یمن، جورکش منطقه؛ اعلان جنگ علیه صهیونیست‌ها

در میانه سکوت‌ها و بی‌عملی‌ها، یمن، این کشور جنگ‌زده نشان داده مرد عمل است و با وجود اینکه کشوری جنگ‌زده محسوب می‌شود، اما پای کار مردم آزاده فلسطین آمده و مدتی است که رسما علیه صهیونیست‌ها اعلان جنگ کرده‌است.

یمن، جورکش منطقه؛ اعلان جنگ علیه صهیونیست‌ها

ماجراهای حول غزه و جنایات اسراییل در ماه‌های اخیر پس از طوفان‌الاقصی دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. جنایاتی که تاکنون ابعاد مختلفی داشته و منجر به کشتار بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم مظلوم غزه شده‌است.

در این میان واکنش‌های مردم در هر کجای جهان هرچقدر تند و انسانی بوده، واکنش‌ دولت‌های مختلف کاملا منفعل و عاری از هر انسانیتی بوده است. همین بی عملی بوده که باعث شده نتانیاهو و آمریکا، به راحتی دست به هر جنایتی بزنند، از بمب انداختن روی مدارس تا زدن بیمارستان‌های غزه.

در میانه سکوت‌ها و بی‌عملی‌ها، اما یمن، این کشور جنگ‌زده نشان داده مرد عمل است و با وجود اینکه کشوری جنگ‌زده محسوب می‌شود، اما پای کار مردم آزاده فلسطین آمده و مدتی است که رسما علیه صهیونیست‌ها اعلان جنگ کرده‌است.

پس از اعلان جنگ وزیر دفاع یمن علیه نتانیاهو و شرکایش، یمن بارها با حملات موشکی به سمت اراضی اشغالی نشان داده که حرفش حرف است. حالا اما مدتی است که با ناامن‌سازی باب‌المندب علیه کشتی‌های منتسب به صهیونیست‌ها، یمنی‌ها نشان داده‌اند که از نبوغ تاکتیکی خوبی هم در میدان جنگ برخوردارند.

آنها با توقیف کشتی‌هایی که ریشه صهیونیستی دارند، حالا عرصه را بر اسراییل تنگ کرده‌اند و نشان داده‌اند که قرار نیست نتانیاهو و اقدامات جنون‌آمیزش بی پاسخ بماند.

در روزها و ماه‌هایی که برخی دولت‌های عرب منطقه و جهان اسلام، بی توجه به انسانیت و لزوم حمایت از فلسطینیان، با نتانیاهو نه تنها مماشات کرده‌اند بلکه بعضا همسو با وی قدم برداشته اند، این اقدامات یمنی‌ها شایسته تقدیر و توجهی ویژه است.

چه بسا اگر جهان اسلام و دولت‌های منطقه، همچون یمن، متحد و همدل پای کار فلسطین می آمدند و همانطور که رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌هایشان فرمودند، حداقل برای مدتی هرگونه تبادل تجاری با اسراییل را تحریم می کردند، امروز تحولات در غزه رنگ و بوی دیگری به خود می گرفت.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ناشناس
    18

    روزی که بعثی های کثیف سوری همراه مزدوران روسی و حزب الله لبنان ۴۰۰ هزار سوری شهید کردن و ۱۲ میلیون نفر از مردم سوریه آواره کردن این حوثی های کثافت کجا بودن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      حداکثر توان مگس وز وز کردن و زندگی در کثافت و فقر و فلاکت است .

    • قم
      2

      خب اونایی که دو ماه قبل در شهرها شیرینی پخش نیکردن
      راهپیمایی میرفتن و ...
      چرا نرفتن غزه کمک
      لبنان و سوریه که ویزا نمیخاد
      پاشید برین کمک دیگه
      توی مجلس هم فقط ثبتنام کردن
      با خانوادتون برین کمک
      از یمنی ها یاد بگیرین

  • ناشناس
    77

    قطعا قطعا اصحاب یمانی اخرالزمان هستن که قبل ظهور امام زمان خود را اماده میکنن. ان شالله

    نظرات شما -
    • خالدی
      1

      بدبخت

    • ناشناس
      5

      صادرات لنگ به یمن افزایش یافت . گشنه های یمن رابین هود می شوند !!!؟

    • فندک
      1

      خخ

    • ناشناس
      2

      بابا یکی این رو از برق بکشه توی تمام اخبار و سایتها میاد همین جفنگیات تخیلی رو میگه.

    • ناشناس
      1

      مفت خور

    • ناشناس
      3

      البته حوثیهای یمن اینهمه دلار و پول مفت گرفتن واسه ی این روزها مثل حماس و حشدالشعبی. فقط انگار حسن نصرالله داره جفتک میندازه.

  • متخصص جنگهای چریکی پارتیزانی هستم
    2

    چرا تز الکی بلغور میشه اگر به قول شما کشورهای عربی متحد بشن و گیریم که شدند آیا کشورهای غیر عربی دست رو دست میزارند نوچ نوچ حتی روسیه چین هم ساکت نمیشن و این صد درصد به ضرر منطقه و حتی .....خواهد بود

  • جواد
    35

    یمنی ها عشایری دلیرند حرف نمی زنن عمل می کنن .

  • ناشناس
    3

    خب که چی ؟! ، یعنی جمهوری اسلامی هم منفعل و بدور از هر انسانیتی بوده و فقط یمن مرد عمل است ؟!

  • عادل
    2

    خوب بهانه دست حکومت ایران آمد جیب مردم بزنید بدهید یمنی ها عشق و حال کنه

  • ناشناس
    1

    اون ده میلیونی که اسم نوشته بودند برن غذه کجا هستند

  • ناشناس
    0

    کسی که توان کافی ندارد و از روی اختیار وارد جنگی شود آن ظالم است.
    حماس میدانست توان مقابله با نیروهای اسرائیلی را ندارد مخصوصاً در نبرد هوایی شروع کردن جنگ از طرف حماس ظلم محسوب میشود و کمک به ظالم مجاز نیست.
    داستان حضرت موسی و کمک به یارانش در برابر دشمنش آیات ۱۵ و ۱۶ سوره قصص به این موضوع اشاره دارد

  • ناشناس
    0

    نشانه شجاعت نیست وقتی کشوری در فقره ولی سران آن بفکر جنگ با دیگران هستند باید به موضوع با دید وسیعتری نگاه کرد اینها مزدورانی هستند که پول می گیرند تا دستورات یکی دیگه را اجرا کنند

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مردم بیچاره یمن آلت دست بیگانان و قدرت طلبان داخلی...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خود مردم بیچاره یمن اینطور انتخاب کردند که آلت دست باشند

  • ناشناس
    20

    به نظر می رسد. بخش قابل توجهی از پیامهای ارسالی و منتشر شده در رسانه *خبری فوری* به طور معمول و روزمره یا از خارج و افراد معلوم الحال و توسط لشگر سایبری دشمنان ایران واقعی و اصیل ارسال میشه. یا بخشی از آنان طرفدار آنها هستند. که خیلی راحت در اکثر موضعگیری های آنها در باره امور داخلی و خارجی کشورمان و مسلمانان واقعی و....و مردان عمل حمله و بی احترامی می کنند!!!!/اگه به واژه ها و کلمات و جمله بندی های پیامهای روزمره آنان دقت شود. خیلی راحت ماهیت ارسالی کنندگان پیامهای معنی دار آشکار می شود. چرا که؟؟!!!!! هیچ ایرانی متعصب به وطن. ناموس ودین، اینجوری به وطنش، اعتقادات و ارزشهایش نمی تازد. و به دشمن آشکار خودش بهاء نمی دهد. و .../خبر فوری برای اثبات صداقتش پیامهای دریافتی و گاها هدایت شونده را همراه با پیامهای دلسوزان واقعی وطن و دین و...بالسویه منتشر کند. تا رسالت ذاتی رسانه اش خودش را انجام داده باشد. تا روز حساب و کتاب اخروی بدهکار خلق ا... نباشند. *راستی چرا جریان دستکاری در آمار و ارقام نظر دهندگان را مرتفع نمی کند؟؟؟ امانت دار باشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با همین توهمات ایران رو به ویرانه تبدیل کردین

    • نظر دهند اولی که گفتم چرا بابت سوریه .....
      0

      چرا همیشه خودتان حق مطلق میدانید چرا اعتقاد دارید همه مخالفین شما کافر یا بی بصیرت ، ایا شما با چند میلیون نفر اهل یمن باربر و خدمتکار و ذلیل پناه بردن به کشورهای خلیج وغربی برخورد کردی، ایا از عرب‌زبان کشورهای عربی پرسیدی بدبخترین و بی سواد ترین اعراب ساکن کدام کشورند که پاسخشان یمن است ، نظر شما محترم است ولی پیش من و امثال من هیچ ارزشی و اعتباری ندارد چون بر مبنای تعصب گفتید نه منطق دارد نه عقلانیت

    • ناشناس
      0

      روزی چندتا ساندیس سهمیه شماست

    • ناشناس
      0

      چقدر حرف زدی

  • ایرانی
    9

    شاید برایتان جالب باشد که اولین تمدن‌های بشری بخصوص آغاز به کار پیامبران از سرزمین یمن بوده است. بیشتر قصص قرآن اشاره به اقوام یمنیست. اگر روزی کف خلیج عدن را خشک وباستان شناسی کنید حرف برای تاریخ زیاد دارد چون این خلیج مانند خلیج فارس و دریای مانش حدود 11هزارسال پیش درپایان عصر بندان با شکستن ناگهانی سدهای یخی
    درقطب شمال ظرف چند هفته بوجود آمدند. آنها از تمدن ساز ترین انسانهای آندوره بودند. واین نوع برخورد متهورانه با وقایع جهانی وظلم ستیزی آنها مربوط به ذات آنهاست چون از اولین تمدن‌ها بودند.حرف زدن و ادعا کردن وشعار دادن تنها باد هواست ولی این کشور مرد عمل است. شاید فکر کنید بااین کارش مانع سعادت مردمانش می‌شود ولی دراین دنیا ازمیان 195 کشور بی عرضه وجود چنین کشوری لازم ویک نعمت است. حال که همه کشورها از ترس سرشان را دربرف فرو برده اند بگذارید یک چنین کشوری وجود داشته باشد. این کشور درآینده با کم رنگ شدن حضور و افول آمریکا وخروج آن ژاندارم منطقه خواهد شد. کشوری که فقط جنگجو می‌سازد. وسر نترس دارد وبا هرشرایطی مانند مردم غزه زندگی می‌کنند شرایطی که شما یک ساعت تحمل آنرا ندارید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شمادرطول شبانه روز چند تا ساندیس میل می‌کنی

    • ناشناس
      0

      احسنت خیلی دبش بود

  • م
    2

    غلط کرده، اگه خیلی توان داره و هنر داره مردم مملکتش رو از فقر و گرسنگی نجات بده، چهل سال قبل هم ما همین جوری خر شدیم فلسطین فلسطین گفتن ما هم بدبخت شدیم

  • ناشناس
    0

    یک عده آدم گدا گشنه و پا برهنه و بی سواد احمق خرافاتی!!
    خدایا کمک کن!

  • ناشناس
    1

    به احتمال زیاد یمن کاری از پیش نخواهد برد و ای بسا در آینده مجبور به پرداخت بهایی سنگین شود. ولی در قبال کسانی که همه معیارهای انسانی را زیر پا گذاشته و فقط یهودیت برایشان مهمه، ایستاده‌اند. به خاطر کسانی که استخوانهایشان زیر بار بی‌توجهی همکیشان خود در حال خرد شدن است.

  • دلاور
    5

    از خداوند خواهانم در کنار مردم دلیر یمن باشم تا شهادت . اما ظاهرا افرادی در این کشور آزاد!؟ نمی خواهند دست ما به صهیونیست برسد خدا بانیانش راهدایت کنه . اما من حاظرم با تمام وجود با مخالفان اول صحبت و اگر توانستید من را همراه کنید که خوب بحال شما و اگر من توانستم شما را همراه کنم خوشابحال شما!؟ وبعد اگر هیچ کدام منطق دیگری را نپذیرفت برای هدف بمیریم

  • روشن دل
    4

    سخنی با شما رسانه اصلاح طلب . و هم اصولگراهای .. امیر مومنان علی صل الله فرمود اگر تشخیص برای شناسایی فرد یا گروهی برای شما سخت بود به دوستان او نگاه کن حقیقت را پیدا خواهی کرد. سخن آخر طرفدار صهیون و طرفدار مسلمان . ببین کجا قلم میزنی عمر کوتاه است و مرگ نزدیک و قیامت در پیش رو .

  • ناشناس
    0

    یمن داره خودشو میندازه داخل تله اینهمه خرج راباید درکشورجنگ زده خودش بکند نمیشه جنگ منطقه ایی راه انداخت منطقه رازیراوارکرد

  • ناشناس
    2

    یمن،مفت خور منطقه

  • ایران سربلند
    1

    قوربون حوثی ها و انصارالله و یمنی های عزیز برم که بواقع مسلمانند❤

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها