تنش در روابط اسپانیا و اسرائیل/ مادرید سفیر تل‌آویو را احضار کرد

رسانه‌های اسپانیایی روز جمعه گزارش دادند که خوزه مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا، سفیر رژیم صهیونیستی در مادرید را احضار کرد و از او درباره بیانیه رژیم صهیونیستی که در آن اظهارات نخست‌وزیر اسپانیا را «حمایت از تروریسم» توصیف کرده بود، «توضیح» خواست.

تنش در روابط اسپانیا و اسرائیل/ مادرید سفیر تل‌آویو را احضار کرد

وزارت خارجه اسپانیا تأکید کرد که درباره «اتهامات غیرقابل قبول و نادرست» علیه اسپانیا و نخست‌وزیر آن توضیح خواسته‌است.

به گزارش اسپوتنیک، آلبارز وزیر امور خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد: «اتهامات دولت اسرائیل نادرست و غیرقابل قبول است و ما قاطعانه آنها را رد می‌کنیم.»

بعداً آلبارز در تلویزیون دولتی اعلام کرد که سفیر رژیم صهیونیستی در مادرید را برای ارائه توضیحات در مورد اتهامات کابینه این رژیم احضار کرد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در جریان بازدید از گذرگاه رفح نارضایتی خود را از «کشتار بی‌رویه فلسطینیان در غزه» ابراز کرد که واکنش خشمگینانه‌ای را در اراضی اشغالی برانگیخت.

سانچز در جریان بازدید از گذرگاه رفح در مصر در مرز غزه با همتای بلژیکی خود الکساندر دی کرو، همچنین خواستار آتش‌بس دائمی بشردوستانه «برای پایان دادن به وضعیت فاجعه باری که ساکنان نوار غزه در حال تجربه هستند» شد.

او گفت: «کشتن بی‌رویه غیرنظامیان بی‌گناه، از جمله هزاران جوان، کاملا غیرقابل قبول است.

 الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بعدی، سانچز و نخست‌وزیر بلژیک را به «ادعاهای نادرست حامی تروریسم» متهم و اعلام کرد که سفرای اسپانیا و بلژیک را برای شفاف‌سازی این اظهارات احضار کرده‌است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها