سقف هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها مشخص شد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سقف بودجه‌های انتخاباتی کاندیداها متناسب با شرایط جمعیتی و جغرافیایی منطقه تعیین می‌شود و بر هزینه‌های ستادها نظارت می‌شود.

سقف هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها مشخص شد

سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور انتخابات پیش رو را یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور دانست و اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تبلور و جلوه اراده مردم محسوب می‌شود و اگر بخواهیم به این موضوع چه از منظر دینی و چه از منظر سایر مکاتب حکمرانی غربی بنگریم، از اهمیت آن کاسته نمی‌شود.

بخش هایی از گفت و گوی شاهچراغی را در ادامه می خوانید:

دشمن سعی دارد با ناامیدی مردم، میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهد تا بتواند سیاست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بعدی خود را اجرا کند که حضور پرشور مردم در صحنه‌ها همواره نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه کرده است.

صاحبان تریبون، نخبگان و صاحب‌نظران نقش مهمی در افزایش مشارکت در انتخابات دارند چرا که با در پیش گرفتن جهاد تبیین و رفع شبهات و تبیین خدمات گسترده نظام مقدس اسلامی می‌توان امید به آینده را در جامعه افزایش داد.

برگزاری انتخابات سالم یکی از اولویت‌های اصلی وزارت کشور است و می‌توان گفت با برنامه‌هایی که از مدت‌ها پیش در نظر گرفته شده بود شاهد برگزاری یکی از سالم‌ترین انتخابات کشور با مشارکت مردمی در امر برگزاری خواهیم بود.

جلسات مختلفی با حضور مسئولین وزارت کشور در استان‌ها بامحوریت انتخابات در سطح کشور برگزار می‌شود که این امر نیز باعث ارتقاء شاخص‌های سلامت انتخابات خواهد شد.

بر اساس قانون انتخابات کشور تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که داوطلبین به میزان یکسان از امکانات دولتی برای تبلیغات خود استفاده کنند و این مهم در نشست با فرمانداران سراسر هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد نیز مورد تاکید قرار گرفت.

ناظرین پیش از انتخابات با ساز و کاری خاص باید از منشاء منابعی که در ستادهای انتخاباتی هزینه می‌شوند آگاهی داشته باشند و برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف انتخاباتی متناسب با شرایط جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و ... منطقه سقفی برای هزینه‌کرد انتخاباتی تعیین می‌شود و کاندیدایی نیز حق عدول از این میزان را ندارد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اونها دوستانی دارند که ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها