ناوهای آمریکا، حامی اسرائیل در جنگ غزه/ تنش در دریای سرخ، مدیترانه و خلیج فارس/ خطر جنگ دریایی شدت گرفته است

حضور دریایی آمریکا در دریای مدیترانه، دریای سرخ و خلیج فارس جهت حمایت اسرائیل است و این امر خطر درگیری جبهه مقاومت و آمریکا را به خصوص در نزدیکی خلیج فارس و دریای سرخ تشدید می کند.

ناوهای آمریکا، حامی اسرائیل در جنگ غزه/ تنش در دریای سرخ، مدیترانه و خلیج فارس/ خطر جنگ دریایی شدت گرفته است

به گزارش خبر فوری، جنگ غزه بعد از چند روز  آتش بس، مجددا از سر گرفته شد. رژیم صهیونیستی در حالی حملات خود به غزه را شدت بخشیده که ایالات متحده نیز از آن حمایت می کند. آمریکا در هوا و دریا حامی تل آویو است. الجزیره قطر در گزارشی به موضوع حمایت دریایی آمریکا از اسرائیل پرداخته است.

بر اساس گزارش الجزیره، حضور دریایی آمریکا در دریای مدیترانه، دریای سرخ و خلیج فارس جهت حمایت اسرائیل است و این امر خطر درگیری جبهه مقاومت و آمریکا را به خصوص در نزدیکی خلیج فارس و دریای سرخ تشدید می کند.

در زیر خلاصه ای از مقاله الجزیره ترجمه و ارائه می گردد.

ناوهای آمریکایی در راه منطقه/ واشنگتن، حامی تل آویو

تنها دو روز پس از شکستن حصار مرزی اطراف نوار غزه توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تاریخ 7 اکتبر، تحت عنوان عملیات طوفان الاقصی، ایالات متحده ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد را به سمت منطقه حرکت داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور تقویت بازدارندگی منطقه ای، دستور حرکت ناو و گروهی از شناورهای نیروی دریایی از جمله یک ناوشکن موشکی به شرق مدیترانه را صادر کرده است. در 13 اکتبر، پنتاگون اعلام کرد که مهمات و تجهیزات دریایی مختلفی را در اختیار اسرائیل قرار می دهد و در پاسخ به حملات جنبش حماس، نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه را به نفع اسرائیل تقویت می کند.

در 23 اکتبر، ماهواره ها ناو یو اس اس جرالد فورد را در غرب جزیره قبرس به همراه سه کشتی دیگر نیروی دریایی ردیابی کردند.

ایالات متحده آمریکا مدتی بعد از ورود یو اس اس جرالد فورد به شرق مدیترانه از احتمال ارسال ناو هواپیمابر دوم به نام یو اس اس آیزنهاور از پایگاه دریایی نورفولک در ویرجینیا به مدیترانه خبر داد.

ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد که در 5 نوامبر وارد مدیترانه شرقی شد، توسط یک گروه ضربتی شامل رزمناو موشک هدایت شونده یو اس اس فیلیپین سی و ناوشکن موشک هدایت شونده یو اس اس گراویلی 107 و چند ناوشکن و اسکادران همراهی شد.

مقامات آمریکایی گفتند که هدف از ارسال این دو ناو هواپیمابر، بازدارندگی ایران و حزب الله از ورود به درگیری ها است. با این حال، یکی از مقامات وزارت دفاع ترکیه در 19 اکتبر به الجزیره گفت که مقامات آمریکایی به آنها اطلاع دادند که هدف از ارسال تجهیزات دریایی جلوگیری از فرار احتمالی از غزه است.

خطر جنگ دریایی در منطقه شدت گرفته است

حضور شناورهای نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه با توقیف تعدادی از کشتی های تجاری اسرائیل در هنگام عبور از دریای سرخ و خلیج عدن همراه شد. در 19 نوامبر، گروه انصارالله در یمن از توقیف کشتی "گلکسی لیدر" متعلق به یک تاجر اسرائیلی خبر دادند. در بیانیه گروه حوثی آمده است که انواع کشتی‌های حامل پرچم اسرائیل و کشتی‌های متعلق یا وابسته به شرکت‌های اسرائیلی را "به دلیل تجاوزات اسرائیل به نوار غزه" هدف قرار خواهد داد.

در 22 نوامبر، فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه ای  گفت که "چند پهپاد تهاجمی" از مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن پرتاب شده است. این فرماندهی گفت که ناوشکن توماس هادنر در 15 نوامبر پهپاد دیگری را که "به سمت کشتی در حرکت بود" سرنگون کرده است.

با اعلام ورود ناو هواپیمابر یو اس اس آیزنهاور به آب های خلیج فارس در 26 نوامبر، حمله ای دیگر در سواحل خلیج عدن به یک نفتکش متعلق به یک تاجر اسرائیلی انجام شد. نفتکش «سنترال پارک» متعلق به شرکت «زودیاک مارین» وابسته به خانواده اسرائیلی «اُفر» بوده است. این حمله نیز توسط انصارالله ترتیب داده شد.

روز بعد، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که دو موشک بالستیک از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در خلیج عدن شلیک شده است.  در بیانیه‌ ارتش آمریکا آمده است که این دو موشک در خلیج عدن در فاصله 10 مایلی ناوشکن آمریکایی بدون آسیب وارد کردن به ناوشکن آمریکایی، سقوط کرده است.

در همان روز، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که تیم یو اس اس میسون پنج نفر را که گمان می رود سومالیایی هستند پس از ناکامی در توقیف یک نفتکش اسرائیلی دستگیر کرده است. رایدر به خبرنگاران گفت: "پنج مرد مسلح سعی کردند با قایق کوچک خود فرار کنند. میسون مهاجمان را تعقیب کرد و در نهایت منجر به تسلیم شدن آنها شد." رایدر ادامه داد: "طبق نشانه های اولیه، این پنج نفر سومالیایی بوده اند."

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • ناشناس
    49

    با تدبير ميشود اسرائيل را شكست داد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      قطعا شکست خورده اصلی ملت ایران است

    • ناشناس
      1

      با توهم بیشتر میشه .

    • مهدی مهدی
      38

      همه مشکلات ما از اسرائیل و آمریکاست.
      کجاست حقوق بشر ادعایی آنها؟
      اگر کسی در ایران به یک زن تو میگفت داد انها به حمایت بلند میشد اما الان خودشان دارند هزاران زن و کودک رو میکشند و کسی جرات ندارد چیزی بگوید!!!!!!!!!!!

    • ناشناس
      0

      شما خودتون رو نشون دادین خوب تا الان منتظر بودین موقعیت پیش بیاد برید دفاع از فلسطین و به شهادت برسید بعد که جنگ شد شدید فقط روحی معنوی بهشت و شهادت یادتون رفت چسبیدیدن به دنیا شمایی که به مردم میگی تو فقر بمیر بری بهشت به همه چی برسی چرا خودت نمیری شک داری یا بهشت جایی خوبی نیست یا دنیا واست از بهشت بهتره؟ عزیز دستتون دیگه واسه همه رو شده شما جرعت نداری یه موشک بزنی اونجا چه برسه خودت بری پس خواهشن گنده ندوز ممنون اونا اتم دارم اصلا گیریم ما 2 تا ناوم زدیم اسراییلم موشک بارون کردیم بعدش چی میخوای بمب اتم رو رو هوا خنثی کنی؟

  • 🐜
    64

    آمریکا در دریای پارس نمی‌تواند از ناوگان دریایی خودش حفاظت کند چه رسد ب اسراییل پنچر شده شاید آمریکا برای چندکشورکوچک عربی دریای پارس خطرداشته باشد ولی برای نیروهای مقاومت در منطقه دریای پارس بسی جای خوشحالی دارد چون نیروهای آمریکایی درتیررس قراردارند و کوچکترین غلطی کنند غرق دریای پارس خواند شد ازچهارطرف ناوگان دریایی و هوایی آمریکا زیر نظر حمله موشکی پهبادی وووو مقاومت منطقه قرار دارند این گوی و این میدان شروع جنگ اصلی دست حریفه یاعلی مدد من عاشق جنگ با آمریکا هستم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      جناب مورچه کامنت های شماهمچون موشک برسر طرفداران رژیم کودک کش اسرائیل فرود می آید درودبرشما

    • ناشناس
      5

      تو ام از تو هتل 5ستاره رجز میخونی ؟ این گوی واین میدان مردش هستید بسمالله

    • ب ۱۱.۳۱
      4

      بروساندیس بخورفشاررفته بالا

    • ناشناس
      3

      مفت خور‌ها عجب رویی دارند

    • ب ناشناس ۱۴.۵۱
      25

      پروتوهستی که در ایران مچری سنگ اسراییل را به سینه میزنی ملعون

    • ناشناس
      3

      به مورچه وناشناس ۱۰:۲۴. شما وامثالتان متوَهمانی هستید که بامنطق وحقیقت بیگانه ایدوباهمین تفکروکردار شماها وضعیت ایران ومردم چنین اسفباراست

    • ناشناس
      3

      به ناشناس ۱۶:۳۲ شماها درایران میچریدوازایران ومردم میدزدیدوخرج پاپتیهای مفتخورفلسطینی و..میکنید

    • ناشناس
      2

      ب ۱۶:۳۲. واقعیت با توهین به دیگران تغیرنمیکند

  • اسدالله خان
    54

    آمریکا برای خودکشی وارد آبهای منطقه خاورمیانه شدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      34

      با کوچکترین اشتباه آمریکا می توانیم تمام پایگاههای آنها را به آتش بکشیم

    • ناشناس
      2

      بله امریکا دست از پا خطا کند مجدد مراسم قابلمه برگردانی را اجرا کرده و میلیونها نفر برای همایش حریفت منم ثبت نام میکنیم و بارها این اقدامات را تکرار میکنیم

    • ناشناس
      2

      به اسدا.. و۱۱:۴۱. آخرتوَهم وعربده کشی هستید

  • ناشناس
    51

    مرگ ناوهواپیمابر آمریکا توسط کشورهای اهل مقاومت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فعلا که اهل معاشرتید

  • محمد
    9

    درود بر آمریکا ♥️♥️

    نظرات شما -
    • ناشناس
      28

      تودیگه چقد بیچاره هستی

  • ناشناس
    4

    درود بر اسراییل صلح طلب و اعضای جدید توافق ابراهیم: عربستان و قطر

  • ناشناس
    3

    امریکا سینه شا سپر کرده میگه مردید بزنید .نمیدونم چرا مدعیان طفره میرن !!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      33

      آمریکا سینی پلاستیکی هم ندارد چه رسد به سینه کوچکترین اشتباه ازسوی آمریکا مساویست با غرق شدن ناوگان دریایی آمریکا خودش واقف است

    • ناشناس
      0

      طفره نرفتن در پاسخ آمریکا صدها قابلمه برنج را برعکس کردند

  • ناشناس
    30

    جبهه مقاومت اسلامی و نیروهای جان بر کف بسیج مردمی برای رویا رویی سرنوشت ساز و نابودی قشون زبون رو به زوال جبهه شیطان پرست نسل کش چپاولگر و نوکرانشان در همه جای جهان با بی تابی لحظه شماری می کنند و کوسه های گرسنه درنده در همه دریاها آماده به دندان کشیدن لاشه های متعفن و کثیف این نسل کشان تاریخ معاصرند . خداوندا تسریع بفرما

  • ناشناس
    2

    هیچ خبری نیست هیچ درگیری هم بوجود نمیاد همش هیجان کاذبه خیلی ها هم آرزو دارن ایران با آمریکا درگیر بشه شاید اوضاع برگرده اتفاقا حکومت فعلی ایران منافع سرشاری برا آمریکا داره . شعار مرگ بر آمریکا فقط برای عوامه وگرنه خواص همشون تابعیت آمریکا رو دارن پس بیخود آرزو نکنید . ج ا اگر به لبه پرتگاه هم برسه خود آمریکا نمیزاره سقوط کنه .
    شک نکنید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت،۴۵ساله که چنین است

    • ناشناس
      0

      اگر ترامپ بیاد چی؟

  • مش قلندر
    33

    ما امت حزب اله از پا نمینشینیم حریفت تو منم خفه شو چخه آمریکا خفه شو چخه چخ چخ اسراییل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فعلاً مردم زیر بار گرانی و تورم دارند خفه میشونند

  • تلمبه
    3

    لعنت به روسیه درود بیکران بر زلنسکی زنده باد وطنپرستان صلح جو با عزت و کرامت انسان وطن نام تو نام نامداران همه فصل تو بادا نوبهاران وطن سبزی سفیدی گلگونی مبادا دشمنت را جز سرنگونی

  • Bya
    1

    سلام ای شهر خوب ای شهر آرش سیاووش را کجا میسوزد آتش کجا چنگیز و تیمور و سکندر توانای نبردت ای قلندر چرا شب ناله دردی تو اکنون هراست کی بودی از دشمن دون سلام و صد سلام یار قدیمی می مخور با همه کس تا نخورم خون جگر سر مکش تا نکشد سر به فلک فریادم میدونستی که خاک فرش منه رفتی نموندی چرا روح امید را از این خونه پروندی درویش رو هر گلیم پاره شب رو سر میاره در کنار دریا یارم میرقصه حالا جوووون

  • ناشناس
    1

    در منطقه بزودی جبهه مخالفان ایران جبهه گیری خواهند کرد و در گیری بزرگی رخ خواهد داد همان طور که محور مقاومت هماهنگ کار می کند و تا این جنگ تمام عیار صورت نگیرد آینده ای وجود نخواهد و تغییری رو به رشد صورت نخواهد گرفت . باید منتظر بود و دید .

  • ناشناس
    28

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرض چند ثانیه کل ناوگان دریایی و هوایی آمریکا و اسرائیل را نابود می کند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درخواب وخیال

  • ناشناس
    27

    تا زمانی که امام خامنه ای دستور نداده جان برکفان وطن وارد نبرد نمیشوند ولی امریکا واعوانش بترسند از روزی کع وای اگر امامم حکم جهادم دهد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یاد فیلم اخراجی ها افتادم .....قسمت نشد بریم جبهه خدایا قسمت کن

    • ناشناس
      0

      به خدا قسم اگرجنگ بشود تووامثالت درسوراخ موش قایم میشوید

    • ناشناس
      0

      جان برکفان وطن کسانی بودندکه هشتسال بدون هیچ چشمداشتی ازجان خودگذشتنددربرابرهمینهایی که تووامثالت سنگشان رابه سینه میزنیدایستادندوازاین سرزمین ومردم دفاع کردندنه شماها که برای حفظ جان ومنافعتان به هرچی چنگ میزنید

  • ناشناس
    2

    دزدان دریایی به کشتی ها حمله میکنند وکشتی میدزند واگه آمریکا مانع دزدی دریایی بشه میشه آدم بده این دیگه نوبرشه

  • محمد
    1

    آمریکا میخواد جلو دزدی دریایی روبگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها