنبش حماس را در یک زندان زیرزمینی که از سال‌ها پیش مورد استفاده قرار نگرفته‌است، حبس کنند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مدعی است که ده‌ها نفر از نیرو‌های نخبه گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس که در عملیات هفتم اکتبر مشارکت داشته‌اند را بازداشت کرده‌است.

 

بن گویر در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: به کتی پری، کمیسر زندان‌های اسرائیل دستور دادم که یک زندان زیرزمینی که از سال‌ها پیش مورد استفاده قرار نگرفته‌است را بازگشایی کند و برای زندانی کردن اسرای گردان‌های قسام از آن استفاده کند.

وی نوشت: این اسرا حق دیدن یک قطره از نور خورشید را ندارند درحالی که اسرای ما در تونل‌های جهنم قرار دارند.

بن گویر به نام و یا مکان این زندان زیرزمینی اشاره‌ای نکرده‌است، اما پایگاه خبری وای‌نت احتمال داده‌است که این زندان، زندان «رمله» باشد.

این پایگاه خبری صهیونیستی اعلام کرد که این زندان ظرفیت زندانی کردن ۱۰۰ نفر را دارد.

بن گویر پیش از این گفته بود که اسرای حماس شرایط سختی را سپری می‌کنند از جمله اینکه نباید نور خورشید را ببینند، روی تخت‌های آهنی می‌خوابند و دائما مجبور به شنیدن سرود اسرائیلی هستند.

اسرائیل ده‌ها عضو حماس را دستگیر و نیمه‌عریان کرد

در حالی که اوج حملات ارتش اسرائیل هم اکنون در جنوب نوارغزه و شهر خان‌یونس است، امروز تصاویری از شمال این نوار ساحلی منتشر شده که در آن چندین مرد در حالی که تنها لباس زیر برتن دارند و دست‌هایشان از پشت بسته شده و توسط سربازان اسرائیلی محاصره شده‌اند منتشر شده که رسانه‌های اسرائیل می‌گویند متعلق به شبه‌نظامیان تسلیم شده گروه حماس است.

به گزارش فرارو، گفته شده این افراد در منطقه بیت‌لاهیا، ناحیه‌ای از شمالی‌ترین نقاط نوار غزه دستگیر شده‌اند. آن طور که از تصاویر به نظر می‌رسد به آن‌ها گفته شده که کفش‌هایشان را در آورند چرا که در تصاویر کفش‌های روی زمین رها شده دیده می‌شوند.

در تصاویر دیگر این مردان در پشت کامیون‌های ارتش اسرائیل دیده می‌شوند. رسانه‌های اسرائیل آن‌ها را پیکارجویان حماس نامیده‌اند که دستگیر یا تسلیم ارتش اسرائیل شده‌اند.

در تصویری دیگر مردی که دستان و چشمانش بسته شده دیده می‌شود که در یک محوطه باز شنی زانو زده است.

ارتش اسرائیل هنوز درباره این تصاویر اظهارنظر نکرده، اما یک روزنامه‌نگار شناخته شده فلسطینی - ضیا کلحوت - که برای شبکه نیوعرب کار می‌کند در میان دستگیرشدگان شناسایی شده است.

شبکه خبری نیوعرب می‌گوید خبرنگارش به همراه برادران و اقوامش در کنار دیگر غیرنظامیان بازداشت شده‌اند.

حمله موشکی القسام به تل‌آویو

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز جمعه، ۸ دسامبر اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر اشغالی تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌های خود از این حمله اعلام کردند که «صدای انفجاری قوی در مرکز اسرائیل بدون هشدار قبلی» شنیده می‌شود.

خبرنگار شبکه «الجزیره» هم از سرزمین‌های اشغالی گزارش داد که این انفجار بزرگ بدون هیچ‌گونه هشداری در تل‌آویو رخ داد؛ علت آن، اصابت دو موشک فلسطینی به اهدافی در اسرائیل بود که بدون رهگیری توسط سامانه گنبد آهنین، از سواحل دریا وارد تل‌آویو شد.

دقایقی پیش از بیانیه القسام، رسانه‌های عبری از شنیده‌شدن صدای انفجاری مهیب در حریم هوایی «غوش دان» مرکز تل‌آویو خبر داده و اعلام کرده بودند که ۲ موشک بدون فعال شدن آژیر هشدار، از سوی دریا به اهداف خود در تل‌آویو اصابت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی تا به امروز و در شصت و سومین روز تجاوز خود به غزه، در حال بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه است و حملات هوایی خود را تشدید کرده که طی آن ده‌ها فلسطینی در رفح، خان یونس، شهر غزه و جبالیا به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، نیر دِوری امروز در گزارشی تصریح کرد که «تهدید تداوم حملات موشکی از غزه در حال افزایش است و این نشان می دهد که دولتِ ما اهتمامی در رسیدگی به وضعیت شهرک‌نشینان در مرزهای جنوبی و شمالی ندارد».

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم همزمان با حمله موشکی القسام به تل‌آویو اعلام کرد که نظامیان و ادوات جنگی ارتش اسرائیل را در اطراف مرکز فرهنگی در شرق خان یونس با گلوله‌های خمپاره کالیبر ۶۰ هدف قرار داده است.

تعدادی از اسرای اسرائیلی در غزه کشته شدند

کتائب‌القسام اعلام کرد در پی بمباران وحشیانۀ دشمن صهیونیستی، شماری از اسرای اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

پیشتر اسرائیل اعلام کرده بود که ۱۳۸ اسیر در غزه دارد .

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از حملات توپخانه ای ارتش رژیم اسرائیل به اطراف شهرک‌های بلیدا و بنی حیان و رب ثلاثین در جنوب لبنان خبر دادند.

حزب الله در حمایت از مردم مظلوم غزه و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و جنوب لبنان، مواضع و پایگاههای نظامی این رژیم را هدف قرار داده است./تسنیم

ارتش اسرائیل یک مرکز درمانی ارتش لبنان را هدف حمله قرار داد

ارتش لبنان اعلام کرد یک مرکز درمانی‌اش توسط ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش لبنان، شامگاه امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد یک مرکز درمانی‌اش در جنوب لبنان هدف حمله قرار گرفته است.

ارتش لبنان اعلام کرد که امروز «یک مرکز درمانی متعلق به ارتش در منطقه عین ابل در جنوب توسط دشمن اسرائیلی هده حمله قرار گرفته است».

براساس این بیانیه، در پی این حمله به هیچ یک از نظامیان لبنانی آسیب نرسیده و تنها این حمله خسارت مالی به دنبال داشته است.

با این حال، برخی منابع غیر رسمی لبنان می‌گویند در این حمله، یک انبار تسلیحاتی ارتش لبنان در مجاورت مرکز درمانی یادشده هدف حمله قرار گرفت که تنها خسارت مالی به دنبال داشت.

طبق گزارش منابع محلی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با بمب‌های فسفری  یک مقر ارتش لبنان را در منطقه «رمیش» هدف قرار داده و ۳ نیروی ارتش دچار حالت خفگی شده‌اند.

پایگاه خبری «لبنان۲۴» نیز لحظاتی بعد خبر داد در منطقه «الناقوره» در جنوب غرب لبنان نیز یک مرکز با چند راکت هدف حمله قرار گرفته و این حمله نیز تنها خسارت مالی به همراه داشته است.

به دنبال این حمله، مقاومت اسلامی لبنان با چند راکت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله راکتی قرار داد.

حمله گردان‌های القسام به تل‌آویو

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس با چندین موشک از نوار غزه به تل آویو حمله کردند.

به گزارش ایسنا، این گردان‌ها اعلام کردند در پاسخ به قتل عام فلسطینی ها دست به این حملات موشکی زده اند.

پیش از این هم گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تل آویو را با چندین موشک هدف قرار دادند.

به نقل از روسیا الیوم، انفجارهای مهیبی بدون فعال شدن آژیر، تل آویو را لرزاند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: راکت هایی از غزه به سمت تل آویو در حرکت بودند که به دریا سقوط کردند.

همچنین گردان های القسام اعلام کرد: در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه چند تن از اسرای صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

این خبر به روز رسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    اینم پیروزی حماس

  • 🐜
    1

    🔥🔥🔥🔥🔥 آتشی که ب معیشت ملت ایران زمین زدید مشخص نیست؟؟؟

  • ناشناس
    1

    خدایا چقدر خرابی. ملت ما باید تا یک قرن مالیات بدن تا بتونن درستش کنن

  • ناشناس
    1

    اسراایل شخم میزندومیرودتادونه دونه نیروهای حماس رابزندحطا کارنداردکه نیروهای خودشم داخلشون باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها